מריל לינץ': "הטלת מכסים תוביל למיתון עולמי"

בחטיבת ניהול ההון של בנק אוף אמריקה כי "מלחמות סחר פוגעות בצמיחה ואפילו איומים מספיקים כדי לחולל נזק". במוקד: ההשפעה על שוק הרכב
 | 
telegram
(1)

חטיבת ניהול ההון של בנק אוף אמריקה, מריל לינץ', פרסמה סקירה בנושא התרחישים האפשריים והשפעתה של מלחמת הסחר על שוק הרכבים העולמי.

על פי הסקירה, במריל לינץ' צופים כי התרחיש הסביר ביותר שיקרה הוא שהאיומים על הטלת המכסים על הרכבים ימשיכו - אך לא יגיעו לכדי מימוש. לדברי האנליסטים במריל לינץ': "אי ודאות היא האויב הכי גדול לצמיחה כלכלית - מלחמות סחר פוגעות בצמיחה ואפילו איומים מספיקים כדי לחולל נזק". והוסיפו, "בתרחיש הגרוע ביותר, המכסים יוטלו והדבר יוביל למלחמת סחר עמוקה שתוביל למיתון עולמי".

נזכיר כי אירופה עומדת במרכז מלחמת הסחר בסקטור הרכבים, כאשר הנשיא טראמפ חזר לא מעט פעמים על טענותיו כלפי יבוא רכבים אירופאים לארה"ב. הנשיא  איים בהטלת מכסים של 25% על רכבים המיובאים מאירופה, ובין היתר חלקי רכב, דבר שעשוי על פי הערכות של חברות רכב אמריקאיות כמו פורד וג'נרל מוטורס לייקר את עלות הייצור בכ-7,000 דולר לרכב. מלחמת סחר בתחום הרכב צפויה לפגוע קשות בחברות, החל מג'נרל מוטורס ועד טויוטה, וזאת כאשר הן ברובן נשענות על שרשרת ייבוא עם עלויות נמוכות. 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

"יותר מדי מרצדסים"
בשנה שעברה אמר טראמפ לנשיא צרפת עמנואל מקרון כי יש יותר מדי מכוניות גרמניות בארה"ב, והדגיש כי "זה לא פייר" שהגרמנים שולחים מכוניות מרצדס ו-BMW לארה"ב, אך לא מוכנים לקבל תוצרת אמריקאית. ביוני האחרון צייץ הנשיא בחשבון הטוויטר שלו ואמר: "סיימנו ללמוד את נושא המכסים על המכוניות האירופאיות", כשהוא מרמז על כך שבהינף יד אלה יצאו לפועל.

בעוד שלארה"ב יש עודף מסחר גבוה יותר עם מקסיקו ויפן, שכבר הודיעה כי היא עובדת על פתרון מול טראמפ, הנשיא מפנה את מאמציו למאבק מול אירופה, כאשר ברור לו שייבוא המכוניות האירופאיות לארה"ב מכוון בעיקר למעמד העליון של החברה, ולכן מכסים על ייבוא מכוניות אירופאיות לא צפויים לפגוע בשכבות חלשות.

כשהסכם סחר מול ארה"ב כבר מאחוריה, במריל לינץ' מציינים כי דרום קוריאה צפויה להנות מהקלה משמעותית במכסים בזמן הקרוב, בזמן שטראמפ מנהל מגעים מול צפון קוריאה בנושא הגרעין. יש לציין כי עודף הסחר של דרום קוריאה מול ארה"ב הוא יחסית קטן, ומרבית חברות הרכב הקוריאניות מייצרות במפעלים בארה"ב. עם זאת, במריל לינץ' צופים כי המכסים על ייבוא מקוריאה יעלו, כיוון שאחרת תהפוך המדינה ל"חממת ייצוא" עבור מדינות אחרות.

בשורה התחתונה אומרים במריל לינץ', כששלושת הדד-ליינים קרבים, להסכם סחר בין ארה"ב לסין, מכסים על רכבים והברקזיט - אנחנו נמצאים בנקודת סיכון דומה לזו שבה עמדנו בסתיו שעבר. עם זאת, באוגוסט האחרון עמדו בפנינו שני סיכונים גדולים נוספים בדמות החוב האיטלקי וסנקציות הנפט, כך ש-3 מתוך 5 זה לא מצב רע. אבל, מצפים לנו כמה חודשים תנודתיים במיוחד.

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מקווה שהדאקס יירגע קצת מהעליות של השבועיים האחרונות
    דני 25/02/2019 14:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נתוני מאקרו לא טובים+ מלחמת סחר+ אינדיקטורים שמראים שהמומנטום צפוי להתהפך באיזור ה11,550
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות