נסיונות הפשרה של פולסווגן בפרשת הדיזל כשלו
לקונצרן הרכב הגרמני פולסווגן ניתנה הארכה של ארבעה שבועות להגיע להסכם עם הרגולטור האמריקני להסרה של 600 אלף רכבים מכבישי ארה"ב, זאת בזמן שהחברה מתמודדת עם מאות תביעות עקב זיוף מערכות בקרת הזיהום במטרה לרמות בתוצאות הבדיקות. השופט המחוזי בסן פרנסיסקו, צ'ארלס ברייר, נתן הארכה לחברה להגיש הצעה מפורטת וקונקרטית עד לתאריך 21 לחודש אפריל, וזאת לאחר שאמר בדיון ביום חמישי האחרון כי כבר הושגה התקדמות משמעותית, אך החברה עומדת בפני קשיים הנדסיים במציאת הפתרון.
כזכור, פולסווגן הודו בשנה שעברה כי התקינו תוכנה בכ-11 מליון רכבי דיזל ברחבי העולם כך שבקרת הפליטה הופעלה רק בזמן בדיקות מעבדה, וכשבזמן נסיעת הרכב על הכביש, נסגרו מערכות הבקרה, מה שגרם לביצועים גבוהים יותר לצד פליטת מזהמים העולים על הסטנדרט המשפטי של ארה"ב. יצרנית הרכב עומדת בפני תביעות ע"י מחלקת המשפטים האמריקנית וכנסות של עד 46 מיליארד דולר, לצד מאוד תביעות פרטיות על התקנת המכשיר העוקף את בקרות זיהום האוויר האמריקניות.
ברייר, שקבע בחודש שעבר כי היום (24 במארס) יהיה המועד האחרון להגשת התוכנית, אמר כי אם לא תוגש תוכנית במועד החדש שנקבע (21 באפריל), הוא ככל הנראה יקבע משפט לקיץ הקרוב. דוברת פולסווגן - ג'נין גיניוון (Jeannine Ginivan) אמרה כי החברה מחוייבת למציאת פיתרון ויישומו בכדי להרוויח בחזרה את אמון הלקוחות. ההסכם צפוי לכלול הקמת קרנות שיממנו פתרונות לנזק הסביבתי שנעשה וייעשה בעתיד. כמו כן, יכלול פתרונות להפחתת הזיהום מרכבי הדיזל, או לסילוקם מהכביש. עלות רכישת כל הרכבים הפגומים יכול להגיע ל-9.4 מיליארד דולר לפי האתר הכלכלי "בלומברג", אם לא יושג הסכם, הכנסות והעלויות המשפטיות יכולים להגיע עד ל-46 מיליארד דולר. גם בקונצרן הגרמני וגם הרגולטור האמריקני מביעים ספקות לגבי אפשרות תיקון המכוניות.
- 1.שמקה 26/03/2016 15:54הגב לתגובה זוקונצרן כזה ענק שמגלגל מיליארדי יורו יגיע מהר מאד לפשרה אין להם כל בעיה לטאטא את הפרשה תחת השטיח.