לעסקים בשעת משבר אסור לשכוח, שהם חייבים להמשיך "ולסחוב" את העסק
המטרה הסופית
היא לקום על הרגליים, הרבה יותר חכמים ממה שהם היו קודם, ועם תובנות חדשות. משבר הקורונה, הוא הזדמנות לחשוב מסלול מחדש.
מאת יובל לגשטיין- מנכ"ל חברת SEOFIX לקידום אתרים
משבר הקורונה גרם להרבה מאוד חברות קידום אתרים, להישאר עם הזנב בין הרגליים. עמיתי מפטרים אנשים, מצמצמים צוותים. לקוחות מקפיאים את הריטיינר. יש בלבול גדול, פחד ובעיקר תחושה של קריסה כלכלית, לא רק בתחום הדיגיטלי, אלא לרוב החברות במשק.
משבר כזה בעיני כמו כל משבר, הוא הזדמנות להבין איך אנחנו יכולים להמשיך ולפעול, גם במתכונת המצומצמת שגזרנו על עצמנו? איך אנחנו מנהלים את המשבר הזה, מה הדבר הטוב שאנחנו יכולים להפיק ממנו, כי משבר מלבד זה שהוא נוחת עליך, גם גורם לך לפקוח את העיניים.
לא כל רעיון יהפוך לעסק מצליח, וצונמי של עסקים שנסגרים משקף את הפזיזות בה פותחים היום עסקים ואתרים לקויים על ימין ועל שמאל.
יש עסקים שהוקמו בשל אילוץ. ישבו שני חברים לתיכון והחליטו לפתוח מועדון. אנשים זורקים רעיונות לעסקים באוויר, כאילו שיש להם תקציבים בלתי סופיים והם יכולים לספק כל גחמה שלהם. יש הרבה חוסר אחריות ופזיזות שהיא לא במקומה, ויש עסקים שהיה להם את "הצונמי" שלהם כי הם לא חשבו מספיק טוב ולא עשו מחקר מקצועי כדי להבין אם הרעיון שלהם הוא באמת הזדמנות עסקית.
העסקים האלה, לא צריכים קורונה. תהיה להם סביר להניח שרשרת של משברים, שמתחילה איך לא? בגלל ההחלטה שלהם להקים עסק. הם לא יודעים לנהל? הם לא בדקו לעומק אם מישהו צריך עסק כמו שלהם, אבל הם חלמו שיהיה להם איזה שהוא עסק. אז כמעט היה להם איזה שהוא עסק עד שהוא התרסק.
המצב הזה של הקמת עסק בחלל ריק, בלי מטרות, בלי בידול, בלי יתרון בלעדי, מזכיר לי במידה רבה את תהליך קידום האתרים ועוד קודם לכן את תהליך אפיון האתר שמוביל מקדם אתרים לפיצוח המטרה המרכזית שלו. אפיון האתר ייתן את הטון גם בבחירת מילות המפתח, גם בעבודת הקידום של איש קידום האתרים ויהיה גם ברור לגוגל.
יש עסקים שהקורונה באה להם בזמן
הרבה פעמים כאשר אני מדבר עם לקוח ומנסה להבין מה המטרה של האתר שלו, אני מגלה שהוא בעצמו לא יודע איך לאפיין אותו. האתר לא נכון ולא משכנע מבחינת המטרות שלו וזה אתר שנועד לכישלון. או שהוא נטען לאט, או שהתוכן שלו רדוד, או שלא ברור כבר מהצצה ראשונית בו במה הוא עוסק ומה הוא מוכר.
איש קידום אתרים הגון, אמור להעביר ביקורת גם על אתרים ירודים, כדי להסביר לבעליהם שאין לאתר הזה יכולת להתרומם ולא רק לגבות מהם שכר על קידום אתרים. הם צריכים להיות מספיק הוגנים כדי להגיד ללקוח את כל האמת בפרצוף.
מאוד יכול להיות שהעסק עצמו לא ראוי, ושזה בא לידי ביטוי באתר עצמו. אז יכול להיות שאיכשהו הוא סחב את עצמו אבל אז באה הקורונה וחיסלה אותו סופית. אם הוא היה עסק גרוע עם אתר גרוע אולי מוטב שכך.
זה הזמן להקים חנות אי קומרס
חנויות און ליין עובדות בכל משבר. אם עוד אין לכם, אולי זה הזמן.
אפשר לומר שהקורונה התאימה את עצמה לעידן הדיגיטלי. ממילא רוב הזמן כולנו בתוך הסמארטפונים או מול המחשבים והפסקנו לנצל כמו שצריך את החיים שבחוץ. מה שנשאר לכולנו בבידוד הביתי או לעשות קניות און ליין, וזו אולי ההזדמנות של כל בעל עסק להתחיל לחשוב על זה ברצינות, כי אף אחד לא רוצה ללכת לסופר הגדול ולהתחכך עם כמה נגועי קורונה בדרך לבידוד.
חנויות און ליין באינטרנט, הם התשובה לכל התחלואים שיש בחוץ, ואם אנשים עדיין לא הפנימו שאנשים היום קונים בעיקר רק ברשת, ויש להם רק חנות פיזית. הם מפסידים כל יום קופה יפה מאוד. תשאלו את מי שמשווק ברשת.
אבל זו אולי גם ההזדמנות להגיד לבעלי חנויות און ליין, ששום אתר לא מתקדם ברשת לבד, ויש עבודה של קידום חנויות ברשת אשר חשוב מאוד לעשות אותה, כי היא מביאה לקוחות והיא באה לידי ביטוי בהכנסות שלכם.
איך אמר לי בעל חנות און ליין שאני עושה לה קידום אתר "כל צעד שאתה עושה בגוגל, מצלצל לי בקופה".
חברת SEOFIX הנה חברת קידום אתרים אורגני. כותב מאמר זה הנו מקדם אתרים מוביל ברשת, עם שש שנות ניסיון ועשרות לקוחות מרוצים. בתהליך חסר פשרות הוא יוביל את האתר שלכם לעמוד הראשון בגוגל.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.רק seofixאורן 23/03/2020 12:22הגב לתגובה זו0 0יובל מומחה מספר אחד בארץ בקידום אורגניסגור
-
1.חברה מס' 1סרג' 23/03/2020 11:58הגב לתגובה זו0 0ממליץסגור