Airbnb הכתה את תחזית ההכנסות אך נמנעה מלספק תחזית לשנה הקרובה
חברת Airbnb
AIRBNB, INC
+3.06%
AIRBNB, INC
137.34
+3.06%
סגירה:0
פתיחה:133.3
גבוה:140.76
נמוך:133.3
מחזור:--
לעמוד ציטוט
חדשות
גרפים
פרופיל חברה
המלצות
כתבות נוספות בנושא:
הכתה את תחזית ההכנסות של האנליסטים בדוחותיה לרבעון הרביעי של 2020 - הראשונים שלה בוול סטריט (מאז הונפקה בדצמבר האחרון - IPO). החברה דיווחה על הכנסות רבעוניות של כ-859 מיליון דולר, לעומת צפי אנליסטים של כ-747.6 מיליון דולר ולעומת 739.7 מיליון דולר שהיא עצמה חזתה, כלומר עליה של 15%, אך מדובר בירידה של 22% לעומת הכנסותיה בשנה שעברה.
בנוסף, החברה רשמה ברבעון הרביעי הפסד נקי של 3.9 מיליארד דולר, חלקם עקב עלויות הקשורות להנפקה, כאשר שווי ההזמנות ברוטו של החברה הסתכם בכ-5.9 מיליארד דולר, ירידה של 31% לעומת השנה שעברה. הגיוני כמובן, הקורונה השביתה את העולם ומי אם לא אייר בי אנד בי תיפגע מכך? ההפסד למניה ברבעון הרביעי עמד על 11.24 דולר למניה, כאשר האנליסטים ציפו להפסד של 8.4 דולר למניה ברבעון. ההפסד הנקי השנתי של החברה עומד על 4.58 מיליארד דולר, או 3.38 דולר למניה, וזאת לעומת צפי האנליסטים להפסד של 13.35 דולר למניה, על הכנסות של 3.27 מיליארד דולר.
הפסד ה-EBIDTA המתואם של החברה היה 21 מיליון דולר, כאשר ההפסד הצפוי עמד על כ-128 מיליון דולר, הרבה פחות נורא. תזרים המזומנים השלילי של החברה עמד על כ-147 מיליון דולר, בעוד ההערכה הייתה לתזרים שלילי של כ-580 מיליון דולר. הכנסות החברה השנתיות צנחו ב-30% ל-3.4 מיליארד דולר, לעומת 4.8 מיליארד דולר ב-2019.
באופן לא מפתיע, החברה, בדומה לכל ענף התיירות והטיולים, נפגעה בצורה קשה במחצית הראשונה של 2020. הכנסות החברה צנחו בשני שלישים ו-80% מעסקיה נסגרו במהלך המחצית הראשונה של השנה, מה שגרם לה לפטר רבע מכח האדם (כ-1,900 איש), אך ברבעון השלישי החברה רשמה קאמבק והצליחה להיות רווחית.
מכיוון שקשה להעריך את השפעות הקורונה על 2021, או בלשון החברה "נראות מוגבלת למגמות הצמיחה לסוף השנה לאור הקושי בקביעת קצב הפצת החיסונים וההשפעה הקשורה על נכונות הנסיעה" - החברה נמנעה מלספק תחזיות להמשך. עם זאת, החברה כן סבורה שנראה ריבאונד משמעותי בתחום הנסיעות כשהעולם ייצא מהקורונה, מכיוון שלאנשים נמאס לשבת בבית והם רוצים לנסוע למשפחה וחברים, וגם דפוסי העבודה מרחוק יאפשרו לאנשים לצאת יותר לטיולים של שבוע ואולי אף למספר חודשים, כך לפחות סבור מייסד ומנכ"ל Airbnb, בריאן צ'סקי שאמר: "הביצועים שלנו בשנת 2020 הראו ש-Airbnb היא גמישה ומותאמת מטבעה. הנסיעות חוזרות ואנחנו מתמקדים בהכנות לריבאונד הנסיעות". אך מנגד החברה סבורה שלעולם לא נחזור לנסוע כמו מה שהיה עד שנת 2019.
רוב האנליסטים המכסים את המניה (כ-20 במספר) נמצאים בהמלצת "החזק", כאשר 13 אנליסטים נותנים לה המלצת קניה ושלושה מעניקים לה המלצת מכירה. אבל יש מי שגם שינה את המלצתו מ"החזק" ל"קנה". קוראים לו רוב סנדרסון מ'לופ קפיטל' שהעלה את מחיר היעד מ-150 דולר ל-240 דולר. טוב, הוא קצת קיצוני, שכן לפני פרסום הדוחות הוא צפה שהחברה תכניס כ-940 מיליון דולר, יותר מ-25% מעל הקונצנזוס. בסוף הכנסות החברה עמדו היכן שהוא באמצע.
אנליסט אחר, אנג'לו זינו מ-CFRA מצפה כי הכנסות החברה "יחזרו לשאוג" כשהחיסונים יתפשטו באופן נרחב בארצות הברית ואירופה וכי הביקוש עצום. "אנו מאמינים שהמודל העסקי והזדמנויות הצמיחה של Airbnb הם אטרקטיביים ביותר" אמר.
באופן כללי, Airbnb נמצאת במצב טוב יותר מאשר חברות נסיעות אחרות כמו אקספדיה או בוקינג. אקספדיה דיווחה לאחרונה על ירידה חדה של 67% בהכנסות ברבעון הרביעי לעומת אשתקד, ובוקינג דיווחה על ירידה של 63% במכירות ברבעון הרביעי לעומת אשתקד. לדברי יועצת בענף הנסיעות ב-SimilarWeb אלישה קאפור "Airbnb ניצלה את הדרישה הגוברת של הצרכנים להשכרת נופש. חשוב מכך, תחילת שנת 2021 הוכיחה כי Airbnb עומדת להתאוששות חזקה יותר כמעט מכל מותג נסיעות אחר".
באייר בי אנד בי עצמה הוסיפו כי "בהכנסות, הירידה ברבעון הראשון של שנת 2021 צפויה להיות פחות מזו של הרבעון הרביעי של 2020, מכיוון שאנו ממשיכים לראות שיפורים הדרגתיים ברצון האורחים להזמין שהיות".
נזכיר כי לפני כחודש אנליסטים שמכסים את המניה שלחו את מניית התיירות לשיא כל הזמנים לאחר שאמרו כי "העסקים של Airbnb יזנקו חזרה עוד השנה", וזאת כאשר במקביל הם הוסיפו כי המניה אינה שווה קנייה או לפחות אינה נחשבת כקנייה טובה בעקבות מכפיל הרווח הגבוה שלה שעומד על 28 ושווי שוק של 110 מיליארד דולר - מאז היא זינקה עד למחיר של 220 דולר למניה ונפלה בחזרה לשווי שוק דומה וכעת מחירה עומד על 182 דולר למניה.
במה שאולי מזכיר את אמזון - שהשווי שלה כשהונפקה אי שם לפני 24 שנים היה גדול יותר מכל שוק הספרים בארה"ב, עוד לפני שמכרה מוצר אחד - השווי של אייר בי אנד בי גדול יותר מרשתות מלונאות ותיקות. כמו הילטון, מריאט, אינטר קונטיננטל, וינדהם ורשת choice כולן יחד. מניית אייר בי אנד בי קפצה ב-36% מתחילת השנה ל-182 דולר, קפיצה של פי 2.6 מאז הנפקתה בחודש דצמבר האחרון, תוך שהמניה מציגה תנודתיות חדה, כיאה לחברת תיירות בתקופת הקורונה.
אייר בי אנד בי הוקמה בשנת 2008 והפכה לפלטפורמה לאנשים להשכיר את בתיהם בכל רחבי העולם. בעשור האחרון הפכה להיות גורם מוביל בעולם התיירות תוך שהיא גורמת לדיסטרפציה אימתנית של שוק המלונאות המסורתי. הנפקתה 12 שנים לאחר מכן, נעשתה לפי הערכת שווי של כ-47 מיליארד דולר, כאשר פחות משנה קודם לכן היא הוערכה ב-18 מיליארד דולר בלבד. יש כאן בעיקר אופטימיות לא רציונאלית, אז נכון - חברה מצוינת, אבל בדומה למגה-הנפקות בוול סטריט, לא בטוח שמחיר המניה לאחר הזינוק גם הוא מצוין.
העלייה בשווי של אייר בי אנד בי בולטת כאמור בצורה ברורה ביחס לשאר החברות בתחום ושווה בערך למחיר של Booking Holdings (שווי של 93 מיליארד דולר) יריבתה העיקרית בענף המלונאות האינטרנטית ו-Expedia (שווי של 22 מיליארד דולר). נציין כי גם בעת ההנפקה השווי שלהן היה דומה. כלומר מדובר פה בדוגמה נוספת של התחזקות ענף טכנולוגי על חשבון מסורתי - או בועה.
מה שבטוח הוא שצריך להיזהר מקנייה של מניות מיד לאחר ההנפקה. Airbnb עצמה נפלה ב-20% בשלושת הימים הראשונים שלאחר ההנפקה. והיא לא היחידה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
העמוד