מחירי הרכבים החשמליים בארץ צפויים לרדת - הסיבה עולמית
ענקית הרכבים החשמליים טסלה TESLA INC -0.7% TESLA INC 339.64 -0.7% סגירה:0 פתיחה:344.05 גבוה:347.99 נמוך:335.28 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מורידה מחירים כדי להתמודד מול התחרות הסינית, בעיקר מול BYD. בשבוע שעבר הודיעה החברה כי תוריד שוב את מחירי הדגמים שלה בסין. בשנה שעברה, טסלה הורידה 4-5 פעמים את המחירים ותמיד זה התחיל בסין - מעוז התחרות וגלש ליתר העולם - גם לישראל.
<אז למרות שיבואני הרכב במסרים ורמזים שהם לקראת העלאות מחירים, אין באמת סיבה לעלייה במחיר - הרחבה: הציבור רץ לקנות רכבים חשמליים לפני העלאת המס, אבל המחירים צריכים לרדת. הציבור לחוץ לרכוש רכבים כי מס הקנייה יעלה בקרוב (נדחה מינואר לפברואר, למרות שהמס הנמוך יישאר על המלאי), אלא שהתחרות העולמית בענף מביאה לירידת מחירים משמעותית וגם שערי החליפין מבטאים הוזלה ולא התייקרות.
ובמאמר מוסגר נדגיש כי יבואני הרכב הם מעצמות שהצמיחו כאן טייקונים שמרוויחים בזכות ממשלה אטומה רווחים עודפים שמסתכמים בכ-5 מיליארד שקל - כך לפי דוח המבקר מלפני שנתיים. היבואנים הם קרטל שנהנים מרווחיות של 40%-50% על מכירת רכב, וטוענים שהרווחיות שלהם נמוכה. הטריק הוא פשוט - מכניסים את המיסים לעלות ולמחיר המכירה ומנפחים את הדוחות, ונדגים - רכב חדש שנמכר (לפני מע"מ) ב-150 אלף שקל רשום בעלות של 113 אלף שקל. היבואן רושם הכנסה של 150 אלף והוצאה של 113 אלף שקל - רווח גולמי של 37 - 24.6%. אבל כחצי מהסכום הזה, כ-57 אלף שקל זה רק העברת מס, הוא משמש צינור לרשויות המס. בפועל, העלות שלו היא 56 וההכנסה 93 אלף שקל - רווח גולמי אמיתי של 40%.
כשמבינים את החישוב הזה, מבינים שטריק פשוט מחביא רווחים עצומים, מנופחים, לא הגיוניים שאף שר אוצר לא היה מספיק אמיץ לשים את ידו עליהם.
הורדה צפויה במחירי טסלה בארץ
לפני כשבועיים טסלה הודיעה שהיא מייקרת את מחירי הדגמים על רקע ההעלאה הצפויה של מס הרכישה. מס הקנייה צפוי לעלות מ-20% ל-35% וההשפעה שלו על המחיר הסופי היא כ-7%, וטסלה כבר הודיעה כי תעלה מחיר הדגם הבסיסי ב-15 אלף שקל ל-222 אלף שקל. במודל Y העלייה כבר תהיה של 14% כאשר המחיר החדש יעמוד על 254 אלף שקל, ושאר הדגמים יעלו בשיעורים של בין 4%-5%. אלא שכבר אז, כפי שהדגשנו, היה מדובר בעדכון אוטומטי-טכני בשל עליית המס. בפועל, טסלה לא צפויה להעלות את המסים, ובמקביל להורדת המחירים בסין, תצפו לירידה בארץ.
החברה הורידה את המחירים בסין ב-3%-6%. הדגם הבסיסי של מודל Y מתחיל כעת ב-36 אלף דולר, לעומת 37 אלף דולר לפני ההורדה, והדגם הבסיסי של מודל 3 מתחיל ב-34.5 אלף דולר, לעומת 36.5 אלף דולר לפני ההורדה.
מודל 3 של טסלה; קרדיט: אתר החברה
הורדות מחירים של כמעט 20% בשנתיים
הרוכשים של הרכבים כמובן שמחים, המשקיעים דווקא חוששים כי זה מבטא את הקשיים ואת התחרות הגדולה. בשנתיים האחרונות הרכבים של טסלה איבדו 20%, ובמקביל גם הרכבים החשמליים האחרים. גם התחרות וגם הרצון להגיע לשיעורי חדירה גדולים ולחזק את המותג, הביאו חברות רבות, נוסף לטסלה להוריד את המחירים. גם BYD, ג'ילי, ניו ואחרות הורידו את המחירים בשיעורים דומים וזה חלחל גם לשוק המקומי.
מודל 3 של טסלה בארה"ב למשל נמכר ב-2022 ב-47 אלף דולר, כאשר בתחילת 2023 הוא כבר ירד ל-44 אלף דולר ובאפריל כבר הגיע ל-40 אלף דולר, ובסוף השנה כבר ירד ל-39 אלף דולר - זאת ירידה של כמעט 20% בטווח של בסך הכל שנתיים.
סיכוי טוב שהפחתה בשיעור של עד 6% תתגלגל בחודשים הקרובים גם לשוק המקומי, וסיכוי טוב שגם יבואני הרכב החשמלי של מותגים אחרים, יורידו מחירים.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
15.ההוצאה על רכב חדש ירידת ערך וביטוחעושה חשבון 17/03/2024 08:12הגב לתגובה זו1 0רק מי שנוסע מעל 30,000 ק"מ חוסך ברכב חשמלי.סגור
-
14.לקנות רכב חדש ב 3 השנים הבאות - שטות פיננסית איומה. אובחזי 17/03/2024 06:17הגב לתגובה זו1 0אובדן עשרות אלפי שקלים בירידת ערך.סגור
-
13.הציבור רץ לקנות ...וקנה ביוקר. כמו עם הדירות (ל"ת)הציבור מטומטם ולכן 26/02/2024 08:25הגב לתגובה זו2 0סגור
-
12.סוללות מתקדמות בקרוב מאוד...לא משנה 31/01/2024 18:48הגב לתגובה זו3 0יש התקדמות רצינית בפיתוח סוללות חדשות עם טווח גדול יותר, עם טעינה מהירה יותר, בטוחות יותר ועם עלות ייצור זולה יותר. מה שאומר שהרכבים החשמליים שקונים היום לא יהיו שווים הרבה בעוד שנה עד שנתיים.סגור
-
11.האם מישהו בדק?שם דבר 15/01/2024 00:56הגב לתגובה זו1 0מה לגבי קרינה? אפשר לבדוק עם מד קרינה? מישהו בדק? הקולות שהרכב החשמלי משמיע מאוד מוזרים. מקווה בשביל המשתמשים שאין קרינה גבוהה.סגור
- טען עוד
-
כלי הרכב החשמליים מפיצים קורונה!! קונספירציה!!! (ל"ת)בחירות עכשיו 26/02/2024 08:26הגב לתגובה זו1 0סגור
-
10.יש כבר סוללות שמגיעות ל2000 ק״מ ללא טעינהכלכלן 14/01/2024 22:32הגב לתגובה זו3 0כל יתר הסיבות להוזלה הן הטפל ולא העיקר שהעיתונות ובעלי ההון מנסים להסתיר מן הציבור... העיקר הוא *טווח הסוללה*... המציאות היא שכל מי שקנה רכב חשמלי או יקנה בשנה הקרובה, יפסיד על הנייר 50% לפחות!!! אזי ביום סגריר אם יצטרך למכור את הרכב כדי לעמוד בהוצאות, יתכן וגם יפסיד את התחתונים... אגב אני לא בעל עניין אלא חי במרחב עירוני צפוף ויש לי אינטרס בריאותי שכולם יעברו לחשמלי כי רוצה לנשום אוויר נקי...סגור
-
9.הזויכל הרכבים החשמליים שווים בדיוק חצי ממחירם להיום . 14/01/2024 18:32הגב לתגובה זו6 1כל הרכבים החשמליים שווים בדיוק חצי ממחירם להיום . פשוט לא שווים את הכסף על קופסת פח ובטריה !!! היחידה שעוד שווה משהוא זה טסלה עם פריצת הדרך וההשקעות שלה . היא התחילה את מהפכת רכבים החשמליים . היבואנים חזירים גדולים . גם רכבי בעירה רגילים איבדו את הראש מעל 200 אלף . לא צריך להחליףסגור
-
8.לא מתאים לישראלמוקי 14/01/2024 18:16הגב לתגובה זו4 0ישראל כלל לא מוכנה לאנרגיה ירוקה ולרכבים חשמליים בכמויות פה הכל נמשך ונמשךסגור
-
7.מחירי הרכבים החשמליים בארץ צפויים לרדת - הסיבה עולמיחיים ג 14/01/2024 16:47הגב לתגובה זו4 1זה מצב עולמיסגור
-
הבנת את הכתבה (ל"ת)מגיב 14/01/2024 23:58הגב לתגובה זו1 2סגור
-
6.מעניין מאוד החישוב של רווח היבואניםקרטל דורסני 14/01/2024 14:18הגב לתגובה זו8 0דואגים להם על חשבוננו כמו הבנקים וחברות הביטוח, העיקר שלא יאיימו לפטר עובדים שזה נשק כנגד השלטון.סגור
-
5.פראייר מי שקונה רכב שמאבד אצל היצרן עשרות אחוזים במחיר (ל"ת)ניר כהן 14/01/2024 13:58הגב לתגובה זו11 1סגור
-
4.איזו תמימות - כאילו יש לנו דרך להביא מחול ביותר זולגלי ל 14/01/2024 13:27הגב לתגובה זו9 2איזו תמימות - כאילו יש לנו דרך להביא מחול ביותר זול בלי לעבור דרך היבואנים הרי לא פעם ראשונה שהמחירים בעולם יורדים ומה עושים היבואנים ? פשוט מרוויחים יותר ומשאירים פה מחירים גבוהיםסגור
-
3.המחירים ירדו דרסטית בגלל הצפה של היצע חשמליות (ל"ת)כלכלן 14/01/2024 13:26הגב לתגובה זו8 1סגור
-
2.הוא גם לא ירוק ,החשמל מיוצר בתחנתבא 14/01/2024 09:45הגב לתגובה זו9 4הכוח ומשחרר גזי חממה.כמו בנזין בדיוק.סגור
-
1.אוטו עם חשד לקרינה אלקטרומגנטיתבא 14/01/2024 09:44הגב לתגובה זו11 5הילדים שלכם יושבים שעה בתוך שדה מגנטי,בדקתם את זה , זה בריא להם?סגור
-
אז תעצום עיניים...גם האור שאתה רואה הוא אלקטרומגנטיסווינגר 14/01/2024 13:04הגב לתגובה זו5 11תלמד על כלוב פאראדיי, ובאופן כללי עם פיזיקה יומיומית (לשמחתי יש לי רקע אקדמי). אח"כ, נסה להגיב איפה שרלוונטי. הרבה הצלחה לכולם.סגור
-
אוקיי פרופסור,רמת הקרינהבא 14/01/2024 19:27הגב לתגובה זו2 0יורדת בריבוע המרחק ,אבל...כשיושבים על סוללה של ...איזה 20000 וואלט אז זה משמעותי .בדקת ...או שאתה סומך על איילון מאסק המטורף. בטח איכפת לו מהילדים שלך פרופסור.סגור
-
הקרינה היא מתוך הכלוב, והיא גבוהה ליד הדלתות, ההגהמיכאל 14/01/2024 14:46הגב לתגובה זו4 3וגם מאחור איפה שרגליי הילדיםסגור