מאקרו בארה"ב: נתון אמון הצרכנים מפספס את הצפי המוקדם
הצרכנים בארה"ב, פסימיים לגבי הכלכלה של ארה"ב בחודש ספטמבר. כך מצביעים הנתונים ששוחררו לציבור בתחילת המסחר היום (ג'). זו הפעם הראשונה מזה ארבעה חודשים, שהצרכנים בארה"ב אינם מביעים אופטימיות לגבי מצב הכלכלה.
מדד סנטימנט הצרכני
הנתונים שנגזרו ממדד אמון הצרכנים בארה"ב אינם מעודדים ומצביעים על חולשה בבטחון הצרכני. צפי הכלכלנים בתחילת היום היה דווקא לעליה גבוהה במדד. זאת תודות לשיפור במדדי ההכנסה, הדיור והתעשייה במדינה. אך כאשר פורסם המדד, זה הצביע דווקא על ירידה של 6.5 נקודות אל 86 נקודות כאשר הצפי היה 92.5.
הפרשנות למדד היא כי הצרכנים פחות בטוחים בשיפור הכלכלה ושוק העבודה בטווח הקצר. כמו כן, הם מצפים כי הצמיחה בחודשים הקרובים קצב הצמיחה בתוצר ייחלש. זאת, למרות הצמיחה הגבוהה בכלכלה האמריקנית ברבעון האחרון של 4.6%.
חלק מהכלכלנים משייכים את התוצאות המאכזבות של המדד, לירידה בתוצר המדינה, בחודשים הראשונים של תחילת השנה. לאותה ירידה הייתה השפעה מאוחרת על הצרכנים שרק עתה התפנו לבטא אותה במדד, כך אמרה לין פראנקו ( Lynn Franco), שהיא כלכלנית אינדיקטורים של ה- Conference Board, האחראים על פרסום המדד.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.זה לא נגמר הספורים והאגדות של העיתונאיםרמי 30/09/2014 20:40הגב לתגובה זו0 0זה התחיל בצוק איתן ואחר כך רוסיה ואחר כך דעש ואחר כך בקו חרם ואחר כך גובאת הנסרה והתמאול ועוד מליון סיפורי סבתא אה והתמאול זה היה בגלל הונקונג שרוצה דמוקרטיה מסין היום לא היה סיפור או שפשוט לא ראיתי אני מחכה לסיפור של מחר אני מחכה כי יש להם סיפורים יפיםסגור