מאקרו בארה"ב: נתון אמון הצרכנים מפספס את הצפי המוקדם

למרות השיפור המתמשך במדדים הכלכליים בארה"ב, הצרכנים אינם חשים עדיין בשיפור. כך מצביע מדד הסנטימנט
 | 
telegram
(1)

הצרכנים בארה"ב, פסימיים לגבי הכלכלה של ארה"ב בחודש ספטמבר. כך מצביעים הנתונים ששוחררו לציבור בתחילת המסחר היום (ג'). זו הפעם הראשונה מזה ארבעה חודשים, שהצרכנים בארה"ב אינם מביעים אופטימיות לגבי מצב הכלכלה.

מדד סנטימנט הצרכני

הנתונים שנגזרו ממדד אמון הצרכנים בארה"ב אינם מעודדים ומצביעים על חולשה בבטחון הצרכני. צפי הכלכלנים בתחילת היום היה דווקא לעליה גבוהה במדד. זאת תודות לשיפור במדדי ההכנסה, הדיור והתעשייה במדינה. אך כאשר פורסם המדד, זה הצביע דווקא על ירידה של 6.5 נקודות אל 86 נקודות כאשר הצפי היה 92.5.

הפרשנות למדד היא כי הצרכנים פחות בטוחים בשיפור הכלכלה ושוק העבודה בטווח הקצר. כמו כן, הם מצפים כי הצמיחה בחודשים הקרובים קצב הצמיחה בתוצר ייחלש. זאת, למרות הצמיחה הגבוהה בכלכלה האמריקנית ברבעון האחרון של 4.6%.

חלק מהכלכלנים משייכים את התוצאות המאכזבות של המדד, לירידה בתוצר המדינה, בחודשים הראשונים של תחילת השנה. לאותה ירידה הייתה השפעה מאוחרת על הצרכנים שרק עתה התפנו לבטא אותה במדד, כך אמרה לין פראנקו ( Lynn Franco), שהיא כלכלנית אינדיקטורים של ה- Conference Board, האחראים על פרסום המדד.

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זה לא נגמר הספורים והאגדות של העיתונאים
    רמי 30/09/2014 20:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה התחיל בצוק איתן ואחר כך רוסיה ואחר כך דעש ואחר כך בקו חרם ואחר כך גובאת הנסרה והתמאול ועוד מליון סיפורי סבתא אה והתמאול זה היה בגלל הונקונג שרוצה דמוקרטיה מסין היום לא היה סיפור או שפשוט לא ראיתי אני מחכה לסיפור של מחר אני מחכה כי יש להם סיפורים יפים
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות