רכבים אוטונומים התחילו לאסוף נוסעי אובר

איתן יונסי |
נושאים בכתבה אובר

כשהם מאובזרים במצלמות וחיישנים מתקדמים, הרכבים האוטונומים של אובר נסעו בשבועות האחרונים ברחבי פנסילבניה על מנת לבחון כיצד הרכב יגיב בסיטואציות שונות בדרכים לאורך כל שעות היממה. כעת, הרכבים האוטונומים הראשונים של אובר עוברים לשלב הבא בתוכנית הפיילוט של אובר, ומציעה ללקוחות ממשיים נסיעות.

אנדרו לבנדובסקי, סגן נשיא במחלקת הנדסה באובר, אמר כי "אני מאמין שהציבור יהיה נרגש. אתה מתקשר לאובר ואתה רגיל לחוויה מסויימת. וכעת יש לך את העתיד מגיע עד אליך, מעט מוקדם מהצפוי".

תחילה, מספר רכבי פורד פיוז'ונז (Ford Fusions) יסיעו נוסעים ברחבי פיטסבורג, כשבסופו של דבר צי הרכב האוטונומי של אובר יצמח ויכלול את רכבי הוולוו XC90. יש לציין כי אמנם הרכבים האוטונומים ינווטו לבדם לאן שהלקוחות יבחרו לסוע, אובר תושיב תחילה נהג מאחורי ההגה וטכנאי במושב הנוסע הקדמי, זאת למקרה שיהיה צורך בהתערבות.

עבור אובר, פיתוח מכוניות אוטונומיות הינו דבר חיוני לצמיחה לטווח הארוך של החברה, ואף להישרדות בענף. יצרניות רכב רבות, ביניהן ג'נרל מוטורס ופורד בוחנות בימים אלו מכוניות אוטונומיות משל עצמן, בזמן שהן בוחנות הפעלת שירות נסיעות בעצמן, בדומה לשירות הנוכחי של אובר. מוקדם יותר השנה חברת ג'נרל מוטורס רכשה נתח מחברת Lyft, וטויוטה ביצעה השקיעה באובר. נציין כי לפני כחודשיים, אובר הכפילה את כמות הנסיעות ל-2 מיליארד בתוך כחצי שנה. ובחודש שעבר רכשה אובר את חברת Otto של הישראלי ליאור רון תמורת 680 מיליון דולר. העסקה עם Otto היא הישג גדול עבור אובר בקרב המבעבע עם גוגל, שזו מתכננת להקים מערך נסיעות אוטונומיות משל עצמה. מייסדיה של Otto היו שחקני מפתח במערך של גוגל שעזבו בתחילת השנה לטובת הקמת החברה. לכתבה בנושא, לחץ כאן.  

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה