בשיא החום: רווחי סודהסטרים זינקו ב-66% ל-17 מ' ד'; המניה טסה

יצרנית המערכות הביתיות להכנת משקאות מוגזים דיווחה שהכנסות הרבעון השלישי גדלו ב-48.7% לשיא של 112.5 מיליון דולר. המניה מזנקת ב-10% במסחר המוקדם בוול סטריט
יעל גרונטמן | (2)

מניית סודהסטרים (סימול: SODA) עלתה ב-4% בוול סטריט לאחר שהחברה דיווחה על תוצאות שיא ברבעון השלישי. הכנסותיה של יצרנית המערכות הביתיות להכנת משקאות מוגזים גדלו ב-48.7% ל-112.5 מיליון דולר לעומת הצפי בשוק שהיה להכנסות של 103.52 מיליון דולר. בשורה התחתונה דיווחה החברה על זינוק של 65.9% ברווחיה שהסתכמו ב16.8 מיליון דולר ברבעון הקייצי.

סודהסטרים גם הודיעה כי היא מעלה את תחזיותיה לשנת 2012 וצופה כעת גידול של כ-46% בהכנסות ולגידול של כ-59% ברווח הנקי לעומת שנת 2011.

מבחינת החלוקה הגיאוגרפית סודה סטרים דיווחה כי בארה"ב זינקו מכירותיה ב-61% ל-38.7 מיליון דולר. במערב אירופה נרשמה עלייה של 32.6% בהכנסות ואלו הסתכמו ב-52.6 מיליון דולר. מוצרי החברה נמכרים ביותר מ- 60,000 חנויות קמעונאיות ב-45 מדינות ברחבי העולם.

מבחינת החלוקה לתחומי הפעילות של החברה ברבעון השלישי של 2012, ההכנסות ממכירת מכשירים (כל מכשיר נמכר במארז הכולל בנוסף למכשיר ההגזה, גם מיכל גז ובקבוק) צמחו ב- 37.3% ל- 46.5 מיליון דולר. ההכנסות ממכירת מוצרים מתכלים (מילויי גז, סירופים ובקבוקי הגזה) צמחו ברבעון השלישי של 2012 ב- 54.7% ל- 63 מיליון דולר.

מספר המכשירים (ביחידות) שנמכרו ברבעון השלישי של השנה גדל ב- 31% ל- 941,000. מכירות מילויי הגז צמחו ברבעון השלישי של השנה ב- 19% ל-4.3 מיליון יחידות, ומכירות הסירופים צמחו ב- 76% ל-7.7 מיליון יחידות.

יתרות המזומנים, שווי המזומנים ופיקדונות הבנקים של החברה לתום הרבעון השלישי של 2012 הסתכמו ב-50.7 מיליון דולר, לעומת 74.3 מיליון דולר בתום שנת 2011; הירידה ביתרות נובעת, בעיקר, מרכישת פעילות ההפצה של החברה בארצות סקנדינביה ובקנדה, מפירעון חובות ומגידול בהון החוזר.

דניאל בירנבאום, מנכ"ל סודהסטרים: "סיימנו עוד רבעון חזק, בו הביקוש למוצרינו עלה על הציפיות שלנו. הרבעון השלישי התאפיין בצמיחה בכל השווקים ובכל קטגוריות המוצרים שאנו מציעים. אסטרטגיית הצמיחה שלנו הניבה תוצאות כספיות מצוינות עד כה וממצבת את החברה להמשך צמיחה ב- 2013 ומעבר לכך.

"אנו נכנסים לרבעון הרביעי של 2012 עם רוח גבית חזקה, בעיקר בארה"ב, בה הקמנו במהרה רשת הפצה נרחבת בת 14,000 נקודות מכירה. מכשיר הדגל החדש שלנו, ה-SOURCE, עומד בפני השקה ראשונה במהלך הרבעון הרביעי בקרב קמעונאים מובילים ברחבי העולם. אנו מאמינים, כי העיצוב המודרני והפונקציונאליות החדשנית שמציע ה-SOURCE הופכים אותו למכשיר מהפכני שיעצים את האטרקטיביות של המוצרים שלנו ויוביל לגידול משמעותי בשיעור החדירה שלנו למשקי הבית."

בירנבאום הוסיף כי, "על מנת למנף את סל המוצרים החדשני שלנו ואת מערך ההפצה הנרחב, אנו עומדים להשיק לראשונה קמפיין מיתוג בינלאומי המדגיש את המהפיכה שאנו מובילים וקורא תיגר על תעשיית המשקאות הקלים המסורתית. הגידול הגלובלי שהובלנו בקטגוריה סולל את דרכה של החברה להניב תשואה משמעותית לבעלי המניות בשנים הבאות".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מה יהיה עם המנייה הזו? היא תקועה!! ואין סיבה לדעתי (ל"ת)
    סוד 07/11/2012 16:14
    הגב לתגובה זו
  • לדעתי קוקה קולה לא נותנת למנייה להתרומם כנקמה (ל"ת)
    סוד 07/11/2012 17:25
    הגב לתגובה זו