פשוט עצוב: המניה המוכרת (והאהובה) שהשלימה השבוע מינוס 80% ורשמה עוד אבן דרך
ב-6 בנוב' 2013 קבעה טוויטר (סימול: TWTR) את תג המחיר להנפקה על 26 דולר למניה. ביום שלמחרת נפתח המסחר כאשר המניה על 45 דולר ואפילו נגעה ב-50 דולר. זה היה חלום עבור המשקיעים שמשם ראו בימים שלאחר מכן את המניה מטפסת עד כמעט 70, כלומר שווי שוק מכובד מאוד של מעל 40 מיליארד דולר. וזה בזמן ששווי השוק של פייסבוק עמד על סביב 115 מיליארד דולר. פער כמעט סגיר. אבל זהו, שם זה נגמר. אתמול טוויטר איבדה עוד 2.8% ושברה מטה את שווי השוק של 10 מיליארד דולר לאחר שהשלימה התרסקות של כמעט 80%. באותו הזמן, מניית פייסבוק זינקה לשווי אדיר של 340 מיליארד דולר(!!) וסגרה בימים האחרונים בשיא כל הזמנים. מומנטומים לחלוטין הפוכים.
בשביל להכניס לפרופורציות את הפערים בין שתי הרשתות החברתיות הללו מחוץ לוול סטריט, נציין כי ברבעון הראשון של השנה הציגה טוויטר תוספת של 5 מיליון משתמשים חודשיים ובכך הפתיעה לטובה את השוק. פייסבוק מצידה הציגה תוספת של 60 מיליון משתמשים חודשיים. וזה כאשר טוויטר היא חברה של 310 מיליון משתמשים חודשיים "בלבד" ועדיין החובה היא עליה להראות צמיחה בהיקף המתמשים. בפועל, פייסבוק עם 1.59 מיליארד משתמשים חודשיים מראה צמיחה בקצב שגבוה פי 12 מזה של טווויטר. ואם טוויטר הייתה כביכול במקום הנכון עם 88% מהכנסות הפרסום שמגיעות מהמובייל, אז גם פייסבוק חזק בתמונה עם 82% מהכנסות הפרסום שמגיעות מהמובייל.
בשורה התחתונה, טוויטר מציגה גידול אנמי במספר המשתמשים ובצורה הזו לא מצליחה למשוך מפרסמים שכן היא סובלת מהמצב לפיו מי שנמא בטוויוטר נמצא גם בפייסבוק, ולא להיפך. או במילים אחרות, פייסבוק כבר עמוק בתוך המאסה הקריטית, ובעולם העסקים החשיבות של זה היא עצומה. עבור המשתמשים בטוויטר (פחות או יותר בעיקר עיתונאים, פוליטקאים וידוענים) זה סיפור עצוב וכמעט בלתי נתפס. מי שמשתמש ברשת הזו מבין את היתרונות הגדולים שלה על פייסבוק וכמה היא כלי מדהים. המפרסמים פחות מתרשמים.
אחרי הדו"חות האחרונים שפורסמו בסוף אפריל, ספגה טוויטר שלל הורדות המלצה, כך לדוגמה מצד בנק אוף אמריקה שחתך את ההמלצה ל'תשואת חסר' (סוג של 'מכירה') עם מחיר יעד של 15 דולר. היום המניה כבר עומדת על 14 דולר. באותו היום חתכו בג'יפי מורגן את ההמלצה ל'ניטרלי' ואת מחיר היעד מ-26 דולר ל-18 דולר.
אגב, בטוויטר הוציאו היום הודעה, לפיה מגבלת ה-140 תווים נפרצת. הרשת היא למעשה רשת חברתית של מיקרו-בלוגינג, כלומר ניתן לכתוב עד 140 תווים. היום מודיעה הרשת כי שמות ותמונות לא ייחשבו לצורך ספירת התווים הזו. ממש מהפכה...
Twitter eases 140-character limit for tweets https://t.co/wtU7UiMbZQ pic.twitter.com/PK8hSWamz2
— Yahoo (@Yahoo) 25 במאי 2016
מניית טוויטר מאז ההנפקה:
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.על מה השוואי של פייסבוק וטוויטר ? אוויר נטו ולא ממש נקי (ל"ת)יעקב 26/05/2016 02:10הגב לתגובה זו0 1סגור
-
1.טוטטרבני 25/05/2016 16:37הגב לתגובה זו1 0שווה קנייה עם הנסיך לא מכר שווה קנייהסגור