בועז סטמבלר התקבל על ידי בועז בלי צורך בקרדיט
צילום: אייס

הממשלה אישרה: "האיש של נתניהו" מונה למנכ"ל לפמ

לאחר שוועדת האיתור סיימה את תפקידה, דוברו של נתניהו, בועז סטמבלר, קיבל את האור הירוק מהממשלה וייכנס לתפקיד מנכ"ל לשכת הפרסום הממשלתית 
משה בנימין | (5)

עכשיו זה סופי ורשמי. מינויו של בועז סטמבלר למנכ"ל לשכת הפרסום הממשלתית הובא היום לאישור הממשלה על ידי שרת התרבות והספורט מירי רגב וקיבל את האור הירוק.

סטמבלר כיועצו ודוברו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ובדרך גבר על גיא קלנר, אודי ירושלמי ומישל קרמרמן שהגיעו לשלב הגמר יחד איתו. סטמבלר מקבל את כסא המנכ"ל כשבעברו תפקיד עורך בחדשות 2, דובר משרד האוצר ודוברו של ראש הממשלה. 

שנה וחצי לאחר פרישתו, סטמבלר יחליף את המנכ"ל הקודם גדי מרגלית שמשמש כיום כמנכ"ל עיריית חיפה. הקדנציה של מרגלית, לשעבר בכיר בקבוצת אדלר חומסקי (בחברת המגזרים טריו שהיתה בעבר בבעלותה) ולפני כן סמנכ"ל שיווק של רשת קלאב מרקט התאפיינה בהעסקת פרילנסרים רבים מתחום הקריאייטיב והאסטרטגיה במה שהוביל את לפמ לכמה ממהלכי הקריאייטיב הטובים בשנים האחרונות.

למרות שקלנר היה נחשב לממשיך הדרך הטבעי של מרגלית על רקע נסיונו הרב בתחום הפרסום, סטמבלר סומן מלכתחילה כזה שעמדת הפתיחה שלו טובה משל כולם על סמך קשריו הקרובים לראש הממשלה והעובדה כי רגב, שרת התרבות והספורט שתחתיה פועלת לפמ מהווה פקטור משמעותי במינוי לאחר שוועדת האיתור מסיימת את תפקידה ויש שיגידו שזו פועלת תחת "רוח המפקד" שמשכה לכיוון סטמבלר. 

לפמ ומשרדי הממשלה נתונים לביקורת מוצדקת על הדרך שבה הם משתמשים בתקציבי הפרסום מהם הם חורגים מדי שנה. על רקע זה בחודשים האחרונים ניסו רגב ושר האוצר כחלון לקדם חקיקה בהליך מהיר שתאפשר להם לבטל את תקרת ההוצאה לפרסום של משרדים ממשלתיים.

על פי מרכז המחקר והמידע של הכנסת, למרות ההחלטה על הגבלת תקציבי הפרסום של המשרדים הממשלתיים, תקציב הפרסום (מדיה) של לשכת הפרסום הממשלתית עמד בשנת 2013 על 175.5 מיליון שקלים, ב-2014 על 159 מיליון שקלים וב-2015 על 170 מיליון שקלים, דהיינו שמר על סדר גודל כמעט דומה ובאופן עקבי. 

כמו כן, השרים נדרשו להבהרה על ידי המשנה ליועץ המשפטי לממשלה בעניין הפרסומות של המשרד שבראשו הם עומדים לאחר שלאחרונה רבים מהם הופיעו וקריינו בעצמם את התשדירים. המשנה, דנה זילבר הבהירה ליועצים המשפטיים במשרדי הממשלה כי "העקרונות המנחים החלים על כל סוג של פרסום ממשלתי הם שניים: ראשית, המשאבים הציבוריים המוקצים לעבודת משרדי הממשלה צריכים להיות מנוצלים לקידום מטרות המשרד ולא לקידום מטרות אישיות או פוליטיות של נבחרי ועובדי הציבור המופקדים עליו; שנית, על הפרסום לבטא אך ורק את עמדת המשרד ועליו להיות קשור בקשר הדוק וברור לתחום פעילותו של המשרד, ומכאן - שהוא אינו יכול לכלול מסרים או היבטים פוליטיים".   

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    ביבי לא ידע 13/11/2017 09:53
    הגב לתגובה זו
    קבלו את תיק 9,000
  • 3.
    אילן 13/11/2017 09:25
    הגב לתגובה זו
    כל מה שנתניהו נוגע בו נגוע בטובות הנאה
  • ?????? (ל"ת)
    אז למה אין כתב אישום 13/11/2017 20:08
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    נו....למה בדיוק ציפיתם ?!?!?!?!?!? (ל"ת)
    מינויים קלוקלים 13/11/2017 00:41
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    יובל 12/11/2017 23:52
    הגב לתגובה זו
    הזוי איך גוף ממשלתי הפך להיות לאחד ממפרסמי הדיגיטל הגדולים המקצועיים והמובילים במדינה, מה זה אומר על שוק הדיגיטל בארץ? וכל הכבוד לגדי מרגלית