
המכונית שנותנת "פייט" אמיתי לטסלה - אילון מאסק כבר לא צוחק על BYD
אילון מאסק לא מסתיר את הערצתו ליצרניות רכב חשמליות (EV) סיניות ולמוסר העבודה במדינת הענק, במיוחד לאחר שטסלה TESLA INC פתחה את מפעל הרכבת הרכבים הראשון שלה בחו"ל בשנגחאי בסוף 2019. בינואר השנה, כאשר התבקש למנות את המתחרה הקשה ביותר של החברה, השיב מנכ"ל טסלה מבלי לספק שם. "הם עובדים הכי קשה והכי חכם. אז אם הייתי מנחש, כנראה שיש חברה מסין עם הסבירות הגבוהה ביותר להיות שנייה לטסלה", אמר אז מאסק. בסין יש מותגים רבים, אבל מאסק התכוון כנראה לגדולה ביותר.
מאסק התכוון ל-BYD BYD COMPANY LTD ADR , יצרנית ה-EV המובילה בסין, למרות שדעתו על החברה הסינית לא תמיד הייתה חיובית. בראיון לבלומברג משנת 2011, מאסק אף פרץ בצחוק כשהכתב הציע את BYD כיריבה פוטנציאלית לטסלה בתחום הרכב החשמלי. "ראית את המכונית שלהם?" השיב מאסק והוסיף שהוא לא רואה ב-BYD מתחרה בכלל.
ובכן, יותר מעשור לאחר מכן, אילון מאסק שינה את דעתו לגבי BYD. בתגובה לקטע מהראיון מ-2011 שפורסם בטוויטר, מאסק הבהיר שהרבה דברים השתנו מאז, והמכוניות של BYD מרשימות כעת. "זה היה לפני שנים רבות. המכוניות שלהם מאוד תחרותיות בימינו", כתב מאסק. למען ההגינות, גם טסלה גדלה מסטארט-אפ של EV ליצרנית ה-EV המובילה בעולם ויצרנית הרכב בעלת שווי השוק הגבוהה ביותר.
בינתיים, BYD התפתחה מייצור מכוניות חסרות השראה לגישתו של מאסק, להיות מובילת שוק ה-NEV (New Energy Vehicle) של סין וחברה שמתרחבת במהירות ברחבי העולם. היא למעשה מוכרת יותר מכוניות חשמליות מטסלה, אם כי יש לומר שסטטיסטיקת המכירות שלה כוללת היברידיות פלאג-אין (PHEV) ורכבי סוללה חשמליים (BEV). בשנת 2022, מכרה BYD יותר מ-1.85 מיליון מכוניות חשמליות פלאג-אין ברחבי העולם, 946,238 מהן היו BEVs. זה לא רחוק כל כך מטסלה, שסיפקה בשנה שעברה 1.3 מיליון רכבי BEVs ברחבי העולם.
- המכסים מחזירים את הסינים לסחורה המקומית: מי מרוויח מזה?
- מ-10% ל-80% ב-5 דקות - החברה הבריטית שמפתחת טעינה מהירה
גם בישראל שתי החברות נמצאות בתחרות לא קטנה, אם לרגע היה נדמה שטסלה היא החשמלית הנמכרת ביותר בישראל, נתונים חושפים כי BYD ממוקמת במקום ה-5 בארץ במספר המכוניות שמכרה ברבעון הראשון של 2023 עם 5,852 מסירות, מתוך רשימה הכוללת את כלל יצרניות הרכב בהן גם מותגים שאינם חשמליים.
BYD אמנם הושקה בישראל רק בחודש אוקטובר 2022 אבל באופן יחסי הספיקה לעקוף את טסלה שמכרה ב-2022 כולה כ-6,047 מכוניות בישראל. לשם השוואה, BYD מסרה ברבעון הרביעי של 2022, שהיה כאמור הרבעון הראשון שלה בישראל, לא פחות מ-3,710 מכוניות. קצב מכירות שנתי של למעלה מ-14 אלף מכוניות בשנה.
BYD הודיעה לאחרונה על הפחתות מחירים במודלים המרכזיים שלה. נזכיר כי טסלה כבר הפחיתה 6 פעמים בשנה האחרונה את המחירים ו-BYD בעצם מצטרפת למלחמת המחירים. מחירי הרכבים החשמליים עדיין גבוהים מרכבים על בנזין, אבל הפער מצטמצם וההערכות הן שהוא ייסגר לחלוטין.
- 12.הרכב הזה עם כל הכבוד רחוק שנות אור מטסלה ואף נימכר 01/09/2023 09:51הגב לתגובה זוהרכב הזה עם כל הכבוד רחוק שנות אור מטסלה ואף נימכר בישראל עי קרטל הרכב ולכן מחירו כאן לא שווה את רמתו. טסלה נימכרת ללא פערי תיווך של יבואנים עשירים חמדניים וכמובן מתקדמת שנות אור יותר מהסינית הבסיסית הזאת. או לקנות טסלה או לא לקנות חשמלי.
- 11.אקנה רק טסלה. בגלל היכולות. בגלל שלא רוצה לפרנס את 13/06/2023 08:06הגב לתגובה זואקנה רק טסלה. בגלל היכולות. בגלל שלא רוצה לפרנס את קרטל הרכב תאב הבצע שעשק אותנו שנים וממשיך לעשוק עם רכבים חשמליים
- 10.דן 05/06/2023 07:41הגב לתגובה זואין להם דרך לתאם מחירים , מסכנים ..
- 9.ישר אל 04/06/2023 21:32הגב לתגובה זורציתי לרדת. מזה הרעש הזה במהירות נמוכה. מה הסינים לא הבינו שאת הקול צריך להשמיע רק בחוץ לא לנוסעים של הרכב. מדובר ברעש כל כך מעצבן שזה לא יאומן. בטסלה לא שומעים כלום רק מי שבחוץ שומע.
- 8.אטו 3 04/06/2023 12:04הגב לתגובה זוהכי נמכר נמכרו כבר 30 אלף רכבים...טסלה זה מאזדה 3 משופרת חח ??????
- משגע אתכם חוסר תאום המחירים של טסלה ? (ל"ת)דן 05/06/2023 07:44הגב לתגובה זו
- 7.סויחר 04/06/2023 10:45הגב לתגובה זואף אחד לא סומך על BYD שתהיה קיימת בעוד חמש שנים, ובטח שהרכבים שלה לא אמורים לשרוד שנות דור כאלה. טסלה אנשים קונים לטווח זמן של שמונה שנים לפחות ותמחור יד שניה בהתאם. הסינים בונים על אנשים שבשבילם רכב זה סוג של מוצר עם תוקף של שלוש שנים וזהו
- אין לך מוסג (ל"ת)י 04/06/2023 12:04הגב לתגובה זו
- בעל BYD 04/06/2023 11:56הגב לתגובה זונבואה נתונה לשוטים דרך אגב בינתיים מי שהוריד מחירים זה טסלה שהיפסידו ברגע 50K ובינתיים אני חוסך 4000 שקל דלק בחודש
- 6.רפאל 04/06/2023 06:39הגב לתגובה זומקטרים על מזגן חלש, על רעשים מההגה, בעיות בטיחות ועוד.. לא הייתי רץ לקנות BYD
- בעל BYD 04/06/2023 12:00הגב לתגובה זותסכלו גם בקבוצות אחרות אם היה גם קבוצה דומה לקונצרן פלוקסוואגן ,אודי , סקודה , יונדאי..... היית רואה גם בעיות תריץ חיפוש קטן על גיר DSG , מנוע TSI , מנועי קיה ..... ה
- 5.להתרחק מרכב סיני. חבל על הכסף (ל"ת)נפל בפח 04/06/2023 06:35הגב לתגובה זו
- 4.ירון 03/06/2023 21:29הגב לתגובה זואיך צוחקת טווח של בקושי 300 ?
- 3.אסף 03/06/2023 17:25הגב לתגובה זואוטו מצחיק
- בעל BYD 04/06/2023 11:55הגב לתגובה זובינתיים אני רואה כמוך צוחקים בתחנות הדלק חחחחחחחחחחח
- יאיר מוטס 03/06/2023 22:50הגב לתגובה זובתור אחד שנסע בה לא מעט וגם בטסלה, אני מעדיף את ה BYD.
- 2.יניב 03/06/2023 16:31הגב לתגובה זוכל מה שמגיע לארץ מכור, אם היו מביאים כפול היה כפול מכירות.
- 1.dudiks 03/06/2023 13:43הגב לתגובה זו100 מליון רכבים בשנה נמכרים אם טסלה תגיע ל 10% מהשוק זה יהיה מדהים מבחינה , פלוס כל מנועי צמיחה האחרים שלה
- מפריח 05/06/2023 23:51הגב לתגובה זופולסטר זה העתיד