המנייה שצנחה 10% ברקע לפרסום הדוחות הכספיים
עונת הדו"חות בשיא. חברות טכנולוגיה רבות כמו: אמזון, אינטל, מיקרוסופט ופייסבוק הצליחו להכות את תחזיות האנליסטים ושלחו את המדדים לשיאים חדשים. לעומת זאת , יצרנית מצלמות האקסטרים, גופרו (סימול:GPRO) איבדה 10% ברקע לפרסום הדו"חות. החברה הכתה את תחזיות האנליסטים בשורת ההכנסה והרווח אך עדכנה מטה את התחזיות לרבעון הרביעי. אמש, בשלב הנעילה החברה פרסמה את תוצאותיה לרבעון ה-3. בשורה העליונה ההכנסות הסתכמו ב-330 מיליון דולר וזאת מול צפי של 313.8 מיליון דולר, עלייה 37% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. בשורת התחתונה דיווחה על רווח מתואם למניה של 0.15 דולר לעומת צפי אנליסטים ל-0.2 דולר למניה. ברבעון המקביל בשנה שעברה החברה דיווחה על הפסד מתואם של 0.6 דולר למניה והכנסות של 240.6 מיליון דולר.
למרות ההצלחה ברבעון הנוכחי, החברה אכזבה עם צפיות נמוכות לרבעון הרביעי מה שגרם לתנודתיות מטה בחיר המניה. החברה סיפקה תחזית הכנסות של 470 מיליון דולר וזאת מול צפי אנליסטים של 512 מיליון דולר. בשורה התחתונה הצפי לרווח למניה בטווח של 0.37-0.47 דולר, כאשר הצפי בוול סטריט ל-0.57 דולר למניה.
"במהלך הרבעון יצרנו 47 מיליון דולר במזומן והרווח הגולמי היה 40%. בהשוואה לשנה שעברה, הגדלנו את ההכנסות ב -37% והקטנו באופן דרמטי את עלויות התפעול מבלי להשפיע על איכות המוצר שלנו. השקנו את ה- HERO6 Black Premium שלנו עם זמינות גלובלית על המדפים וביקורות חיוביות. אנו מתמקדים כעת בהגדלת הביקוש הצרכני כדי להגיע למטרה של צמיחה דו-ספרתית שנתית ברמת ההכנסות והרווח". כך מסר מנכ"ל החברה בדו"ח הכספי.
בשיחת הועידה לאחר הדוחות הכספיים נשאל מנכ"ל החברה לגבי התחרות החדשה מול גוגל והגיב:" זה מעודד לראות שחברות אחרות מעלות את המודעות לצורות שונות של לכידת תמונה בקרב סמארטפונים, זה יכול להעלות את רמת ההתעניינות בקרב הצרכנים". נזכיר, בחודש שעבר מניית החברה צללה 5% על רקע השקת מצלמה חדשה מצד גוגל. Google clips, מצלמה זעירה בעלת יכולת צילום אוטמטית ומבוססת בינה מלאכותית מסוגלת לזהות חיוכים ואירועים "מיוחדים" ולצלמם ללא מגע יד אדם. למרות זאת, החברה ניסתה להרגיע את המשקיעים שהמכשיר החדש של גוגל אינו מהווה תחרות ממשית על מצלמת הגופרו מפני שהוא אינו מיועד לפעילוית אקסטרים. בתוך כך, המנייה איבדה במהלך 12 החודשים האחרונים מעל 26%.