מזנקת בענק: מניית פייסבוק קופצת 24% לאחר דוחות חזקים, ברקליס משדרגים את מחיר היעד ל-37 דולר

לאחר שפרסמה עלייה מטאורית ברווח הנקי לרבעון, מניית הרשת החברתית מתקרבת למחיר ההנפקה של לפני שנה. גרינקורן: "חברות מדיה חברתית יכולות לעשות הרבה כסף ובמקביל להמשיך ולצמוח בסלולר"
ידידיה אפק | (1)

יומו של מארק זוקרברג הגיע. קצת יותר משנה לאחר ההנפקה המאכזבת של הרשת החברתית הגדולה בעולם, פייסבוק (סימול: FB) מדווחת אמש לאחר תום המסחר על זינוק ברווח ובהכנסות. מניית החברה טסה יותר מ-30% עם פתיחת יום המסחר בוול סטריט (ה') ומתקרבת למחיר ההנפקה של 38.2 דולר למניה.

הרשת החברתית דיווחה כי ההכנסות ברבעון השני עלו ל-1.81 מיליארד דולר, בהשוואה ל-1.12 מיליארד דולר ברבעון המקביל של 2012. רווחי החברה קפצו ל-19 סנט למניה לעומת הפסד של 8 סנט למניה לפני שנה. תחזית האנליסטים טרם הפרסום עמדה על רווח של 14 סנט למניה והכנסות בסך 1.62 מיליארד דולר.

תגובות האנליסטים לא איחרו לבוא. אנתוני דיקלמנטה מברקליס כותב היום בעקבות הדוחות החיוביים שהפוקוס בדוחות הוא ההכנסות מפרסום בסלולר, שהיו גבוהות בהרבה מהצפי המוקדם. "תחזיות Q2 שלנו הצביעו על תנועה קדימה בפרסום בפיד של פייסבוק, אבל ההתקדמות בפועל של ההכנסות בסלולר היתה משמעותית הרבה יותר ממה שחשבנו", אמר דיקלמנטה.

"הערכות השווי בשוק צריכות לעלות גבוה יותר, והתחזיות ל-2014 ו-2015 צפויות לגדול בעקבות התאוצה המשמעותית בהכנסות הסלולר, יחד עם שיעורי הרווח שמושפעים לטובה מהזינוק בהכנסות", אומר דיקלמנטה. ברקליס שדרגו את תחזית הרווח ל-2014 ל5.45 מיליארד דולר, והקפיצו את מחיר היעד ב-30% ל-37 דולר למניה.

גם סרגיי וסצ'נוק, אנליסט מאופנהיימר, מעריך ששווי החברה מצדיק את עליית המניה -"נראה כי הזינוק במניה אכן מוצדק, היות והחברה מוכיחה סוף סוף כי הנה מסוגלת לנצל את הפוטנציאל הטמון בשוק המובייל לטובת הצמיחה והרווחיות שלה. נציין כי גם לאחר הזינוק אל מעבר ל-30 דולר, נסחרת מניית FB במכפיל EV/EBITDA של 11.4 לתחזית 2014, שנה שעדיין אינה שנה מייצגת עבור הרשת החברתית".

בנוסף, אופנהיימר שומרים על דירוג 'תשואת יתר' על מניית פייסבוק, עם שדרוג של מחיר היעד מ-32 דולר ל-36 דולר למניה.

גם ג'וזף גרינקורן, מנכ"ל מוריס גרופ, שסחר במניית פייסבוק עוד לפני הנפקתה, מעלה את מחיר היעד שלו למניית הרשת החברתית. "המספרים החיוביים של פייסבוק הם רק קצה הקרחון, החברה הוכיחה למשקיעים שהיא הצליחה גם להגדיל את נתח ההכנסות שלה מתחום המובייל ב-41% שנובע בעיקר מזינוק של 51% במספר משתמשי הסלולאר שעלה ל-819 מיליון משתמשים ב-2013 לעומת השנה שעברה", אומר גרינקורן.

"משמעות המספרים הכל כך חיוביים האלה היא שהעולם כולו מתחבר בקצב הולך וגדל למדיה החברתית. עד סוף השנה מספק ה"פייסבוקאים" צפוי לעלות על מספר ההודים בעולם, ולא נתפלא אם במהלך 2014 יהיו לפייסבוק יותר משתמשים ממספר האזרחים בסין עם מספר משתמשים של כ-1.35 מיליארד משתמשים. דבר נוסף שהמספרים הללו מוכיחים הוא שחברות מדיה חברתית יכולות לעשות הרבה כסף ובמקביל להמשיך ולצמוח בעולם הלקוחות הנוכחי שעובר למכשירים הניידים" הוסיף גרינקורן. הברוקר ממליץ על מניית פייסבוק עם מחיר יעד של 50 דולר, אפסייד של 50% על מחיר הסגירה אמש.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    Baruch 25/07/2013 20:08
    הגב לתגובה זו
    Didi hamelech