סקר TGI: מירי רגב מנסה להתערב - תחנות גל"צ מזנקות
למרות הקרב שמנהלת שרת התרבות מירי רגב בגל"צ, אליו הצליחה לגייס גם את שר הביטחון החדש אביגדור ליברמן, נראה שהתחנה הצבאית על 2 אפיקיה, זוכה לפופולריות רבה – כך על פי נתוני סקר TGI המתפרסמים כעת.
מאגר המידע השיווקי TGI מבוצע על ידי קנטאר מדיה מחקרי TGI ותחת פיקוח ובקרה מקצועית של ועדת המחקר של איגוד חברות הפרסום. מאגר TGI מבוסס על מדגם מייצג של מרואיינים במגזר היהודי בגילאי 18, המשקפים אוכלוסייה בשיעור של כ-4.2 מיליון נפש. הסקר נערך בישראל מאז שנת 1998, והנתונים החדשים מהווים את הגל ה-37 מאז השקתו.
למרות הירידה הקלה בשיעור ההאזנה לרדיו בחצי השנה האחרונה לעומת החציון הקודם - יולי-דצמבר 2015, ניתן להבחין במגמת עלייה ברדיו לאורך 4 התקופות האחרונות כאשר שיעור ההאזנה הכללי עומד על 70.7% בינואר-יוני השנה לעומת 68.1% ביולי-דצמבר 2014 – ומדובר בשינוי מובהק סטטיסטי. עלייה זאת נובעת בעיקר מהעליות מובהקות בשיעור ההאזנה בתחנות גל"צ - מ-41.8% בחציון השני של 2014 עד 47.6% בחצי הראשון של 2016, ותחנות שפ"א (האזוריות) מ-31.6% ל-34.6%. תחנות קול ישראל נשארות יציבות יחסית.
הפוליטקאים מתערבים, התחנה הצבאית מתחזקת
מאז ניסתה השרה מירי רגב להתערב בפלייליסט של תחנת המוזיקה הצה"לית גלגלצ, זו רושמת עלייה. בסקר הנוכחי קיבלה 37.6% חשיפה מול 35.6% בסקר הקודם, 34.2% לפני שנה ו-29.8% לפני שנה וחצי – בחציון האחרון של 2014. מדובר על התחזקות של כ-25% ב-4 חציונים.
גלגלצ גם הרבה יותר חזקה מתחנות האקטואליה גל"צ ורשת ב'. גל"צ התחזקה מ-23.7% ל-25%, ואילו רשת ב', שפועלת תחת פירוק כחלק מרשות השידור, התחזקה אף היא – כשהחשיפה אליה בחציון הראשון של 2016 עמדה על 23.5% מול 22.6% לפני חצי שנה ו-24% לפני שנה.
תחנת המוזיקה של קול ישראל רשת ג' רשמה התחזקות משמעותית מ-14.3% בחציון השני של 2015 ל-16.9% בחודשים ינואר עד יוני השנה – ובסך הכל עלייה של 18%. מדובר על עלייה שנייה ברציפות אחרי שלפני שנה החשיפה לתחנה עמדה על 14%.
רשת א' נחלשה קלות מ-4.5% ל-4.3%, קול המוזיקה נחלשה מ-6.9% לפני חצי שנה ל-6.2% כעת, ו-88FM עם עלייה מינורית מ-6.8% ל-6.9%.
מי כבש את ראשות הטבלה באזוריות?
ונעבור לתחנות הרדיו האזוריות, שסיפקו דרמה מטורפת בשנה האחרונה עם הזינוק הלא מוסבר של יותר מ-50% של רדיוס שכבשה את ראשות הטבלה עם חשיפה של 11.3%. בסקר הנוכחי ירדה התחנה של דוד בן בסט ל-8.9%, ועדיין מדובר על נתון גבוה מאד, מקום השני רק אחרי רדיו ללא הפסקה של אלי עזור, שחזרה למקומה הטבעי מבחינת חשיפה – עם 10.7%, זינוק של 30% ביחס לסקר הקודם – 8%.
אלי עזור כבש שוב את המקום הראשון עם רדיו ללא הפסקה (צילום: בוצ'צ'ו)
גם רדיו אקו 99FM רשמה חשיפה של 8.9% ומקום שני, והתחזקות קלה של עשירית אחוז ביחס לסקר לפני חצי שנה. ובכלל – בתחנת המוזיקה הירוקה – אף היא בבעלות אלי עזור, רושמים כבר סקר שלישי עם נתונים גבוהים, שהספיקו לפני שנה אף לכבוש את המקום הראשון. בשנה זו זכתה התחנה לפרסים על המהלך השיווקי שלה עם הפלייליסט הדיגיטלי, שהביא להגדלת החשיפה שלה.
רדיו חיפה התחזקה מ-2.9% ל-3.4%, והשלוחה שלה חם אש זינקה ב-60% מ-0.9% ל-1.5%. גם 2 השלוחות של רדיו דרום התחזקו. רדיו דרום בבאר שבע שרשמה זינוק של 58% בסקר הקודם מ-1.7% בחצי הראשון של 2015 ל-2.7% בחצי השני של אותה שנה, המשיכה לעלות ל-2.9% בסקר הנוכחי. התדר המערבי שלה - רדיו דרום - 101.5FM שזינקה ב-167% בחשיפה לפני חצי שנה מ-1.1% ל-2.9% בחצי השני של 2015, ממשיכה להתחזק גם הפעם ל-3.5%.
קרן אוזן, נציגת הבעלים של קבוצת תחנות 'רדיו ישראל' המחזיקה ברדיו דרום, מסרה: "השקענו הרבה מאמצים לבסס את מעמדה של תחנת הרדיו FM101.5 כמותג עצמאי מקצועי עם רצועות תוכן ייחודיות. אנחנו מחוברים מאד למאזינים שלנו ושמחים שהם מזהים את השינוי, אוהבים אותו וחוזרים להאזין מדיי יום לתחנה החזקה בדרום".
ומה קרה עם שאר התחנות? רדיו לב המדינה של דוד בן בסט התחזקה משמעותית מ5.5% ל-6.4%; רדיו אמצע הדרך 90FM זינקה מ-1.9% ל-3% בסקר הנוכחי; קול רגע של חיים הכט התחזקה קלות מ-1.5% ל-1.7%; ואילו צפון ללא הפסקה, התחנה השלישית של אלי עזור, רשמה ירידה מ-1.7% ל-1.3%.
בקרב התחנות שאינן חברות בשפ"א (החברה שאחראית על הפרסום בתחנות הרדיו האזוריות) אבל נמדדות, עולה מגמה מעורבת. רדיו ירושלים רשמה חשיפה של 3.1% מול 2.4% בסקר שלפני כן, 2% לפני שנה ו-1.7% בסקר של החציון השני של 2014, ובסך הכל זינוק כמעט 100% בשנה וחצי. ואולם רדיו תל אביב, שפרשה לפני חצי שנה משפ"א, ירדה בחשיפה מ-4.5% בחצי השני של 2015 ל-3.2% בחצי הראשון של השנה.
ומה קורה בגזרת תחנות הרדיו הדתיות והחרדיות? אחרי המהפך השני שרשמה קול חי בדיוק לפני שנה, ממשיכה התחנה הוותיקה לשלוט בסקר עם חשיפה של 5.4%, היחלשות ביחס לנתון לפני חצי שנה – 5.8%. רדיו קול ברמה ירדה מ-4.9% ל-4.2%. רדיו גלי ישראל שמרה על אותו נתון מלפני חצי שנה – 2.2%.
מקול ברמה נמסר: "עצמאות ומקצוענות עיתונאית תמיד היו כרוכות בתשלום מחירים וכשצריך אנו גם גאים לשלם אותם לטובת מאות אלפי מאזיננו הנאמנים הרואים בכך ערך עליון. בעיננו החיבור הבלתי אמצעי והבלתי מסוייג של המאזינים לתחנה הוא נר לרגלנו ואנו נמשיך לשמרו גם בעתיד".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
5.פרסום ברדיו פרסום בטלוויזיה - חפשו אותנו בפייסבוקהמלצה למפרסמים 26/07/2016 09:17הגב לתגובה זו0 0בסרטון מצוין ביוטיוב תחת הכותרת: האם משרדי הפרסום zimberoo גם אותך? מוסבר כיצד אפשר לפרסם בטלוויזיה וברדיו בהנחה ניכרת – מומלץ לצפות וללמוד ! ! !סגור
-
4.רדיו ירושלים....תותחים !!!! (ל"ת)ענת 26/07/2016 00:08הגב לתגובה זו1 0סגור
-
3.חחחחח לא מאמין שעדיין קונים את הבולשיט הזה שנקרא tgiהמציאותי 25/07/2016 23:49הגב לתגובה זו1 0סקר של חוסר אמינות מהול בהמון פוליטיקהסגור
-
2.מדובר בסקר הזוי ולא אמין ואין להתיחס אליו.טליה 25/07/2016 13:44הגב לתגובה זו2 1יש לערוך סקרים טלפוניים שהם הכי אמינים. מי ישב וימלא חוברות רק אינטרסנטים שבטח שולחים להם תסקרים עלפי רשימה מוכנה. בקיצור קשקוש..סגור
-
1.סגרו הסכם ביניהם :פעם אלי עזור ראשון ופעם דוד בן בסט...חחחלילך 25/07/2016 12:27הגב לתגובה זו1 0Tgi בלוף !!!!סגור