גוגל חוגגת 9 בנאסד"ק: לפי המכפיל העתידי גם ב-870 ד' המניה עדיין זולה
תגידו מזל טוב לסרגיי ברין ולארי פייג'. היום לפני 9 שנים הונפקה לראשונה חברת אינטרנט קטנה בשם גוגל (סימול: GOOG) במחיר של 100 דולר למניה. מאז ועד היום הספיקה מניית החברה לזנק בכ-700% והחברה ביססה עצמה כמנוע החיפוש הטוב בעולם, עד כדי כך ששם החברה הפך לפועל בשפות רבות.
אבל למרות שמניית גוגל יקרה הרבה יותר ממה שהייתה לפני 9 שנים, במובנים רבים היא יותר זולה, אם בוחנים איך היא מוערכת יחסית לחברות דומות בענף. זמן קצר לאחר ההנפקה, מכפיל הרווח העתידי למניה עמד על 52, ואף עלה ל-65.5 מספר חודשים לאחר מכן. מאז ירד מכפיל הרווח בהדרגה עד ל-18 כיום, לפי נתוני FactSet. הסיבה לכך נעוצה בציפיות שיש לוול סטריט מהחברה. היום מצפים האנליסטים להכנסות עתידיות גבוהות בהרבה בהשוואה לציפיות של לפני 9 שנים.
אבל האפסייד נראה יותר בהשוואה לאיך חברות דומות מתומחרות. לדוגמא, למניית חברת הקמעונאות האינטרנטית אמזון (סימול: AMZN) מכפיל רווח עתידי של 135, ולפני 9 שנים המכפיל עמד על בערך 30 בלבד. גם מניית פייסבוק (סימול: FB) נסחרת במכפיל עתידי גבוה בהרבה מזה של גוגל, כשמחיר מניית הרשת החברתית הוא 44 פעמים הרווח העתידי הצפוי.
משקיעים בוול סטריט עדיין שוריים ביותר על גוגל. כמעט 75% מהאנליסטים המסקרים את גוגל מעניקים לה המלצת 'קניה'. היום כתב קולין סבסטיאן, אנליסט ב-Robert Baird, במכתב ללקוחות שגוגל עדיין מככבת כבחירה מספר 1 בין חברות האינטרנט, כשהוא מציין ש"מכפיל הרווח העתידי יספק רוח גבית למניה במחצית השניה של השנה".