סקטור רותח: אנליסטים מעלים מחירי יעד לפייסבוק וטוויטר - עם אפסייד ענק
סקטור המדיה החברתית מרכז גם היום עניין רב במסחר בארה"ב, לאחר ששתי השחקניות המרכזיות - פייסבוק (סימול:
אריק שרידן, אנליסט במכון המחקר של UBS, שדרג את מחיר היעד למניית פייסבוק ל-90 דולרים, המהווה אפסייד של 29% על מחיר הסגירה מיום ו'. שרידן מכנה את מניות החברה "כדור שלג" שרק מתגלגל וצובר יותר ויותר תאוצה.
"אנחנו מאמינים שפייסבוק לא מנצלת את הפוטנציאל הכספי בהשוואה למצחרים בהתחשב בזמן שהמשתמש מבלה בפלטפורמה, מה שנותן הזדמנות לצמיחה חזקה ברווחים ככל שניצול הפוטנציאל ימשך".
גם 'האחות הקטנה' של פייסבוק, רשת המיקרובלוגינג טוויטר, מקבלת היום מבית ההשקעות והמחקר MKM שדרוג למחיר היעד ל-72 דולרים, כלומר אפסייד של 34% על מחיר הסגירה האחרון. מניית החברה הוסיפה כ-19% מאז שהונפקה לציבור בתחילת חודש נובמבר, אך מתחילת 2014 היא אחת מהמניות החלשות בבורסה בניו יורק, עם ירידה של 15% מערכה. נציין שקונצנזוס האנליסטים, לפי רויטרס, נותן למנייה מחיר יעד של 50.07 דולר.
סקטור המדיה החברתית בפרט, וסקטור האינטרנט בכלל, מרכזים עניין רב בשנים האחרונות כשמספר רב של חברות נכנסו לשוק המניות לראשונה כדי לנצל את המומנטום החיובי. אנליסטים רבים מזהירים מפני בועה בתחום זה, כאשר הערכות השווי בשוק למניות אלו מתחילות להזכיר את בועת הדוט קום בשנות ה-90 המאוחרות.
- 1.משה 10/03/2014 17:38הגב לתגובה זולא להאמין כמה בלוף יש בהודעות וחבל שפריירים ניתפסים במלכודת הזאת וכספם נעלם