כולם קונים: עסקת הענק בשוק הפרסום היא קצה הקרחון - 1.54 טריליון ד' ברכישות השנה

העסקה שאיחדה את פובליסיס ואומניקום לחברת הפרסום הגדולה בעולם מעודדת מנהלים נוספים לבצע עסקאות רכישה, אומרים אנליסטים
ידידיה אפק |

במה שהוכרז בוול סטריט "יום שני של המיזוגים", המשקיעים עדיין לא נרגעו מעסקת הענק שהפגישה את פובליסי הצרפתית עם אומניקום (סימול: OMC) ויצרה את מבחינת שווי שוק. מספר רכישות עצום מעודד את המנכ"ל ונשיאי חברות שונות לחפש את הקונה הפוטנציאלי, או לחילופין את ההזדמנות החדשה שצריך לקנות.

"צריך רק מספר קטן של עסקאות כאלה לעודד מנכ"לים", אמר היום בראד הינץ, אנליסט ב-Sanford Bernstein. "כשאתה רואה אחרים קונים, לא לוקח הרבה לגרום לחברות לקפוץ על העגלה". הוא מעריך שאנו צפויים לראות עוד מיזוגים ורכישות במחצית השניה של השנה.

לפי Dealogic, חברה שמרכזת מידע על רכישות ומיזוגים בעולם, ערך העסקאות הגלובלי עד כה הגיע ל-1.54 טריליון דולר, בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2012 אז עמד סך העסקאות על 1.46 טריליון דולר.

"אני חושב שהפעילות העסקית הולכת להיות פעילה, אבל לא בשיאה", אמר ריצארד פטרסון, מנהל מידע גלובלי ב-S&P קפיטל. "המנהלים רוצים לדעת מה הערך המוסף שהם מקבלים מהעסקה". המידע המעודכן ביותר מראה שבנק ההשקעות גולדמן סאקס (סימול: GS) מוביל ברשימת הרכישות עד כה השנה עם 183 עסקאות, אחריו הבנקים JP מורגן (סימול: JPM)ומורגן סטנלי (סימול: MS), ובנק אוף אמריקה (סימול: BAC) וברקליס (סימול: BCS)סוגרים את החמישייה הראשונה.

עסקה נוספת שנחשפה היום היא רכישתה של סאקס (סימול: SKS) על ידי חברת הדסון ביי תמורת 2.4 מיליארד דולר במזומן. גם באזורנו לא מעטות עסקאות הרכישה, כשאמש דווח כי פריגו (סימול: PRGO) (סימול: ELN) תמורת 8.6 מיליארד דולר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה