4 ימים לאחר הרכישה - לאמזון יש תוכניות גדולות ל-Whole foods

אלמוג עזר |
נושאים בכתבה אמזון

פחות מארבעה ימים לאחר הודעת הרכישה של אמזון (סימול: AMZN) את רשת מוצרי המזון האורגני Whole foods (סימול: WFM), נראה שהאחרונה עומדת בפני שינוי משמעותי. רשת Whole Foods עד כה הצטיירה כרשת מזון שהתמקדה בעיקר באיכות של מוצריה ולא במחיר, אך נראה שמצב זה עומד בפני שינוי ואמזון לא מתכוונת לשנות רק את סגנון הקנייה בחברה. 

עד כה, כשלקוחות אמריקניים ביקשו לקנות בזול, הם מבקרים בוולמארט, קוסטקו וטרגט, כשהם ביקשו מוצרים אורגניים איכותיים הם פנו ל-Whole Foods. בשנה האחרונה, עם שלושה רבעונים שהציגו ירידה ברווחים, בעלי המניות דחפו להוריד באיכות המוצרים ובתוך כך להגדיל את הרווחים, אך אלו נתקלו בסירוב עיקש של מנכ"ל החברה ג'ון מק'י, שטען כי אותם בעלי מניות הם לא פחות מ"חמדנים ארורים". עתה מק'י, יצטרך לתת דין וחשבון למנכ"ל המוכשר והמוערך של אמזון ג'ף בזוס.  

בזוס כבר רמז כי הנהלת אמזון מצפה לצמצם את המלאי ולהחליף את איכות המוצרים בכדי להפוך את Whole Foods לכשירה להתחרות ביריבתה העסקית של אמזון - וולמארט (סימול: WMT). מקורב לאמזון טען בפני בלומברג, כי לאמזון יש פוטנציאל להתחרות בוולמארט דרך Whole foods במגרשה שלה עם חיזוק משמעותי מצד רשת האינטרנט. בינתיים לא נשמה התבטאות ישירה בנושא מצד הנהלת אמזון, אך נציין כי מנייות וולמארט צנחה ביום שישי בכ-5% לאור הפרסום הרכישה של אמזון. 

Whole foods כבר ניסתה להוריד מחירים, לאור הירידה המתמשכת במכירות. אימוץ של טכנולוגיית התשלום של "אמזון גו" (AmazonGo) שיושמה בחנויות אמזון, בהן היה ניתן לשלם דרך הסמארטפון ישירות, ללא קופאיות, יכולה לעזור לה בהורדה המתבקשת. עד כה טכנולוגיה זו הייתה סודית על ידי אמזון.   אמזון, ידועה במחירים התחרותיים שלה ואחרונה היא מבקשת למשוך יותר קונים ממעמד נמוך עם כניסתה לתחום שיווק המזון. כבר היום ענקית המסחר האלקטרוני ביקשה לפנות אל מקבלי תלושי המזון והשיקה תוכנית פיילוט בו מקבלי הסיוע יכלו להחליף את התלושים במוצרי מזון דרך הזמנה באינטרנט. 

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה