עולם טכנולוגי: קוקה קולה כבר לא המותג השווה ביותר, מי המלך החדש?
לראשונה אחרי 14 שנים של שליטה ללא עוררין, קוקה קולה (סימול: KO) אינו המותג הגדול ביותר בעולם. מי שהחליף את המשקה התוסס בראש הרשימה, שאותה מרכיבה חברת היעוץ Interbrand, היא לא אחרת מאשר אפל (סימול: AAPL) שזכתה בתואר ל-2013 עם שווי מותג של 98.3 מיליארד דולר.
"עם 72 מיליון מחשבי מאק בשימוש ומכירות שוברות שיאים של האייפון והאייפד, אפל עשתה היסטוריה, נישלה את קוקה קולה מהתואר וזכתה לתואר המותג הגלובלי החשוב ביותר של Interbrand לשנת 2013", כתבה חברת היעוץ כשפרסמה את רשימת 100 הגדולים שלה היום.
כאמור, זוהי הפעם הראשונה אחרי 14 שנים שהמותג קוקה קולה אינו במקום הראשון. חשוב לזכור שהדירוג לא מדבר על שווי חברה אלא רק על שווי המותג. לפי נתוני חברת היעוץ, שווי המותג של אפל, שמתקרב ל-100 מיליארד דולר, הוכפל פי 15 מאז שנת 2000 כשהמותג נכנס לראשונה לרשימה.
המקום השני, שגם הוא עבר את קוקה קולה לראשונה, הוא המותג של חברת החיפוש הגדולה בעולם - גוגל (סימול: GOOG). שווי המותג של החברה מקליפורניה הגיע ל-93.3 מיליארד דולר השנה. קוקה קולה ירדה למקום השלישי עם שווי מותג של 79.2 מיליארד דולר, ואחריה איי.בי.אם (סימול: IBM) עם שווי מותג של 78 מיליארד דולר. מי שסוגרת את החמישיה הראשונה היא חברה טכנולוגית נוספת - מיקרוסופט (סימול: MSFT) שהמותג שלה שווה לפי Interbrand 59.5 מיליארד דולר.
החמישיה השניה מורכבת מג'נרל אלקטריק (סימול: GE) שווי המותג שלה הוא 47 מיליארד דולר, מקדונלדס (סימול: MCD) עם שווי מותג של 42 מיליארד דולר, סמסונג עם שווי מותג של 39.6 מיליארד דולר, אינטל (סימול: INTC) עם שווי של 37.2 מיליארד דולר, וטויוטה (סימול: TM) עם שווי מותג של 35.3 מיליארד דולר.
כשרואים שהרוב המכריע של עשר הגדולות בא מסקטור הטכנולוגיה, זה לא מפתיע שהמגזר בעל שווי המותג הכולל הגבוה ביותר הוא המגזר הטכנולוגי. שווי המותג הכולל עומד על 443 מיליארד דולר. אבל למרות זאת חלק מהשמות המוכרים לנו מהסקטור הזה לא הגיעו לרשימת 100 הגדולות השנה - יאהו (סימול: YHOO) ויצרנית הסמארטפונים בלקברי (סימול: BBRY).
מותגי הטכנולוגיה היו גם מאלו שרשמו את העליות הגדולות ברשימה - פייסבוק (סימול: FB) זינקה הכי הרבה השנה, עם עלייה של 43% בשווי המותג השנה וקפיצה למקום 52 ברשימה. גוגל רשמה את העלייה השניה בגובהה עם זינוק של 34% בשווי, ואפל רשמה זינוק של 28% בשווי המותג ודורגה רביעית בין העולות הגדולות. העלייה השלישית בגודלה באה מכיוון אחר לגמרי - המותג פראדה רשם זינוק של 30% בשוויו והגיע למקום 72 ברשימה.
- 1.כלכלן 30/09/2013 19:17הגב לתגובה זוחולפת כמו נוקיה ופייסבוק רק מניות כמו קוקה קולה מקדונלדס גנרל מוטורס גנרל אלקטריק לטווח ארוך ההחזקות הטובות ביותר לא כמו פייסבוק ואפל תוך חצי שנה איבדו חצי מהשווי שלהם