"פייסבוק תהיה בפוזיציה טובה יותר אחרי השינויים במדיניות של אפל"

לאחר חודשים של עימות מתוקשר, המייסד והמנכ"ל של פייסבוק אמר בסופ"ש כי אם יש היתכנות גבוהה שבעלי עסקים יגדילו את הנוכחות הקמעונאית שלהם בפלטפורמות של FB,  מה שישרת את החברה בטווח הארוך
 | 
telegram

בחודשים האחרונים התנהלה מלחמה פומבית וסוערת בין מייסד ומנכ"ל פייסבוק  META PLATFORMS -0.7% META PLATFO 559.14 -0.7% META PLATFORMS סגירה:0 פתיחה:563.52 גבוה:563.52 נמוך:554.59 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (FB) מארק צוקרברג ומנכ"ל אפל APPLE +0.59% APPLE 229.87 +0.59% APPLE סגירה:0 פתיחה:228.17 גבוה:230.72 נמוך:228.16 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (AAPL), טים קוק. הסיבה: אפל משנה את מדיניות הפרטיות, כך שתאפשר למשתמשים לבחור בעצמם את אפשרויות המעקב של פלטפורמות אינטרנטיות. בפייסבוק ראו בזה ירייה בלב העסקי שלה, המבוסס על מיקרו טרגוט של כל מה שהמשתמשים עושים בפלטפורמות שלה, כולל אינסטגרם ולאחרונה גם וואטסאפ.

לאחר העימות, שכלל השלכת רפש פומבית כמו גם פרסום מודעות מטעם פייסבוק נגד החברה האמריקאית הגדולה ביותר ש"תפגע בעסקים קטנים", צוקרברג שינה טונים בסוף השבוע ואמר כי פייסבוק דווקא עלולה להרוויח מהמהלך.

"ייתכן שנהיה בפוזיציה חזקה יותר אחרי השינויים של אפל", אמר צוקרברג ברשת החברתית החדשה, קלאבהאוס. "השינויים הללו יכולים לדחוף יותר בעלי חנויות לבצע יותר פעילות בפלטפורמות המכירות שלנו, בשל הקושי שלהם להשתמש בדאטה למצוא את הלקוחות שלהם מחוץ לפלטפורמות שלנו", הוסיף.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

עד כה מדובר בהערכה האופטימית ביותר של צוקרברג, שהחברה שלו חוותה שנה לא פשוטה. כדי להתמודד עם השינויים שתבצע אפל, צוקרברג פתח את פייסבוק שופס ואינסטגרם שופס בשנה האחרונה, כדי להגביר את המסחר הקמעונאי בשתי הרשתות החברתיות הגדולות בעולם. החנויות הללו מאפשרות לקמעונאים לפרסם את הקטלוג שלהן ברשתות ואף למכור ישירות דרכן.

צוקרברג אמר שנכון לכרגע יש מיליון חנויות על השירות שלה, כש-250 מיליון משתמשים בשירותים הללו באופן פעיל. "אני חושב שהשינויים הללו יעשו לנו טוב", סיכם.

כאמור, למרות שב-12 החודשים האחרונים שווי המניה של פייסבוק עלה כמעט ב-100%, מרמה של כמעט 150 דולר למניה לפני שנה לרמה של 290 דולר למניה נכון לסגירה של שישי האחרון, 2020 וגם 2021 לא היו כל כך טובות לפייסבוק, לפחות מבחינה תדמיתית.

החברה שהגיעה לשווי של 826 מיליארד דולר, נתונה לחקירות רגולטוריות מתמשכת על היותה מונופול בתחומה, כשבוועדה בין-מפלגתית של הסנאט, הוסכם על כך שהממשל צריך להתמודד עם כוחן העצום של ענקיות הטק, בהן גם גוגל (GOOG) ואמזון (AMZN). כמו כן, בפרשה שפגעה עמוקות בתדמיתה, פייסבוק סגרה את האפשרות של גולשים להגיע לתכנים חדשותיים וממשלתיים מהפלטפורמות שלה. הדבר הוביל לביקורת ציבורית נרחבת, שעלולה לבוא לידי ביטוי בבחינה מדוקדקת יותר של כוחה של פייסבוק.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות