אבן קיסר זינקה אמש 9% בוול סטריט אחרי הדו"חות

גיא בן סימון |
נושאים בכתבה אבן קיסר

מנייתה של יצרנית משטחי הקוורץ משדות ים, אבן קיסר (סימול: CSTE), זינקה אתמול ב-8.8% בוול סטריט במחזור מסחר גבוה, אחרי שהחברה עקפה את התחזיות ברבעון וסיפקה צפי מעודד להמשך. כדי להבין את גובה ההסתערות על המניה נציין כי במהלך המסחר 1,616,676 מניות החליפו ידיים, כלומר 539% יותר מיום המסחר הקודם.

אבן קיסר סיפקה תחזית לפיה ב-2017 ההכנסות יסתכמו בטווח של 580-595 מיליון דולר ו-EBITDA מתואמת בטווח של 119-126 מיליון דולר. ממוצע תחזיות האנליסטים היה להכנסות של 564 מיליון דולר.

בשורה התחתונה, הרווח הנקי לבעלי המניות הסתכם ב-15.1 מיליון דולר, או 44 סנט למניה. מדובר בנתון שעקף את הטווח העליון של תחזיות השוק לרווח של 33 סנט למניה.

בשורה העליונה, אבן קיסר דיווחה על עליה של 6% בהכנסות הרבעון הרביעי של 2016 ל-135 מיליון דולר, לעומת 127.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, ולעומת צפי האנליסטים להכנסות של 125 מיליון דולר. העלייה מיוחסת לביצועים חזקים בקנדה ובאוסטרליה, והודות לירידה נמוכה מהצפוי בארה"ב - מה שתרם לביצועים טובים יותר מתחזיתה האחרונה של החברה לרבעון הרביעי ולכל השנה. נזכיר כי ההאטה בקצב הצמיחה בשוק האמריקאי החלה כבר ב-2015 וב-9 החודשים הראשונים של 2016 קפאו הכנסותיה של אבן קיסר בארה"ב (168 מיליון דולר).

פעילותה של אבן קיסר נחלקת כיום להפצה ישירה ולהפצה באמצעות מפיצים. המדינות בהן החברה פעילה באמצעות הפצה ישירה מהוות את החלק העיקרי מהכנסות החברה. את שנת 2016 כולה סיימה החברה עם הכנסות שיא של 538.5 מיליון דולר.

שיעור הרווח הגולמי ברבעון הרביעי הסתכם ב-38.1% לעומת רווח גולמי של 37.9% בתקופה המקבילה אשתקד. עלויות נמוכות יותר של חומרי גלם ותמהיל מוצרים משופר, הכולל גידול בנתח המוצרים בעלי שולי רווח גבוהים יותר קוזזו בחלקם על ידי עלויות גבוהות במפעל החברה בארה"ב ועל ידי גידול במכירות לאיקאה הכולל מרכיב עיבוד והתקנה בעל שולי רווח נמוכים.

יונתן מלמד, המנכ"ל הזמני של אבן קיסר: "אנו מרוצים מהמומנטום בפעילותנו בארה"ב. ההשקעה ביכולות המכירה והשיווק שלנו בשוק זה מתחילה להניב פירות. המותג 'אבן קיסר' נותר איתן ברחבי העולם ואנו ממשיכים להציג מוצרים חדשניים הממצבים את אבן קיסר כמובילת שוק ולקדם הזדמנויות צמיחה נוספות עבור החברה. החברה שמחה לדווח על שני הישגים משמעותיים: שיתוף פעולה עם Lowe’s Home Improvement בארה"ב למכירת פתרון חדש לחיפוי משטחי עבודה. מדובר בחיפוי עשוי ממשטח אבן קיסר בעובי של 13 מ"מ, הניתן להתקנה ביום אחד על משטח העבודה הקיים במטבח. החברה רואה בפתרון זה מוצר פורץ דרך לצרכנים המעוניינים בחידוש המטבח מבלי להידרש לשיפוץ יקר. החברה צופה כי המכירות של Transform™ יתחילו ברבעון הראשון לשנת 2017. בנוסף, החברה החלה בהפצה ישירה של מוצריה בבריטניה בינואר 2017 במטרה למנף את ההזדמנויות שמציע השוק הבריטי".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה