בגלל הדלק: המכירות הקמעונאיות בארה"ב עלו 0.4%, פחות מהתחזיות
נתוני המכירות הקמעונאיות לחודש יוני התפרסמו היום לפני פתיחת המסחר בארה"ב, והציגו עלייה מתונה יותר ממה שהעריכו האנליסטים, מה שמוסיף לחששות של האטה במשק האמריקני שעלו לאחר היחלשות צמיחת התמ"ג לפני כשבועיים. יש לציין שהעלייה נזקפה ברובה לעליית מכירי הדלק ועלייה בביקוש לרכבים, אך בסקטורים רבים אחרים נרשמו דווקא ירידות.
בחודש יוני עלו המכירות הקמעונאיות בארה"ב ב-0.4%, לעומת עלייה של 0.5% (לאחר תיקון) בחודש מאי. צפי האנליסטים טרם הפירסום עמד על עלייה גבוהה יותר, של 0.8%. בהשוואה לחודש יוני בשנה שעברה, המכירות הקמעונאיות טיפסו ב-5.7%.
הצריכה הפרטית, שתורמת את רוב המכירות הקמעונאיות, מרכיבה את חלק הארי מהתוצא האמריקני, מה שיכול להצביע על המגמה של התמ"ג לרבעון השני. כלכלנים החלו להעריך לפני פרסום הנתונים שהתמ"ג בארה"ב לרבעון השני יחלש מעט מ-1.8% ברבעון הראשון ל-1.4% ברבעון השני של 2013.
מכירות הרכבים דחפו את נתון המכירות הכללי מעלה, עם עלייה של 1.8% ביחס לחודש הקודם. זוהי העלייה החודשית הגדולה ביותר מאז נובמבר. סקטור הרכב מרכיב כחמישית מכלל המכירות הקמעונאיות בארה"ב.
גם מכירות הדלק עלו 0.7% בחודש יוני, לאחר שמחירי הדלק טיפסו מעלה ברחבי ארה"ב, בדיוק בזמן עונת הנסיעות הגדולה של הקיץ. עליית מחירי הדלק באה כנראה על חשבון הוצאות הצרכנים על מצרכים אחרים, כשמכירות חנויות מוצרים לשיפוץ הבית נפלו 2.2%, ומכירות הבארים המסעדות ירדו 1.2%.