מציוץ לשאגה: טוויטר מכוונת גבוה

החברה צופה הכנסות שנתיות של 7.5 מיליארד דולר עד שנת 2023 ולהגיע ללפחות 315 מיליון משתמשים: החברה מנצלת מומנטום ומשנה אסטרטגיה
 | 
telegram
(1)

לקראת יום האנליסטים, טוויטר {TWITTER INC} (סימול:TWTR) מספקת תחזיות אופטימיות להמשך והמניה מזנקת. החברה מעדכנת תחזיות וצופה  להכפיל "לפחות" את השורה העליונה, ולדווח על הכנסות שנתיות של 7.5 מיליארד דולר עד שנת 2023. החברה צופה להגיע ללפחות 315 מיליון משתמשים עד סוף שנת 2023. החברה צופה לייעל את התהליכים העסקיים ולהכפיל את מהירות הפיתוח, ובכך לשמור על מרווח EBITDA חיובי של בין 40% ל-50%.

במהלך שנת 2020, הכנסות של טוויטר צמחו רק ב-7.5% לכ-3.7 מיליארד דולר, בעוד פייסבוק הראתה צמיחה חזקה הרבה יותר. במהלך הרבעון, החברה דיווחה על רווח מתואם של 31 סנט, בדומה לצפי האנליסטים, ועל הכנסות של 1.29 מיליארד דולר המשקפים צמיחה של כ-30% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. 

טוויטר נתפסת כרשת "האיכותית" יותר מבין הרשתות החברתיות, כזאת שלכל "ציוץ יש משמעות" ומשתמשיה דואגים להציג את יכולתם ולא את גופם. לא פלא שמיטב בעלי הדעה והכישורים בוחרים "לצייץ" במקום לעלות "סטורי", ובניהם ראשי ממשלה ונשיאים, כמו טראמפ שהפך לסופרסטאר בטוויטר ואת רוב החלטותיו המדיניות תיווך לעולם דרך הרשת החברתית.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

יחד עם זאת, היא הראשונה שקיבלה החלטתה לחסום את הפרופיל של דונלד טראמפ לאחר הפריצה לבית הנבחרים, וקלעה בחודשים האחרונים למאבק על חופש הדיבור. נזכיר כי טוויטר לא חוותה עזיבה משמעותית של משתמשים לאחר ההחלטה להרחיק את טראמפ השוק הבין במהירות שמעמדה המוביל של טוויטר בפלח השוק אינו מאוים, והסוחרים חזרו לרכוש את מניית החברה.

טוויטר מנצלת את הירידה בכוח של פייסבוק (סימול:FB) ומשנה אסטרטגיה. התחזקות המניה נעשתה בין היתר על בסיס דיווחים שהחברה תציע ללקוחות מנוי לרשת, כדי להגדיל את הכנסותיה. טוויטר לא הצליחה לבנות עד כה עסק מנויים מצליח. החברה עשויה להציע מנויים לחלק משירותיה או תכניה, בעוד המנכ"ל דוחף להחליף את המודל העסקי ולהסתמך בעיקר על מנויים. "הדבר הראשון שנרצה להתמקד בו, הוא התמריץ הכלכלי לאותם אנשים שיתרמו לטוויטר. זה יכול להיות באמצעות מנוי רגיל או באמצעות "טיפים" לחברה. יש שלל של דברים וכרגע אנחנו פשוט לומדים ומתעדפים את הדברים הללו." אמר.

לא מדובר בלהחליף מודל עסקי, אלא להחליף תפיסה לצרכן. עד כה נהנו משתמשי הרשתות החברתיות משירות חינמי, כלומר אנחנו היינו "המוצר" שענקיות הטכנולוגיה מכרו.  ״אם עסק בנוי על הטעיית משתמשים, על ניצול של נתונים, על בחירות שאינן בחירתו של הצרכן, אז זה לא ראוי לשבח, זה ראוי לרפורמה״, אמר מנכ"ל אפל, טים קוק, שיצא למלחמה כנגד פייסבוק. העולם מתחיל להבין שפרטיות היא זכות אנוש בסיסית ולא מוצר על המדף, וחשוב מכך אנשים מוכנים לשלם היום הרבה יותר כסף על שירותים מאשר בעבר- ההכנסות מרכזיות של אפל וגוגל נובעות מחנויות האפליקציות, מה שרק צפוי לגדול. 

פייסבוק לא יכולה לעשות מהלך דומה. בניגוד לטוויטר, פייסבוק היא "טראש"- צהובון חינמי שמחולק ברחוב. בעוד טוויטר מיצבה עצמה במקור ידע וערך למשתמשים, פייסבוק הציגה תמונה שונה לגמרי- כמה שיותר זול, כמה שפחות ערך, כמה שיותר אסתטיקה. וכשזה המצב, הרבה ויתר קשה להתחרות בטוויטר מאשר בפייסבוק, למרות מיצובה החזק של הראשונה מבין הרשתות החברתיות, סביר להניח שהדור החדש מכיר את טיקטוק יותר מפייסבוק.

תוסיפו לזה את התדמית השלילית של פייסבוק ותקדמים אוסטרליה, כאשר העבירה את חוק "גוגל ופייסבוק" לאחר קרב מתוקשר שבו פייסבוק חסמה שירותי חדשות במדינה, שירותי חירום ותכנים פוליטיים. החוק קובע שענקיות הטק יצטרכו לשלם על תוכן חדשותי. (לכתבה המלאה)

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יש פואנטה?
    ג. 25/02/2021 21:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חוץ מהכותרת לא ראיתי כאן תוכן. אין פה שום מידע מעניין או בעל ערך חדשותי. טוויטר תציע מנוי? אחלה כותרת, אבל מה זה אומר בדיוק? אפשר היה להשאיר את הכותרת ולחסוך גם כתיבה עילגת ״לא מדובר בלהחליף״... אלהים אדירים, איזו עילגות
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות