מיזוג ישראלי: טאבולה מתמזגת עם אאוטבריין - האם זה הפתרון... מול גוגל?
טאבולה ואאוטבריין, המתמחות בהמלצות תוכן (אותן המלצות תוכן בתחתית כתבות מקוונות ולעיתים גם בצדדי עמודי האתרים) מדווחות על הסכם למיזוג ביניהן, בכפוף לאישורים רגולטוריים.
מדובר בשתי החברות המובילות בתחום המלצות התוכן. על פי ההסכם, בעלי המניות של אאוטבריין יקבלו 30% ממניות החברה המאוחדת ו-250 מיליון דולר במזומן. הרווחים של שתי החברות מוערכים ב-50-70 מיליון דולר בשנה.
אדם סינגולדה, מייסד ומנכ"ל טאבולה ינהל את החברה הממוזגת אשר תפעל תחת המותג טאבולה. החברה המאוחדת תעסיק כ-2,300 עובדים.
טאבולה ואאוטבריין משתמשות באלגוריתם שמנתח את ההעדפות של גולשים באתרי תוכן ומציע להם תכנים נוספים מאתרים או תוכן ממומן. החברות צמחו בשיעור ניכר בשנים האחרונות, אך הן עדיין לא מהוות נתח משמעותי מעוגת הפרסום באינטרנט שנשלטת על ידי גוגל.
גוגל, דרך מערכת גוגלאדסנס היא הענקית בתחום ומאפשרת שילוב של פתרונות דומים לאלו של טאבולה ואאוטבריין. מעבר לכך, היכולות של גוגל כמובן גדולות וחזקות, ופיתוחים נוספים שלה בתחום הפרסום הדיגיטלי משפיעים על כל התעשייה לרבות אאוטבריין וטאבולה.
במילים אחרות, המיזוג הוא סוג של הכרח מול המתחרה האמיתית - גוגל. עם כל הכבוד לשחקניות הישראליות, גוגל יכולה די במהירות ודי בקלות להפוך את העסק שלהן למדמם. עם זאת, הרגולטורים בארצות הברית ובאיחוד האירופי, בודקים כעת האם גוגל ופייסבוק מתפקדות כמונופול בשוק הפרסום, מהלך שעשוי להוביל להגבלת כוחן הרב בשוק.
אאוטבריין, הוקמה ב-2006 על ידי ירון ואיתן גלאי ואורי להב. היא היתה הראשונה בתחום המלצות התוכן. טאבולה הוקמה ב-2007 על ידי סינגולדה. שתי החברות גייסו עד עתה כ-150 מיליון דולר כל אחת, וייתכן שהמיזוג גם משרת הנפקה עתידית גדולה בוול-סטריט.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
3.'המתמחות בתוכן' המלצות כל כך גרועותאורי 03/10/2019 18:44הגב לתגובה זו0 1עוד לא היה פעם אחת שלחצתי על 'תוכן' שהן המליצו. פרסומות עלובות של טמטומים למיניהם. מוזר ומביך לראות את האתרים משתמשים בזה.סגור
-
2.טאבולה חברה לא מעניינת לעובדים ומשקיעיםנועם 03/10/2019 12:25הגב לתגובה זו4 3שתי החברות האלו תלויות בדבר אחד שבלעדיו הם כבר לא היו קיימות, הסכם עם MSN. אין להם מדיה משמעותית חוץ מזה, ולא קיימים בעולם המובייל אפ. המודל העיסקי שלהם גם ככה תחת לחץ כי כל הבעלי אתרים ידחפו ליותר כסף והם יצטרכו לשלם... זה מודל לא מעניין מבחינה עיסקית ולא יכול להיות מונפק או אקזיט אמיתי. מכירה ב250 מיליון דולר אחרי השקעה של 150 מיליון דולר היא לא הצלחה, העובדים והמייסדים אחרי כל הזמן הזה לא יראו כמעט כלום. עובדים שעדיין נמצאים בטבולה צריכים לחשוב טוב טוב לאיפה הם חושבים שהחברה הזו יכולה ללכת(רמז כנראה שמאד לא רחוק), ובעצם החברה תמשיך להתקיים, תרוויח קצת, תתפלל שMSN לא יסגרו אותם ויקוו למצוא את הדבר הבא כל עוד יש כסף בקופה(ויש לא מעט)...אבל אקזיט? שינוי מהותי בפרסום באינטרנט? רק מי שאוכל את הלוקשים שמספרים בתוך החברות יאמין לזה...הלאהסגור
-
1.יפה - בהצלחה (ל"ת)רונן 03/10/2019 12:24הגב לתגובה זו1 0סגור