ביונד מיט
צילום: gettyimages

ביונד מיט זינקה ביותר מ-11% ברקע להודעה על שיתוף פעולה

לאחר שהיה נדמה כי הבאז סביב החברה מתפוגג, רשת מקדונלד'ס הודיעה היום כי היא צפויה לפתוח בפיילוט עם חברת ביונד מיט, כאשר במסגרתו היא תחל לשווק את ההמבורגר של החברה 
עמית נעם טל | (1)

לאחר שהשלימה בימים האחרונים ירידה של כ-45% מהשיא שנקבע בסוף יולי האחרון, מניית רשת תחליפי הבשר ביונד מיט (סימול:BYND) עלתה הערב 11.3% וריכזה עניין רב. מניית החברה פתחה את יום המסחר בעליות של יותר מ-13%, אך הסנטימנט בשוק מעיב עליה כעת.

הסיבה לזינוק היא הודעה של רשת מקדונלדס (סימול:MCD) על שיתוף פעולה עם ביונד מיט, כאשר היא צפויה להתחיל לשווק לתקופת ניסיון של ההמבורגר הטבעוני של ביונד מיט. לפי ההודעה שהתפרסמה, תקופת הניסיון צפויה להימשך 12 שבועות החל בסוף החודש הקרוב, והניסוי יתבצע בכ-28 מחנויות החברה. 

"עבדנו על התפריט שלנו, ועכשיו אנחנו מוכנים לשמוע משוב מהלקוחות שלנו", טענה אן ווהלרן, סגנית נשיא במקדונלד'ס. בכך מצטרפת רשת מקדונלד'ס, רשת ההמבורגרים הגדולה בעולם, למותגים כמו טים הורטונס, KFC, ו-Dunkin שהחלו לשלב בתפריטים שלהם מוצרים שהם תחליפי בשר. 

עבור ביונד מיט מדובר כמובן בחדשות מצוינות, שכן אם הפיילוט יצליח, החברה תוכל להגדיל בצורה דרמטית את שורת ההכנסות. נזכיר כי בדו"חות האחרונים דיווחה החברה על הכנסות של 67.7 מיליון דולר, עלייה שנתית של 287%, כאשר ההפסד הנקי של החברה הסתכם ב-24 סנט למניה. בתוך כך, נזכיר כי האירוע שהעיב על מניית החברה בחודשים האחרונים היה הדילול שבוצע מיד לאחר פרסום הדו"חות (לכתבה המלאה). 

החברה צפויה לפרסם את תוצאותיה לרבעון השלישי ב-4 בנובמבר.

למרות הירידה בחודשיים האחרונים, מניית החברה נחשבת עדיין כהנפקה המוצלחת ביותר עד כה השנה, כאשר החברה השלימה זינוק של מאות אחוזים בתוך זמן קצר. ההצלחה של ביונד מיט בולטת במיוחד לנוכח הביצועים החלשים שחברות חדשות הציגו בחודשים האחרונים. נזכיר בהקשר זה את סלאק (סימול:WORK), אובר (סימול:UBER) וליפט (סימול:LYFT).

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    יופי 26/09/2019 16:20
    הגב לתגובה זו
    אבל הייתה יפה שעה אחת קודם