טוויטר צללה: מורגן סטנלי חותך את מחיר היעד - "לא תעמוד בתחרות"
עוד לא עבר שבוע בשנת 2014 וכבר התחרות על תחום הפרסום ברשתות החברתיות הפך לנושא חם בשוק האינטרנט. הסנטימנט בשוק מצביע על עדיפות לפייסבוק וגוגל על פני טוויטר שהפכה לחברה ציבורית רק לאחרונה. זו לפחות האנליזה של סקוט דביט, בתאגיד הבנקאות מורגן סטנלי, אשר הודיע היום על שינוי ההמלצה בגין המניה מהמלצה ניטרלית להמלצת מכירה.
דביט מגדיר את הרשת החברתית של טוויטר כ"פלטפורמה מושכת" למעוניינים ביצירת קשרים חברתיים ברשת אבל קובע שבניגוד לפייסבוק, טוויטר עלולה לבסס את מעמדה כ"מוצר נישה" וצפויה להתקשות בניסיונה להתרחב לקהל יעד רחב יותר אשר יגדיל את הכנסות החברה.
אחד מהפקטורים שפועלים נגד טוויטר היא התחרות המתפתחת סביב נושא הרווחים מפרסום ברשת, כשהשקעות מהסוג הזה עלולות להמשיך ללכת לכיוון הרשתות החברתיות הרחבות יותר. שוק הפרסום ברשתות החברתיות גילגל בשנת 2013 כ-10.3 מיליארד דולר ונתח השוק של טוויטר בתחום הזה עמד על כ-6% בלבד. נתח השוק של פייסבוק בשוק הזה לעומת זאת, עמד על 66%. בטווח של 4 שנים, דביט מעריך כי נתח השוק של טוויטר בשוק הזה יעמוד על 10% בשוק שצפוי לגלגל עד אז כ-29.4 מיליארד דולר. אולם, הגידול בשוק צפוי להגיע ממקורות נוספים, שאינם פייסבוק, אשר עדיין צפויה להחזיק נתח של 66% מהשוק להערכתו.
"למרות הקלות שבה משתמשים יכולים להירשם לטוויטר, אנו מעריכים כי הפלטפורמה שהחברה מציעה היום, מקשה עליה להתרחב ולהתפתח בהשוואה לפלטפורמה הקלה יותר לשימוש של פייסבוק", אמר דביט.
כראייה לכך, דביט התבסס על מחקר השוואתי שערכו ב- Pew Research Center, אשר הציג נתונים מדאיגים עבור מנהליה של הציפור הכחולה. הדוח מראה שבעוד ש-90% מהמשתמשים בטוויטר מחזיקים במקביל גם חשבון בפייסבוק, רק 22% ממשתמשי פייסבוק מחזיקים במקביל גם חשבון בטוויטר.
לאור הדברים הללו, במורגן סטנלי מאמינים שמניית טוויטר נסחרת כעת במחיר גבוה בהרבה מהמחיר שמשקף את השווי ההוגן שלה. מניית טוויטר נסחרת כיום במחיר של כ-65 דולר ומחיר היעד שמורגן סטנלי הציב היום למניית טוויטר עומד על 33 דולר בלבד. בתוך כך, מניית החברה איבדה כבר 7% היום בוול סטריט ונראה שלמנהלי הרשת המצייצת יש הרבה סיבות לדאגה.
נציין כי מחיר היעד שהציבו במורגן סטנלי למניית פייסבוק עומד על 62 דולר וזאת למרות שמחירה בתחילת היום עמד על 53 דולר בלבד. הסיבה לתמחור הזה היא שדביט צופה שההכנסות של פייסבוק מפרסום באינסטגרם צפויות לעמוד על מיליארד דולר עד 2020. מניית פייסבוק טיפסה היום בוול סטריט והוסיפה 4.8% לערכה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה