מהפכה ברשת: יאהו עקפה את גוגל בפעילות הגולשים, המניה עולה 2.4%

לאחר שנתיים בהן שלטה גוגל ללא עוררין בהיקף הגלישה בארה"ב, עקף אתר התוכן והחיפוש יאהו את ענקית החיפוש במספר הגולשים בחודש יולי האחרון
ידידיה אפק | (2)

בין המניות הבולטות היום בפתיחת יום המסחר בוול סטריט תמצאו מספר חברות טכנולוגיה, שנהנות מהמגמה החיובית בשוק. אבל הסיפור הגדול בסקטור זה היום הוא מכיוונה של יאהו (סימול: YHOO), שהפתיעה את כולם ועברה את גוגל (סימול: GOOG) בפעילות האינטרנט בחודש יולי, בפעם הראשונה מאז 2011. מניית יאהו מטפסת 2.4% במהלך היום, וכבר השלימה מהלך של 39% מתחילת השנה.

קבוצת המחקר comScore המדרגת מדי חודש את הפעילות האינטרנטית בארה"ב דיווחה היום כי לראשונה מזה יותר משנתיים עבר אתר התוכן יאהו בפעילותו ובהיקף הגלישה את מנוע החיפוש גוגל. ההשערות הראשוניות היו שהמהפך הזה בא כתוצאה מרכישת אתר הבלוגים טמבלר על ידי יאהו, אבל ב-comScore ציינו שטמבלר עדיין לא נחשב כאתר של יאהו בדיווח זה.

במספרים, מספר הגולשים ביאהו בחודש יולי עלה ל-197 מיליון גולשים בארה"ב, לעומת 192 מיליון גולשים בגוגל. אתרי האינטרנט של מיקרוסופט (סימול: MSFT) הגיעו במקום השלישי, הרשת החברתית פייסבוק (סימול: FB) נכנסה במקום הרביעי, קצת לפני אתר התוכן האמריקני AOL (סימול: AOL).

למרות המהפך, סטיבן ספנסר, שועל ותיק בין הסוחרים היומיים בוול סטריט, מזהיר שאין לתת לכך חשיבות רבה מדי. הוא מציין בחשבון הטוויטר שלו ש"ליאהו תמיד הייתה פעילות גולשים גדולה מאוד. זה לא סיפור. הכישלון להפוך את זה לרווח הוא הסיפור כאן".

ספנסר הסביר שלמייקרוסופט ויאהו, המפעילות במשותף את מנוע החיפוש שלהן, כ-30% מנפח החיפוש באינטרנט בארה"ב, אבל מכירות שטחי הפרסום לא משקפות את נתח השוק הזה כמו שגוגל עושה. מוקדם יותר השנה הביעה מריסה מאייר, מנכ"לית יאהו, את מורת רוחה משיתוף הפעולה עם מיקרוסופט. "אנו צריכים לראות רווחיות גדולה יותר משיתוף הפעולה, מכיוון שאנחנו יודעים שזה אפשרי וראינו מתחרות אחרות באינטרנט שמבצעות זאת בהצלחה".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אמן (ל"ת)
    אמן 23/08/2013 02:08
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    זיו 22/08/2013 18:48
    הגב לתגובה זו
    הוא פשוט יותר טוב בהרבה.