דו"ח חזק לוול מארט - בזכות ההזמנות באינטרנט - המניה מזנקת 2% בניגוד למגמת השוק
למרות שביממה האחרונה, עונת הדו"חות נדחקה לשוליים בעקבות השערוריות הפוליטיות של נשיא ארה"ב, העונה עדיין חיה ובועטת וביומיים האחרונים היא כללה דיווחים של שתי החברות הגדולות ביותר בשוק בתחום רשתות הקמעונות. אתמול דיווחה טרגט (סימול: TGT) והציגה תוצאות טובות מהצפוי (ומתוך כך מנייתה עלתה, בניגוד למגמה הברורה בשוק). היום הגיעה תורה של ענקית אחרת - וול מארט.
בשורה התחתונה, רשת וול מארט הציגה רווח של דולר למניה, שגבוה בארבעה סנט מהצפי. אולי חשוב יותר, המעסיקה הגדולה בארה"ב הציגה עלייה של 1.3% במכירות של הסניפים הקיימים. סה"כ וול מארט מציגה עלייה בכמות הקונים בשיעור של 3% בשנתיים האחרונות. מניות וול מארט (סימול: WMT) עולות בשיעור של 2% בטרום.
מדובר בעלייה חדה מהצפוי וכזו אשר מעידה כי וול מארט ככל מצאה את הנוסחה הנכונה להתמודד עם אתגר איבוד הלקוחות של הרשתות הקיימות לרשתות ה-e commerce. באותו נושא, מכירות אתר האינטרנט של וול מארט זינקו בשיעור של 63%, כאשר המכירות העיקריות היו של מוצרים אורגנים (נציין כי גם ברבעון הקודם, מכירות וול מארט באינטרנט עלו בשיעור של 29%).
כאמור, רשתות הקמעונות מאבדות בשנים האחרונות מספר רב של לקוחות הבוחרים להזמין מוצרים דרך האינטרנט. בכדי להילחם בתהליך, עד כה ענקיות הקמעונות בחרו בשתי דרכים שונות להילחם בתופעה. הראשונה היא להילחם בחברות האינטרנט באותם כלים. בתוך כך, וול מארט (סימול: WMT) השקיעה יותר משלושה מילארד דולר בכדי להגדיל את הפעילות האינטרנטית שלה. טרגט בדו"ח שלה מאתמול, טענה כי תשקיע 3 מיליארד בפיתוח הסניפים בכדי להגדיל את תנועת הלקוחות.
חזרה לדו"ח של וול מארט, בשורה העליונה, החברה הציגה עלייה בשיעור של 1.4% לכדי 117.5 מיליארד דולר. צפי השוק עמד על 117.7 מיליארד דולר.