מומחה לחברות מדיה חברתית: "אני מזהה אפסייד של מעל 50% בפייסבוק"
ג'וזף גרינקורן הוא מנכ"ל חברת מוריס גרופ, ניו יורקי ואחד שעשה כבר מיליוני דולרים ממסחר במניית פייסבוק (סימול: FB ) עוד לפני שזו הונפקה לציבור ב-2012. כן, עוד לפני ההנפקה לציבור חצי ממניותיה החליפו ידיים בשוק הפרטי, מסחר שהתאפשר במקרה של חבילות גדולות ובסכומי כסף גדולים. ב-2011, אתר המסחר SecondMarket דיווח על נפח מסחר של 558 מיליארד דולר, כאשר שליש מתוך העסקאות באתר היו במניות פייסבוק. בראיון ל-Bizportal הוא חושף את הסיבות לתחזית המאוד אופטימית שלו לגבי המניה של צוקרברג.
לגרינקורן יש ניסיון של עשרות שנים בהשקעות בנדל"ן ובחברות טכנולוגיה ורשתות חברתיות. אחרי שחזה את הנפילה בשווי המניה בחודשים הראשונים שלאחר ההנפקה וגם את ההתאוששות המרשימה שלה ב-2013, הוא עוד מזהה בה פוטנציאל עצום. מה שמוביל את גרינקורן למסקנה הזו הוא אותו מהלך שמוביל את המניה לקפוץ היום מעל 4% - מינויו של נשיא פייפאל (PayPal), דיוויד מרקוס, למנהל חטיבת ההודעות שלה (Messaging).
אז מה כל כך מיוחד במינוי הזה? "להערכתי, מדובר בטריגר ברור לכך שפייסבוק תעבוד על הקמת מערך תשלומים אלקטרוני בדומה לזה של פייפאל עבור למעלה ממיליארד המשתמשים שלה. מדובר במהלך המבשר על פוטנציאל ענק עבור החברה ויאפשר לה להפיק רווחים משירותי ההודעות שלה. אני ממליץ לקנות את המניה, להערכתי היא תגיע למחיר של 100 דולר עד תחילת 2015".
אחרי שמניות רבות מסקטור הטכנולוגיה ופייסבוק ביניהן ספגו מהלומה קשה בתחילת מארס בגלל "פחד גבהים" וחשש אמיתי משווי מנופח שאין לו אחיזה בקרקע, שאלנו את גרינקורן, האם מדובר בבועה שמתנפחת? "לטעמי זו בכלל לא בועה. העתיד הוא במדיה החברתית והיא כאן כדי להישאר. הרכישות האחרונות של פייסבוק תמורת מיליארדי דולרים לא עושות הרבה שכל למשקיע הממוצע אבל זה תהליך אסטרטגי מושלם".
גרינקורן הוסיף: "צוקרברג מסתכל חמש שנים קדימה ואפילו רחוק יותר. לטעמי, אינסטגרם שנקנתה תמורת מיליארד דולר שווה היום מעל 30 מיליארד. גם ווטסאפ שנקנתה בסכום אדיר של 19 מיליארד דולר, שווה הרבה יותר היום. אני מעריך שבתוך שנה עד שנה וחצי, ווטסאפ תציע גם שירותי שיחות וידאו ושיחות וועידה במנוי שיעלה דולרים בודדים בשנה. יש להם מעל מיליארד משתמשים וזה כוח עצום".
מומחים טוענים שהאסטרטגיה של פייסבוק היא לפצל את שירותיה להרבה אפליקציות ייעודיות בדומה למה שעשתה עם המסנג'ר שלה, אתה מאמין שלשם היא הולכת? "פייסבוק מתרחבת להרבה תחומים דרך רכישה של חברות שונות ותפעל גם דרכן. אני לא מאמין שהיא עצמה תתפצל להרבה אפליקציות קטנות יותר כי אז היא תאבד מהמותג. בקשר לאתר שלה, אני מאמין שהיא הולכת בכיוון של גוגל פלוס, כלומר לכיוון של מעגלי חברים קרובים יותר ולצמצום "העומס" שעל הקיר של המשתמש, כך שהממשק יהיה נוח וידידותי יותר למשתמש".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
3.פייסבוק אם כל הבועות...חברה שווה אויר לא יותר..... (ל"ת)יעקב 11/06/2014 09:08הגב לתגובה זו0 0סגור
-
2.המזהההאמיתי 11/06/2014 05:39הגב לתגובה זו0 0גם אני מזהה בועה ענקיתתתתתת מטורפים תפסיקו להדפיס לאמריקה חוב של 43 טרליון מאיפה יחזירו פעם. לא יחזירו כי הם בעצם כבר פשטו רגל מזהה עלקסגור
-
הם לא יחזירו ואין כח שיכול להכריח אותם להחזיר אז די (ל"ת)יעקב 11/06/2014 09:07הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.גם אני מזהה (ל"ת)שכן של הררי 10/06/2014 23:43הגב לתגובה זו2 0סגור