תחילת סיקור לדור אלון בהמלצת "קנייה", האפסייד 50%
האנליסט יהונתן שוחט מבית השקעות לידר שוקי הון, החל לסקר את מניית דור אלון +0.5% דור אלון 8,911 +0.5% בסיס:8,867 פתיחה:8,867 גבוה:8,959 נמוך:8,871 תמורה:9,891 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: בהמלצת "קנייה" ובמחיר יעד של 65 שקלים. מדובר באפסייד של 50% על מחיר השוק.
שוחט מציין כי מנועי הצמיחה העיקריים של דור אלון כוללים הגדלת שטח המסחר במתחמי התדלוק והרחבת מגוון המוצרים והשירותים; הגדלת נתח השוק של החברה בתחום שיווק הגפ"מ לשוק הפרטי; ניצול יתרון לגודל ברכש סחורות לחנויות נוחות; פיתוח ואו מימוש חלקי או מלא של הקרקע בהרצליה.
בשורה התחתונה, כותב שוחט, כי החברה פועלת בשווקים בוגרים ורווים ולכן המודל מניח כי הצמיחה בהכנסות תהיה מתונה לצד שיפור ברווחיות בשנים הקרובות. "להערכתנו, השיפור יגיע מהרחבת חלקם של מתחמי המסחר בתחנות התדלוק (אלונית וסופר אלונית - ג.ב.ס) וגיוון סל השירותים והמוצרים המוצעים ללקוחות. כמו כן, אנו צופים תפיסת נתחי שוק נוספים בשיווק הגפ"מ ושיוון הגז הטבעי, מגזרי פעילות המאופיינים בשיעורי רווחיות גבוהים ביחס לרווחיות הכוללת של החברה. יתרה מזאת", כותב שוחט, "החברה פועלת להפחתת התלות בתחום קמעונאות הדלקים, לרבות באמצעות קידום פיתוח פרויקט הנדל"ן 'אלוני ים' והקמת תחנת הכוח , אשר עשויים להוות אפסייד לשווי".
שוחט מציין כי הסיכון המרכזי העומד בפני החברה מיוחס להורדת מרווח השיווק ועל יכולתה של החברה לפצות על אבדן הרווחים. עם זאת, אנו צופים כי החברה תוכל לפצות על מרבית הפגיעה באמצעות התייעלות, העלאת מחירי הסולר שאינו תחת פיקוח, צמצום הנחות והתאמות מחירים בחנויות הנוחות. אלו יאפשרו לחברה לחזור לרווחיות שהציגה במגזר לקראת שנת 2020.
מגזר מתחמי התדלוק ומסחר של דור אלון מהווה כ-70% מה-EBITA של החברה. דור אלון נחשבת לשחקנית הרביעית בגודלה בשוק תחנות הדלק לאחר פז, סונול ודלק ישראל.
מספר תחנות התדלוק הציבוריות ונתח השוק מכלל התחנות
נזכיר כי באפריל האחרון פרסם מנהל הדלק במשרד האנרגיה את החלטתו להפחית את מרווח השיווק לליטר בנזין 95 בשרות עצמי ב-4.7 אגורות (לפני מע"מ) והעלאתו ב-1 אג' עבור תדלוק בשירות מלא החל מה-1 במאי. בהקשר זה כותב שוחט, "הקטנת מרווח השיווק בפועל נמוכה מהתכנון במקור ולכן השפעתה הכלכלית על קמעונאות הדלקים פחותה ביחס להערכות קודמות". למעשה, אם בדור אלון העריכו כי השפעת ההפחתה (על בסיס כמויות הבנזין שנמכרו ב-2017) מסתכמת בקיטון של 20 מיליון שקל (לפני מס), בלידר כותבים כי הפגיעה בפועל תהיה נמוכה יותר לאור יישום התכנית שגיבשה החברה לצמצום השפעת ההפחתה במרווח השיווק.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.למה דוקא עכשיו? עדיף לחכותחזי 20/06/2018 17:49הגב לתגובה זו0 0זהירות! אם הדישדוש לא יתמתן לכיוון מטה ויתחזק לכיוון מעלה אז נראה ירידות שוב...למה ממליצים עכשיו? שיחכו ויראו שהדישדוש הולך לקראת פריצה. באזור 4600 לשקול כניסה. לחכות כרגע, לחכות...סגור