
יביא הזמנות? אלקטריאון מרחיבה את השת"פ עם החברה הצרפתית
אלקטריאון, שמתמודדת בחודשים האחרונים עם אתגרים רבים, חתמה על המשך שיתוף הפעולה עם חברת הבנייה הצרפתית VINCI Construction אשר צפוי להביא להזמנות נוספות, לאחר שברבעון החולף לא קיבלה הזמנות כלל
חברת אלקטריאון אלקטריאון 2.85% חתמה על המשך שיתוף הפעולה עם חברת הבנייה הצרפתית VINCI Construction. במסגרתו הצדדים ימשיכו לפעול במשותף בפרויקטים של בניית כבישים חכמים בצרפת, בלגיה וגרמניה לשלוש שנים נוספות.
על פי ההסכם החדש, החברות יחויבו להציע אחת לשנייה להצטרף לפרויקטים שהם מקדמות בתחום של כבישים חכמים (ERS), במדינות שנקבעו. כך, אלקטריאון תביא פרוייקטים בתחום של מערכות טעינה אלחוטית לרכב, ואילו החברה הצרפתית בתחום של התקנת הטכנולוגיה בכבישים. לפי החברה, ההסכם יאפשר לה "להמשיך ולהוביל בתחום ה-ERS בטריטוריה ומחוצה לה, לזכות במכרזים ופרויקטים נוספים".
ההסכמים יוציאו את החברה מהמשבר?
הדיווח היום מגיע בזמן שהחברה מתמודדת עם לא מעט אתגרים, שגם משפיעים על מחיר המניה. לפני מספר שבועות מניית אלקטריאון חוותה טלטלה וצנחה ב-20% ביומיים, הכל בגלל ההודעה של BYD הסינית, שהשיקה מערכת טעינה חדשה שיכולה לטעון רכב חשמלי עם מספיק אנרגיה לנסיעה של 400 ק"מ, וזאת תוך 5 דקות בלבד. לא סתם מניית אלקרטיאון נפלה אז. למה לשלם לאלקטריאון להפוך את כל הכביש אם אפשר לקנות את המערכת של BYD ולהטעין את הרכב תוך דקות? אפשר לפזר תחנות כאלו בכל מקום ולהפוך אותן ל"תחנות דלק" עבור רכבים חשמליים שיהיו מהירות בהרבה מעמדות הטעינה הציבוריות שיש היום, ואז לכאורה המוצר של אלקטריאון מיותר לחלוטין.
אלקטריאון זזה בכיסא והוציאה הודעה בניסיון להרגיע את השוק. היא ציינה מספר גורמים שלטענתה לא הופכים את המערכת של BYD לאיום. היא ציינה קודם כל שהמערכת של BYD פועלת על צריכת חשמל גבוהה במיוחד של כ-1.2 מגה וואט, צריכת חשמל של 2-3 בתים למשך חודש שלם. היא גם טוענת שהצריכה הגבוהה גוררת גם עלויות גבוהות יותר, להערכתה כ-3 שקל לקוט"ש לעומת 0.5 שקל לקוט"ש בטעינה ביתית רגילה. היא ציינה עוד סיבות כמו שחיקה מהירה של הסוללה, זאת כאשר לפי BYD המערכת מאפשרת מעל 3,000 מחזורי פריקה-טעינה, יותר מסוללות אחרות. אלקטריאון גם מציינת את החוסר בהתאמה לרכבים של חברות אחרות, את הקושי בתחזוקה, את אי ההתאמה לרכבים אוטונומיים ואת העובדה שעבור רשת של אוטובוסים עירוניים המערכת של אלקרטיאון עדיין טובה יותר.
- אלקטריאון פספסה את היעד השנתי, המנכ"ל מתרץ
- אלקטריאון עלולה לפספס את היעד השנתי; המניה צנחה ב-20% מהשיא של נובמבר
ואם זה לא הספיק הרי שכמה שבועות לאחר מכן החברה פרסמה דוחות חלשים לרבעון האחרון של שנת 2024, אותו סיימה ללא הזמנות. לכך, הצטרפה גם חולשה בביצועים. אלקטריאון הציגה בכל אחד מ-3 הרבעונים הראשונים הכנסות של בין 9-11 מיליון שקל, קצב הכנסות שנתי של 40.3 מיליון שקל, אבל ברבעון הרביעי - נפילה. ההכנסות ברבעון הזה הסתכמו ב-1.4 מיליון שקל והביאו את ההכנסות השנתיות להסתכם ב-31.6 מיליון שקל. בסך הכל ההכנסות ב-2023-2024 עמדו על 54.6 מיליון שקל, תוסיפו לזה עוד תקבולים שהחברה קיבלה ומגיעים ל-63 מיליון שקל. רחוק מאוד מהיעד.
במקביל, בזמן שאלקטריאון נאבקת להגדיל את השורה העליונה, בשורה התחתונה ההפסדים ממשיכים להצטבר - היא רשמה ב-2024 הפסד של 82.7 מיליון שקל בהמשך להפסד של 77.4 מיליון שקל ב-2023. היא שרפה ב-2024 כ-90.1 מיליון שקל, כשמתוך הסכום בערך 20-21 מיליון שקל הוא בגין רכישת ציוד להזמנות קיימות, בהמשך ל-63.4 מיליון שקל שהיא שרפה ב-2023. המזומנים בקופה בסוף 2024 הסתכמו בכ-91 מיליון שקל.
- פריון - ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-88 מ' דולר, מעל לצפי
- אספן מרחיבה את פעילות הייזום למגורים: רוכשת 50% מלנדמרק
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
כל אלו, הביאו לכך שמניית החברה ירדה ב-56% מתחילת השנה, והיא נסחרת כיום לפי שווי של כ-1.07 מיליארד שקל, שליש משוויה בשיא.
- 3.איוסינונימי 16/04/2025 15:21הגב לתגובה זוכל בעלי המניות פרטיים וכולם רוצים לברוח מבינים שהחברה שווה 0 יהיה מעניין הקצאת הון בקרוב
- 2.טראבינקל 16/04/2025 14:38הגב לתגובה זומי משקיע בה כנראה לא באמת רוצה להרוויח.מוצר יקר וכושל שהאירופאים עושים בזריזות ויעילות ובמחיר נמוך.
- 1.איך חברה שמפסידה עשרות מיליונים בשנה שווה מיליארד שקל (ל"ת)בנציון 16/04/2025 13:35הגב לתגובה זו