גולדמן זאקס: "רשתות הקמעונאיות הגדולות מפסידות לאינטרנט"
בטווח הקרוב לעין כנראה ש'וול מארט' לא תלך בדרכה של רשת האלקטרוניקה הפופולרית 'רדיו שאק' (סימול: RSH) שלאורך העשור האחרון איבדה את רוב נכסיה וכמעט פשטה רגל. אך בבנק ההשקעות 'גולדמן זאקס' מציינים כי לקוחות רבים החלו לנטוש את חווית הקנייה המסורתית ברשתות הענק הקמעונאיות וצופים כי מגמה זאת תמשיך להתחזק.
ביום שלישי האחרון הוריד הבנק את המלצתו למניית 'וול מארט' להמלצה "נייטרלית" כאשר בסקירה צוין כי רשתות הענק החלו להפסיד מכירות למסחר המקוון באינטרנט ולחנויות פיזיות בעלות מלאי מוצרים ממוקד יותר.
אז נכון שעם מכירות עתק של כ-469 מיליארד דולר בשנה, וול מארט לא ממש צפויה לפשוט רגל אך נתון מעניין הוא שענקית הקמעונאות מדווחת זה רבעון חמישי ברציפות על ירידה במכירות. אין ספק כי חנויות המסחר האלקטרוני ברשת כשבראש עומדת 'אמאזון' (סימול: AMZN) פגעו במכירות הרשת.
וול מארט ידועה בסניפיה העצומים המשתרעים על פני שטח רב ומציעים מגוון מוצרים רחב אך אליה וקוץ בה. מסתבר שלקוחות כיום מעדיפים עסקאות ודילים טובים יותר על מגוון צר וממוקד יותר של מוצרים, כמו שמציעים למשל רשתות "הכל בדולר" השונות או 'קוסטקו' (סימול: COST) המתחרה. נציין כי בגולדמן זאקס העניקו המלצת "קנייה" למניית 'קוסטקו' לאחרונה.
בגולדמן זאקס הדגישו כי המהלך הצפוי של 'אמאזון' להיכנס לתחום מוצרי היסוד והצריכה הוא האיום הגדול ביותר על רשתות מסוג וול מארט וקוסטקו.
בריאן סוזי, מנכ"לית בית ההשקעות Belus Capital שמסקר גם הוא את ענקית הקמעונאות מדגישה כי גם בחזית המחירים וול מארט מתקשה להתחרות באתרי האינטרנט הרבים, זוהי מכה קשה לרשת שחרטה על דיגלה למכור במחירים הזולים ביותר. "בחמש עד עשר שנים הבאות אני רואה את וול מארט הולכת למקום מאוד מאוד חשוך ורע" ציינה סוזי.
דובר וול מארט, רנדי הרגרוב התייחס לדברים וציין כי מכירות אתר האינטרנט של וול מארט עלו ב-25% ב-2 הרבעונים האחרונים. בנוסף, הרשת מתכננת לפתוח כ-300 סניפים שכונתיים בשנה הקרובה באזורים קטנים יותר שיוכלו להתחרות ברשתות "הכל בדולר" וברשתות הפארמה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.לא מפסידות לכלום עוד מינפולציה של עיתונאירמי 31/07/2014 19:59הגב לתגובה זו0 0זה לא רמי לוי בהרצות הברית הם בשערים נמוכים ושווים קניה חלקם הגדולסגור