בגלל הפתיחה המוקדמת: מכירות ה"בלאק פריידי" ירדו 13% לעומת 2012

הסיבה - חנויות רבות התחילו את חגיגת המבצעים כבר ביום ה', מה שהביא לרגיעה יחסית ביום ו'. מחר יפתחו גם רשתות האינטרנט במבצעים
ידידיה אפק | (2)

הנתונים הראשונים מ"בלאק פריידי" כבר כאן, אבל מוקדם מדי להכריז על מנצחים או מפסידים. יום שישי השחור, כפי שהוא מכונה בארה"ב, הוא יום הקניות הגדול שפותח את עונת הקניות לקראת חג המולד בארה"ב. עשרות מיליוני אמריקנים יוצאים מדי שנה לחנויות במרדף אחר דילים ומבצעים חד פעמיים, והצלחה ביום זה עשויה לרמז על עונת קניות טובה לסקטור הקמעונאי כולו.

לפי ShopperTalk, מכון מחקר העוקב אחר טרנדים בהרגלי הקניות של הצרכן האמריקני, ביום ה' וביום שישי יחד עלו הוצאות הצרכנים בחנויות ב-2.3% בהשוואה לשנה שעברה, שיעור השינוי הנמוך ביותר מאז המשבר הפיננסי האחרון.

מכיוון שחנויות רבות פתחו את שעריהן (ואת המבצעים) כבר ביום ה', המכירות ביום ו' היו נמוכות ב-13.2% בהשוואה ליום זה ב-2012. "חווית הקניות של בלאק פריידי משתנה כשיותר קונים בוחרים לצאת לחנויות ביום חמישי", אמר ביל מרטין, מייסד ShopperTalk.

גם החשיפה ההולכת וגוברת של צרכנים לקניות באינטרנט משפיעה - "הצרכנים מחפשים את המוצרים באינטרנט לפני שהם נכנסים לחנויות, וכשהם מגיעים לחנות הם יודעים בדיוק מה הם רוצים, הקמעונאים צריכים להתאמץ כך שחווית הקניה תהיה טובה יותר".

קשה עדיין להעריך איך יגיבו מניות הרשתות הקמעונאיות בוול סטריט לחדשות אלו. ביום ו' עלתה מניית וול מארט (סימול: WMT) ב-0.1% ומניית בסט ביי (סימול: BBY) טיפסה 2.37%.

מחר (יום ב') יחול ה-"סייבר מנדיי", או יום שני הוירטואלי, בו פותחות גם הרשתות האינטרנטיות כמו איביי (סימול: EBAY) ואמזון (סימול: AMZN) במבצעים לקראת החג.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    natyh83 10/11/2017 11:13
    הגב לתגובה זו
    נשמע כל כך מאיים, אהבתי את איך שמציגים את זה ב http://aliexpressbrands.co.il/%D7%90%D7%9C%D7%99-%D7%90%D7%A7%D7%A1%D7%A4%D7%A8%D7%A1-%D7%91%D7%9C%D7%90%D7%A7-%D7%A4%D7%A8%D7%99%D7%99%D7%93%D7%99-2017/
  • 1.
    תירוצים. הסיבה היא שלאנשים אין כסף. (ל"ת)
    הנשר 01/12/2013 17:31
    הגב לתגובה זו