מניית פיטביט טסה במסחר הראשוני לאחר ההנפקה בכמעט 52%
חם בוול סטריט. אתמול (ד') מניית חברת פיטביט הונפקה במסחר בניו יורק, תחת המחיר של 20 דולר למניה. זאת, לאחר שהמחיר השתנה ביום שלישי ועלה מ-17 דולר ל-19 דולר. שווי המניה כרגע במסחר הינו 32 דולר.
שווי יצרנית הצמיד הטכנולוגי לבדיקת כושר ובריאות נאמד היום ב-4.1 מיליארד דולר והיא מעניינת משקיעים רבים מאחר והיא חברה רווחית (בניגוד לחברות רבות היוצאות להנפקה בעודן אינן רווחיות). החברה מדווחת על מכירות בסך של 745 מיליון דולר בשנה שעברה ו-336 מיליון דולר ברבעון הראשון של שנת 2015.
פיטביט מתחרה בשוק רווחי יחסית כאשר גם נייק וגם אפל מייצרות מוצרי טכנולוגיה ספורטיבית יוקרתיים. מנכ"ל חברת פיטביט ג'יימס פארק אמר לרשת החדשות CNBC כי הוא מאמין שהחברה שבראשה הוא עומד יכולה להישאר תחרותית למרות הכניסה של אפל לתחום עם השיווק של השעון החכם.
לא כולם מתרשמים מהמכירות הגבוהות של חברת פיטביט. חלקם משווים אתה לחברת קינג דיגיטל, ממציאת הקנדי קראש שהונפקה בשנת 2013 בוול סטריט וגם היא הציגה רווחים גבוהים. אם כי לחברה חוץ ממוצר מוצלח יחידי לא היה דבר אחר למכור לשוק. היום שווי המנייה נסחר במחיר של פחות מ-15 דולר, מרחק של כמעט 40% ממחיר השיא.
מתנגדי רכישת מניית החברה טוענים כי שוק המוצרים של החברה הינו ממותג למעמדות הגבוהים במדינה ואם אינך מעמק הסליקון, ככל הנראה לא תרכוש את מוצרי החברה. מתנגדים נוספים טוענים כי המוצר עצמו, למרות שהינו מזוהה עם שאר מוצרי הבריאות, הוא לכשעצמו אינו עוזר לשפר את בריאות רוכשי המוצר.
לדברי ג'יימס פארק "בארה"ב מדי שנה הצרכנים מוציאים 200 מיליארד דולר על מוצרי בריאות וכושר. השוק הוא עצום ויש מקום ליותר משחקן דומיננטי יחיד". פארק הוסיף כי "המותג פיטביט הינו שם נרדף לשמירה על כושר, לכן אנחנו חשים כי יש לנו יתרון יחסי בשוק".