המטרה של אלון מאסק - מכירות של 100 אלף מכוניות טסלה ברבעון

מאסק טוען שהרבעון השלישי יהיה רבעון שיא עם מכירות שעשויות אפילו להגיע ל-110 אלף רכבים; בינתיים זה לא מתבטא בשורה התחתונה
 | 
telegram
(8)

אלון מאסק הבעלים והמנכ"ל של טסלה, יצרנית הרכבים החשמליים המובילה בעולם, מציב יעד מכירות של 100 אלף רכבים ברבעון.  

מאסק שלח מייל לעובדים בו הוא מדגיש שהשיא הנוכחי עומד על 95 אלף מכוניות, וכעת יש הזדמנות למכור 100 אלף מכוניות ברבעון.  מאסק אמר עוד שהחברה גם יכולה להגיע למכירות של 110 אלף רכבים ברבעון. 

המייל הזה חשוב במיוחד למשקיעים. הרבעון מסתיים עוד ימים בודדים, ומאסק בעצם מספק בדלת האחורית תחזית מכירות. מעבר לשאלה אם זה אפשרי, ראוי, חוקי, לפעול כך (ומאסק כבר הסתבך בעבר מול הרגולטור), הרי שיש שאלה אם מדובר בתחזית פרקטית - מאסק עצמו אמר שהחברה עושה ככל יכולתה לספק את המכוניות עוד ברבעון הנוכחי, והגדיר זאת כאתגר מבחינה לוגיסטית. 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

כך או אחרת, טסלה עוברת תקופה לא פשוטה. חברות הרכב הגדולות כבר עמוק בתוך הפיתוח והייצור של רכבים חשמליים, והן לאט לאט סוגרות את הפער מטסלה שנחשבת למובילה. טסלה הקימה בסין (שנגחאי) מפעל ייצור גדול, אך עד שהוא יגיע לשלב ההרצה השוטפת ייקח זמן, ובינתיים הרבעון הראשון והשני של השנה היו חלשים ועם שורה תחתונה שלילית, גם בגלל הוצאות נוספות שקשורות למפעל בסין. הרבעון השלישי של השנה יהיה עדיין הפסדי, אם כי להערכת האנליסטים פחות מבעבר.

על רקע החולשה בתוצאות, והחשש שהחברה תתקשה להמשיך ולצמוח ללא מקורות מימון משמעותיים, נפלה מניית החברה בשנה האחרונה מ-350 דולר לשפל של 180 דולר, אך בחודשים האחרונים היא תיקנה לרמה של 240 דולר, המבטאת שווי חברה של 44 מיליארד דולר.

האנליסטים המכסים את החברה סבורים שהמכירות יסתכמו השנה ב-24-25 מיליארד דולר, כשבשנה הבאה הן יעלו  בכ-20%-30% למעל 30 מיליארד דולר. במקביל החברה תעבור על פי קונסנזוס האנליסטים לרווח של 4 דולר למניה שמבטא רווח אבסולוטי של כ-700-800 מיליון דולר, לעומת הפסד דומה בשנת 2019. 

במילים אחרות, שנת 2020 אמורה להיות שנת המפנה בתוצאות של טסלה, ונראה שגם שנת המבחן בשוק - ב-2020, החברות הגדולות בעולם הרכב צפויות להשיק גרסאות מתקדמות יותר של הרכבים החשמליים שלהם, ואז נראה שיהיה ניתן להבין אם לטסלה יהיה מקום בעולם הרכבים החשמליים ועד כמה היא תהיה דומיננטית. בינתיים הא מובילת שוק, אך חברות הרכב נושפות בעקבותיה - אם הם ישיגו אותה, החברה תהיה בבעיה, אך מצד שני - אם הם לא ישיגו אותה מבחינה טכנולוגית, אז החברה תוכל להיות עצמאית ורווחית, ומעבר להכל - בכל תרחיש, טסלה עשויה להיות יעד לרכישה, לאחת מחברות הרכב הגדולות בתחום.

תגובות לכתבה(8):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    עוד מישהו מאמין לשרלטן הזה ? (ל"ת)
    נו באמת 01/10/2019 02:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    הלוואי ויכשל, למען עתיד ילדינו.
    איתי 29/09/2019 14:38
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הבטרייה החשמלית היא אסון אקולוגי. ישנם כבר היום פתרון ראויים יותר להניע מכוניות.
    סגור
  • 6.
    בהצלחה....שוק הרכב בירידה והוא רוצה לגדול (ל"ת)
    אופטימי 28/09/2019 21:02
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 5.
    לא נראה שמי שכתב מבין השוק
    עוקב טסלה 28/09/2019 18:14
    הגב לתגובה זו
    0 1
    טסלה בעידן שלם לפני השאר
    סגור
  • 4.
    המניה היחידה בוול סטריט
    סוחר 28/09/2019 18:04
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שאוספים לשורט כשהיא עולה
    סגור
  • טען עוד
  • 3.
    במילה אחת, קניה (ל"ת)
    עוקב 28/09/2019 17:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    מדוע כל נושא הרכב החשמלי בארץ מדשדש ? (ל"ת)
    תוסר קללת אגסי 28/09/2019 17:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    האם זה אפשרי?
    לא עניתה לשאלה בכותר 28/09/2019 17:28
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סטאם גיבבתה מילים ללא ער. לייצר מכונית במחיר כפול מטסלה עם כמות ייצור שנתית של 10% מטסלה. וברווח שעורי של 8%. זה ממש לא לסגור את הפער
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות