האינדיקציות הראשונות של יום שישי השחור זורמות לשוק - המניות הגיבו בהתאם
אתמול חגגה ארה"ב את חג ההודיה והיום היא "חוגגת" את הבלאק פריידיי, שני ימי הקניות הגדולים של השנה. בנוסף, אתמול החלה תקופת הקניות ומכירות שתארך בערך עד 24.1.2017. מדובר בתקופה שאין לה אח ורע בהשפעה על כלכלת בארה"ב. 30% מכול מחזור הקמעונות השנתי בארה"ב (כ-1.65 טריליון השנה) יתגלגלו בתקופה זו, כשכמה מגזרים מהתעשייה, כמו תכשיטים, ספרים, צעצועים וכו', ייהנו יותר מאחרים. הצרכנים האמריקנים צובאים כעת על רשתות הקמעונות בחיפוש אחר מציאות אך לא רק. הנה המבצעים והאינדיקציות הראשונות של הרשתות הגדולות כחלק מהחג ואיך מגיבות המניות שלהן לנוכח החדשות. גיי'סי פני פתחה את מבצעי חג ההודיה ויום שישי השחור כבר ב-3 בבוקר הלילה (זמן ניו יורק). בפתיחת הסניפים נרשמו תורים ארוכים. הרשת מציעה מבצעי אחד פלוס אחד על מוצרים שנעים בין 10 דולר ל-500 דולר. אמנם עוד מוקדם לדעת, אך המשקיעים מריחים כנראה אי הצלחה. מניית החברה (JCP) ירדה בשיעור של 1.4%. מנית וול מארט (WMT) עלתה מעל ל-0.5% כאשר ענקית הקמעונות מציעה מבצעי סייבר במחירים נמוכים במיוחד. הרשת גם הודיע כי תעצים את כמות המוצרים שניתן לרכוש דרכה באמצעות הרשת. אמזון, יריבתה ה"מרה" לאחרונה של וול מארט (לאור כניסתה של האחרונה לרכישת מוצרים באמצעות האינטרנט) מציעה מגוון רחב של מוצרים מוזלים בצורה חדה לעומת שאר השנה באתרה. מניית אמזון סגרה ביציבות. מייסיס היא רשת קמעונות שמציגה ירידה בהכנסות שבעה רבעונים ברציפות. יום שישי הנוכחי יכול לשנות את אותו מומנטום שלילי? 16 אלף קונים עמדו מחוץ לחנות הדגל בכיכר הראלד כאשר היא פתחה את השערים בשעה 5 בבוקר. מדובר באלף קונים יותר מכמות הקונים שהמתינו שנה שעברה. המשקיעים לא מתרשמים והמנייה צנחה 1.7%. טרגט מצפה להציג את כמות הקונים הגדולה שהייתה ברשת מאז יום הקמתה. טרגט התאמצה במיוחד כאשר הורידה מחירים באופן גס יותר אל מול שאר הרשתות. מניות טרגט עלו מעט במסחר.