תעשו גוגל: מה לצפות מדוחות ענקית החיפוש, ומה חושבים האנליסטים?

ענקית הטכנולוגיה, שעברה השנה לראשונה את רף ה-900 דולר, צפויה להציג הערב לאחר תום המסחר בוול סטריט דוחות חזקים
ידידיה אפק |

המדווחת המרכזית היום בוול סטריט היא ענקית הטכנולוגיה גוגל (סימול: GOOG), שעברה השנה לראשונה את רף ה-900 דולר למניה וכבר קיבלה מחיר יעד הגבוה מ--1,000 דולר. גוגל צפויה להציג דוחות רבעוניים טובים, בדחיפת תמחורי פרסומות גבוהים יותר וביסוס מעמדה כמנוע החיפוש המוביל בעולם.

בעוד שעד לפני מספר חודשים גולת הכותרת של עונת הדוחות הייתה באופן מסורתי פרסום דוחותיה של אפל (סימול: AAPL), יכול להיות שגוגל כבר תפסה את מקומה בסולם החשיבות. החברה עקפה לאחרונה את מיקרוסופט בשווי השוק, כאשר שוויה של החברה לפי מחירה בשוק עומד על 303 מיליארד דולר.

בנוסף למנוע החיפוש המרכיב את פעילות הליבה של החברה, גוגל כנראה מתחזקת בענף המכשירים הסלולריים, לפי הערכות האנליסטים. "אנו מאמינים שמאמצי גוגל לשפר את רווחיה ממכירות מכשירים סלולריים, עם שיפורים בחווית המשתמש ומאמצי שיווק, שיובילו להמשך הצמיחה בהכנסות מסלולר", אמר למרקטווטש בריאן נוואק, אנליסט פיננסי ב-Susquehanna.

הדוחות, שיפורסמו מיד לאחר צלצול סיום יום המסחר, צפויים להראות רווח נקי של 10.8 דולר למניה, והכנסות של 14.4 מיליארד דולר, זאת בהשוואה לרווח נקי של 10.12 דולר למניה והכנסות של 9.61 מיליארד דולר ברבעון השני של שנה שעברה.

בשני הדוחות הרבעוניים האחרונים עלו רווחי החברה על תחזיות האנליסטים והציגו שיפור לעומת הרבעון שקדם להם. על מנת להציג שיפור גם ברבעון השני על גוגל להראות רווח גבוה מ-11.58 דולר למניה.

מניית החברה טיפס כמעט 20% בשלושת החודשים האחרונים, וכמעט 30% מאז תחילת השנה, ויש אנליסטים המעריכים שמחיר המניה ימשיך לעלות עוד הרבה. על פי 38 אנליסטים, מחיר היעד הממוצע למניה עומד על 983 דולר, כאשר התחזית האופטימית ביותר היא ל-1,175 דולר למניה, לפי רויטרס.

בדוח האחרון שלו, מציין האנליסט אארון קסלר מריימונד ג'יימס, המחזיק במחיר יעד של 1,030 דולר למניית גוגל, שסימנים מראים הכנסות גדולות יותר מפרסומות במנוע החיפוש הפופולרי ברבעון השני. מידע מ-Performics, המספקת מידע על פרסום אינטרנטי, מראה עלייה מתמשכת במחיר שגובה גוגל עבור פרסומות במנוע החיפוש שלה. בשנה שעברה ירדו מחירי הפרסום כאשר רוב התמקדות המפרסמים עברה לסלולר, אך בשלושת החודשים האחרונים עלו המחירים בחזרה.

אנליסט נוסף, אבן ווילסון מ-Pacific Crest Securities, מעריך כי התמחור של גוגל ממשיך להשתפר "בעקבות הפער ההולך וקטן בין מחירי הפרסום בסלולר ובמחשב, בעיקר בשל קמפיינים מוצלחים". לעומתו, קולין גילס מ-BGC מזהיר ש"עסקי הליבה של החברה כבר הגיעו לבגרות, ואנו לא חושבים שיש הצדקה בעלייה נוספת במחיר המניה אם ההכנסות לא עולות בהתאם".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה