לא רק תידלוק: איך גורמים לנו למלא דלק - ולמשוך מזומנים, לקנות ולשתות קפה

גיא אדרי הוא האורח ב-UNDER 40. אדרי, מנהל השיווק של 'דלק' שאחראי גם ל'מנטה' ו'קפה ג'ו', הוא זה שאמור לגרום לנו להוציא כסף בתחנות התדלוק
 | 

גיא אדרי, מנהל השיווק של דלק ישראל, יודע שדלק יכול להיות זהב של ממש כשמדובר בשיווק. ההזדמנות של הנהג לברוח מהפקק היא גם פוטנציאל שיווקי נהדר. מה הקשר בין קפה ומאפה לאספקיזם של הנהג, ומה מפתיע אותו אצל המתחרים?

במסגרת תפקידו כמנהל השיווק של 'דלק', הוא גם אחראי על המותגים מנטה, קפה ג'ו ודלק גז.

1. איך משווקים דלק למדינה שבה הדלק נהיה יקר כמו קוויאר?
אנחנו פוגשים את הצרכן במקומות שהוא נמצא, בדיגיטל, במדיה החברתית ובמועדוני לקוחות. ב-2 העשורים האחרונים, התחום עבר אבולוציה טבעית וכיום מתחמי התדלוק מציעים - בדומה למקומות אחרים בעולם - הרבה מעבר לדלק, כגון חנות מכולת, סלולר, פתרונות הסעדה, שירותי דואר, משיכת מזומנים, שירות תשלומים ועוד. פתרונות אלו, בשילוב נוחות הצריכה, אחראים לשינוי התנהגות הצרכן במתחמי התדלוק בשנים האחרונות.

2. איך גורמים לאנשים לצאת מהמכונית וגם לקנות בחנות?
האתגר האמיתי הוא לשנות את התנהגות הצרכנים ולהגיע ישירות אל חנות הנוחות, בלי קשר לתדלוק. את האתגר הזה אנו תוקפים ב-2 רמות: ברמה הפונקציונאלית - אנו מציעים לצרכן מגוון רחב של שירותים, במהירות ובנוחות מרבית. ברמת חוויה והטעם - ב'מנטה' למשל מציעים לצרכן את המוצרים של 'קפה ג'ו', מקפה ומאפה, דרך משקאות סמודיס פירותיים בקיץ, ועד כריכים שפיתח שף הרשת עבור צרכני מנטה. כל זה בשילוב של מוזיקת רקע נעימה וסביבה נקייה, כי אנחנו מבינים ששילוב כזה יוצר אצל הצרכן תחושה של "בריחה" מהשוטף העמוס והיומיומי, לזמן קצר מעומס היום.

3. מה האתגר הגדול ביותר בעבודה שלך?
להשפיע על תפיסת הצרכן את מתחמי התדלוק ולחפש את הריגוש הבא עבור קהל הצרכנים בכל אחד מעולמות התוכן שאנו מטפלים בהם ענף הדלק, קמעונאות, הסעדה וגז טבעי.

4. מה הקונפליקט הכי גדול בקריירה/עבודה שלך?
הפער בין השאיפה התמידית לחדשנות שתרגש את הצרכן ותשפיע מהותית על תפיסת המותג, לבין גיבוש אסטרטגיה כלכלית שתאצור בתוכה היתכנות עסקית וכדאיות כלכלית. המתח הקיים בין יעדי הרווחיות ליישום מיזמים חדשנים מלווה אותי מדי יום.

5. מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך?
תהליכי העבודה התפעוליים והחשיבה התפעולית בגיבוש הוצאה לפועל של רעיון שיווקי חדשני. לעיתים רבות, החדשנות והיציאה מהקופסא מתבצעים על ידי המחלקה התפעולית בארגון. הצרכן פוגש את הרעיון או הפרסום השיווקי במתחמי הנוחות, ולא תמיד מודע לתהליך.

6. מה הכי אובר רייטד בתחום שלך?
קריאייטיב. עם הרבה כבוד לקריאייטיב, אני משוכנע שתכנון מוקדם והבנת הבסיס השיווקי, הם קריטיים יותר להצלחת מהלכים ארוכי טווח.

7. מהו ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך עד היום?
במסגרת תפקידי הקודם, יזמתי מספר מהלכים שיווקיים בעולם ההסעדה שהפכו עם השנים למסורת שנתית ומופקים בכל שנה מחדש, כגון 'טעימה מהגליל' של משק צוריאל. בתפקיד הנוכחי אני מתכנן את ההישג לשנה הקרובה.

8. מהי השורה הכי מפתיעה בקורות החיים שלך?
צללתי כמעט בכל ים שביקרתי בו בעולם, ב-4 יבשות, וגם הייתי מורה למתמטיקה ומחנך של כיתה ו' במשך כחצי שנה, בגיל 21.

9. אם לא היית עוסק בשיווק, בטוח היית:
נתב בנמל אשדוד, או עובד כלשהו בנמל אשדוד. וברצינות, סוג של אנתרופולוג. העולם הרחב, התרבויות, האנשים והמנהגים השונים מרתקים אותי בכל פעם מחדש. מה גם שניתן להבין אין ספור התנהגויות שוק ותרבויות צריכה אחרי שמבינים את התמורות שעוברות בחברה.

10. מי פתח לך דלת?
לא היו לי קיצורי דרך. את כל הדלתות בקריירה שלי פתחתי מעט, והיה שם את מי שהכניס אותי לחדר.

11. כלל אחד בעבודה שאתה לעולם לא מפר
היצמדות לאסטרטגיה השיווקית.

12. כשהיית קטן מה רצית להיות?
טייס. מהר מאוד הבנתי שזה קצת בעיתי עם פחד גבהים וקואורדינציה לא משהו.

13. מה הדבר הבא שהיית רוצה לעשות?
לפתח תכנית שיווקית מאפס לתחום חדש לחלוטין, לשמחתי זה קורה עכשיו לעולם הגז הטבעי של דלק גז.

14. פרגן למתחרים
פעילות YELLOW של פז בעולם הקפה. היא נבנתה באופן מקצועי ונסגרה עד לפרטים הקטנים. המשך ניהול הפעילות וההתמדה, מוערכים בעיני. זוהי פעילות שעשתה טוב לכל שוק הנוחות.

תגובות לכתבה(24):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 19.
    אובר רייטד
    אליעזר בן יהודה 22/08/2014 17:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה נסגר עם העברית? למה לשלב אינליש במשפט העברי???
    סגור
  • 18.
    גיא אדרי - כוכב עולה
    נדב 15/08/2014 17:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נכון, אני בן דוד שלו ... ונכון אני לא אובייקטיבי ... אבל שורה תחתונה הבנאדם אלוף !!!
    סגור
  • 17.
    חיבור אסטרטגי עם קפה ג'ו מהותי
    אביב בן טובים 09/10/2013 14:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאמין שהחיבור האסטרטגי עם קפה ג'ו ישנה את המפה של חנויות הנוחות
    סגור
  • 16.
    שוק הנוחות סועק - דלק ממצבת עצמה מול פז (ל"ת)
    מרקטיר 08/10/2013 15:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    יחסי ציבור..
    אחד שיודע 05/10/2013 23:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמי שמכיר את העשייה של הבחור ומעריך אותה, אין ספק שבתגובות יש מצד אחד אנשי יחסי ציבור שמפרגנים ומצד שני קנאי שכנראה לא התקדם הרבה שנים.. "מירב"..
    סגור
  • טען עוד
  • 14.
    גיא תותח
    מעריכה אישית וצמודהה 03/10/2013 01:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קנאים לא מתים.. רק מתחלפים
    סגור
  • בולדוזר
    ברק 23/11/2013 11:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוד נשמע על עשייה רבה בתחום
    סגור
  • 13.
    מוזר שכל המחמאות באותם התאריכים.גיאוש הגזמת.
    מירב 15/09/2013 21:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם מגיב לעצמו ? נראה שכן. מביך.
    סגור
  • 12.
    תחום הנוחות
    מילי 23/08/2013 15:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תחום הנוחות בעולם ובארץ מתפתח ואף גובה פרמיה! כל הקטגוריה מאוד מעניינת בתקופהזו
    סגור
  • 11.
    חזון וניהול צפוף
    שחר 23/08/2013 14:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מנסיוני כתקציבאי בעבודה מול גיא, יכולת ניהול מתוקתקת ! יגיע רחוק
    סגור
  • 10.
    שאפו על טעימה מהגליל
    ברק 23/08/2013 14:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טעימה מהגליל של משק צוריאל אחד המהלכים היפים בשוק המקצועי
    סגור
  • 9.
    ממש מביך...כמו תמיד מיחצן בעיקר את עצמו.
    ברק 02/08/2013 12:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כנראה בדלק עדיין לא מכירים אותו , קודם דואג ליחצן את עצמו ורק אחר כך..את עצמו שוב בסה"כ שנה וחצי בעולם השיווק וחודשיים בתפקיד הנוכחי ואיזה יהירות...בקיצור הבנתם את זה כבר לא ? טייס...
    סגור
  • תגובה של שף (ל"ת)
    טבח 23/08/2013 14:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • איזה זלזול ואיזה התנשאות יש לבן אדם...
    אדם 15/11/2013 11:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להזכירך אתה עובד בתחום המזון ושפים הם חוליה חשובה שם.
    סגור
  • גבר גבר (ל"ת)
    קובי לוי 14/12/2013 00:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    גיא אדרי מנהל שיווק
    רמי לוי 24/07/2013 22:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני מכיר את האיש תותח שיווק אמיתי עם רעיונות לא מהעולם הזה תותחחחח
    סגור
  • 7.
    (ל"ת)
    מ 24/07/2013 22:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    מכיר אותו עוד מהימים של שטראוס עלית....
    אסף הדר 24/07/2013 19:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מכיר אותו מלפני עשור שעבד בשטראוס עלית, בחור איכותי והחשוב ביותר הוא מנהל בגובה העיניים, יגיע רחוק!
    סגור
  • 5.
    יפה, ומסכים עם רוב הדברים
    אריק 24/07/2013 18:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למעט ההתייחסות לקריאייטיב
    סגור
  • 4.
    מכיר אותו, האיש תותח
    בני 21/07/2013 16:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין ספק שעוד נראה הרבה אקשן בגזרה בזמן הקרוב. האיש אומר ועושה
    סגור
  • 3.
    קפה ג'ו בדל'ק
    איש קולינאריה 21/07/2013 14:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השילוב של קפה ג'ו בתחנות הדלק והנוחות חכם ועוד יעשה את הבידול בשוק
    סגור
  • נכון, קולינאריה בדלק... כמה משלמים לך? (ל"ת)
    אנונימי 21/07/2013 21:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    רק דברים טובים
    אביב 21/07/2013 13:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מהיכרותי עם הבחור, נראה עוד מהלעים יפים בדלק ישראל. בהצלחה
    סגור
  • 1.
    טריק שיווקי פשוט
    מתודלקלו 21/07/2013 13:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא אחת ולא שתיים הקבלה, בשרות העצמי, פשוט מאנה לצאת. נדרשתי להכנס, לחנות-משרד, כדי לקבל אותה. תרגיל פשוט אבל אני, גם אם תכננתי לקנות משהו, נעמדתי במקרה הזה על רגליי האחוריות!!!
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות