המלצה רותחת: מורגן סטנלי מסמן מניה ענקית - נותן לה אפסייד של 91%
בענקית הבנקאות מורגן סטנלי אוהבים את יצרנית הרכב החשמלי טסלה (סימול: TSLA), מאוד אוהבים. בדר"כ המלצות מצד בנקים גדולים הם אפסייד של 10%, אולי 15%. הפעם במורגן סטנלי הלכו הרבה יותר רחוק. מחלקת המחקר של פרסמה היום המלצה רותחת למניית טסלה, והקפיצו את מחיר היעד מ-280 דולר ל-465 דולר (!!), כל זאת כאשר המניה מדשדשת בחודשים האחרונים וביום ו' סגרה במחיר של 243 דולר. החשבון פושט, במורגן סטנלי צופים עלייה של מעל 90% במניה לשווי שוק אדיר של כמעט 60 מיליארד דולר.
בכדי לקבל פרופורציות, נציין כי יצרנית הרכב הוותיקה פורד (סימול: F) נסחרת כיום בשווי שוק של 58 מיליארד דולר וג'נרל מוטורוס בשווי של 50 מיליארד דולר. כלומר יצרנית הרכבים החשמליים אמורה לפי מורגן סטנלי - לעקוף את החברות הללו מבחינת שווי שוק.
חלום הרכב ללא נהג - בדרך למחיר המניה
לפי מורגן סטנלי, טסלה ממוקמת בצורה מצויינת לקראת הדבר הבא בעולם הרכב - 'מכונית ללא נהג' (new mobility). מדובר בתחום בו אפל וגוגל משקיעות משאבים רבים, אך במורגן סטנלי סבורים כי טסלה כאמור נמצאת בהובלה וכי השקת סוג זה של רכבים עשוי להגדיל פי 3 את היקף ההכנסות של החברה עד שנת 2029. "נופתע אם טסלה לא תחשוף תוך 12-18 חודשים את מודל המכירה של המכוניות ללא נהג." לפי מורגן סטנלי, קצת לאחר מכן יושק הרכב בגירסה מסחרית, וזה אמור לקרות ב-2018.
לפי ההמלצה במורגן סטנלי נותנים לפעילות ה-mobility (רכב ללא נהג) שווי של 244 דולר למניה, שזה השווי הנוכחי של החברה - כלומר 30 מיליארד דולר.
השלבים בדרך לחלום
במורגן סטנלי סבורים שהחדרת הרכב ללא נהג של טסלה תהיה ב-3 שלבים. בשלב הראשון בשנים 2018-2021 הרכב יהיה סמי-נהיגה עצמית, כלומר עדיין יהיה נהג אבל הרכב יבצע פעולות עצמיות רבות. בשלב השני הרכב ינהג לחלוטין את עצמו אך עדיין יהיה נהג, על תקן 'מפקח'. כלומר בשלב זה הרכב יבצע 99% מהפעולות, והנהג כאמור - יפקח. זה אמור לקרות בין השנים 2021-2025. השלב השלישי אמור לצאת לדרך 10 שנים לאחר ההשקה הראשונית - ובו הרכב ינהג את עצמו באופן מלא וללא פיקוח.
- סין משבשת לטסלה את פיתוח הרובוט האנושי
- מאסק מבטיח להשקיע פחות ב-DOGE; טסלה מזנקת ב-5% למרות פספוס התחזיות
מניית טסלה מזנקת מזנקת 5.2% במסחר המוקדם בעקבות ההמלצה
בינתיים (כלומר לפני חלום הרכב ללא נהג), טסלה פרסמה דו"חות לפני כשבועיים ודיווחה על הכנסות 1.2 מיליארד דולר. החברה עדכנה מטה את צפי המכירות לשנת 2015 וכעת צופה מכירות של 50-55 אלף רכבים. ביום הדו"חות המניה צללה 5%. אלון מאסק, יו"ר ומנכ"ל טסלה לא ממש התרגש - "בין הבחירה לתת מוצר מצוין לבין לעמוד בתחזיות המכירה, אנחנו תמיד נבחר באפשרות הראשונה".
מניית טסלה בשנתיים האחרונות:
- 11.ינטל 22/08/2015 08:53הגב לתגובה זו.
- 10.הפוך גוטה הפוך 19/08/2015 19:28הגב לתגובה זוטכנולוגיית הניהוג האוטונומי תעניק דחיפה לחברות הייטק העוסקות בתקשורת לווינים, תוכנה אינטליגנטית וסנסורים למיניהם ברגע שזה יגיע למכונית עצמה וענקי רכב כמו הונדה ופולקסווגאן (כבר עושה זאת עם אאודי) יעלו הילוך בנושא אני רואה יתרון קטן לטסלה שעד עכשיו חייה על כך שהגדולות לא התעניינו במיוחד ברכב חשמלי. אם כבר יש פוטנציאל זה לאפל וגוגל שיעשו שת"פ עם חברות כמו ג'נרל מוטורס או טויוטה.
- 9.ייאי 17/08/2015 19:17הגב לתגובה זוMorgan Stanley's Ravi Shanker, hiking his Mobileye (NYSE:MBLY) target to $80
- 8.מניה רותחת? אולי פרטנר או סלקןם! שוות לתחת! (ל"ת)אנליסט תקשורת 17/08/2015 16:20הגב לתגובה זו
- 7.פיני 17/08/2015 16:12הגב לתגובה זועוד השחלה
- 6.ב 2025 תיהיה רכבת קלה בתל אביב (ל"ת)וסילי גונדר 17/08/2015 16:11הגב לתגובה זו
- 5.טסלה לא תשרוד 17/08/2015 16:02הגב לתגובה זובתעשיית הרכב כולם יודעים מה צריך לעשות בתחום הרכבים החשמליים ויעשו זאת כי אין ברירה. אם לטסלה יש סיכוי זה יהיה דווקא בזכות פריצות דרך שיעשו בתחום המצברים הביתיים שהתחילו למכור.
- 4.מורגן סטנלי קובריק 17/08/2015 15:07הגב לתגובה זוהם הגזימו.
- 3.המליצו על GMCR (ל"ת)ובום 17/08/2015 15:01הגב לתגובה זו
- 2.24% מהמניות בשורט. השוק לא מאמין לאגדות. (ל"ת)בולשיט 17/08/2015 14:48הגב לתגובה זו
- 1.החברה לא רושמת רווח, לכן לא שווה כלום. (ל"ת)גולש 17/08/2015 14:47הגב לתגובה זו