הרגולטור בארה"ב פתח בחקירה ראשונית בנוגע למכונת מדגם S של טסלה בעקבות תאונה קטלנית

איתן יונסי |
נושאים בכתבה טסלה

הרגולטורים לבטיחות רכבים בארה"ב דיווחו אמש כי הם פתחו בחקירה ראשונית בנוגע ל-25,000 רכבי טסלה מדגם S לאחר תאונה קטלנית שבה ה-"נהג האוטומטי" (Autopilot) של הרכב היה מעורב, וזהו מקרה מוות ראשון מסוגו בארה"ב.

המנהל הלאומי האמריקני לבטיחות בדרכים אמר כי ההתרסקות ארעה בקרב דגם S  משנת 2015, שפעלה עם מערכת נהיגה אוטומטי, וקורא לבדיקה של תכנון וביצוע של כל עזרי נהיגה שהיו בשימוש בעת ההתרסקות. זהו הצעד הראשון לפני שהסוכנות עלולה להזמין ל'ריקול'  במידה והם מאמינים כי הרכבים לא בטוחים.

מטסלה נמסר אמש כי זהו מקרה המוות הראשון מתוך מקטע נסיעות של מעל ל-130 מליון מייל (כ-209 מליון קילומטר) שבו הנהג האוטומטי הופעל, בזמן שברחבי העולם מתרחש בממוצע מוות אחד לכל 60 מליון מייל. מחברת הרכב נמסר כי היא הודיעה למינהל הלאומי המאריקני לבטיחות בדרכים על התאונה מיד אחרי שארעה. והוספיה כי חשוב להדיש כי פעולת הסוכנות הינה הערכה ראשונית שמטרתה לקבוע אם המערכת העובדת על פי הציפיות.

התאונה התרחשה כאשר משאית ארוכה חצתה קו הפרדה בזמן שהנהג האוטומטי של טסלה הופעל. מטסלה נמסר כי לא נהג הרכב, ולא הנהג האוטומטי הבחינו במשאית הלבנה על רקע אור השמש, ולכן הברקס לא הופעל כלל. עוד הוסיפה טסלה כי על הלקוחות להכיר בעובדה כי אפשרות הנהיגה האוטומטית הינה בגדר טכנולוגיה חדשה ועדיין בשלבי ניסוי, בטרם לכך שהם מחליטים להפעיל אותו. ובנוסף, הנהגים מיודעים לכך שהם צריכים לשמור על שליטה ואחריות על רכבם גם בעת הפעלת הנהג האוטומטי. בחודש שעבר עורר סערה סרטון שצולם נהג ישן בזמן שהנהג האוטומטי הופעל.

מניית החברה, שעלתה מעל ל-40% מאז חודש פברואר, צללה אמש ב-'אפטר' 3% על רקע הדיווח הנ"ל.  

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה