מטוס בואינג אל על נופש תעופה טיסה
צילום: יחצ

אל על חותמת על הסכם ההתייעלות ללא הסכמתם של הטייסים

לאחר שנחתמו הסכמי התייעלות כלכלית אל מול הסקטור המנהלי ואל מול סקטור הדיילות והתחזוקה, כעת הסתיימה המלחמה האחרונה וללא ספק הקשה ביותר- הטייסים 
אור צרפתי |
נושאים בכתבה אוסישקין תעופה

אל-על זקוקה לכספי הסיוע מהמדינה כאוויר לנשימה. הסיוע מותנה בחתימת הסכמי התייעלות כלכלית אל מול ארבעת ועדי העובדים בחברה. צעדי התייעלות, שהיו נדרשים עוד מלפני הקורונה, כוללים פיטורים, קיצוצי שכר, צמצום הטבות ופעילויות רווחה.

לפני כחודש חתמו וועד הדיילות, ובשבוע שעבר נחתם הסכם מול הועד המנהלי ואל מול הוועד של עובדי ההנדסה והתחזוקה, והמושכה האחרונה שנותרה היא כמובן הטייסים. הערב התחוללה דרמה, יו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד חתם הערב בשמם של הטייסים על הסכם ההבראה  אל מול ההנהלה. הסכם זה יחסוך לקופת החברה כ-105 מיליון דולר בשנה, בנוסף על כ-130 מיליון דולר בשנה על יתר הועדים.

יו״ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד: ״עשינו צעד משמעותי נוסף כדי להבטיח את המשך קיומה של אל-על. אני רוצה לחזק את ידי הוועדים על גילוי האחריות בשעה כל כך משמעותית לחברה ועל כך שנרתמו להצלתה״

מנכ״ל אל על, גונן אוסישקין: ״ההסכם שנחתם הוא צעד נוסף בדרך להבראת אל על״ 

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה