פייסבוק ניפחה את נתוני הצפייה שמסרה למפרסמים במשך שנתיים

איתן יונסי |

על פי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, פייסבוק (סימול:FB) ניפחה במשך שנתיים באופן קיצוני את נתוני ממוצע זמן הצפייה בפרסומות אותם מסרו למפרסמים, זאת על ידי שהכניסו לממוצע אך ורק גולשים שצפו בפרסומת לפחות 3 שניות, ועל ידי כך נוצר עיוות של בין 60-80% בין זמן הממוצע בפועל לזה שהם מדדו. לפי הדיווח, פייסבוק אמרה למפרסמים כבר בחודש שעבר על האופן השגוי בו חישבה את המידע, ,

דובר מטעם פייסבוק מסר כי "הטעות באחד מאומדני הממוצע לתכני הצפייה לא השפיע על חיוב המפרסמים והודענו על כך לשותפינו. האומדן הזה הינו רק אחד מכמה אומדנים ששותפינו משתמשים בהם על מנת לאמוד את הקמפיינים שלהם".

פייסבוק הינה כוח משמעותי ביותר בפרסום ברשתות החברתיות, כאשר ב-eMarketer מעריכים כי החברה צפויה לחלוש על נתח שוק של כ-68% בפרסומי הרשתות החברתיות. ההכנסות מפרסום מהווה ההכנסה העיקרית של פייסבוק, כאשר זו דיווחה על הכנסות פרסום בגובה 6.24 מיליארד דולר במהלך הרבעון השני של השנה, וניפצה את תחזיות האנליסטים שעמדו על כ-5.8 מיליארד דולר בלבד. בתוך כך פייסבוק הודיעה אתמול כי בתוך חצי שנה בלבד הצליחה להכפיל את כמות הפרסום בחברת הבת שלה Instagram.  

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה