אלקטריאון
צילום: אלקטריאון

חוזר לסיבוב נוסף: ירון יעקובי קונה מניות אלקטריאון ב-42.5 מיליון שקל

לכאורה הרכישה מתבצעת באפסייד משמעותי - אבל שימו לב לשורות הקטנות: הוא מקבל בנוסף גם אפשרות לפי 2 אופציות במחיר שאינו מהווה אפסייד כלל; בין השורות מסתתרת הודעה שהחברה גם בוחנת מיזוג עם SPAC בוול סטריט
נתנאל אריאל | (15)

אחרי שכבר עשה את הסיבוב שלו על חברת החלום אלקטריאון 0% , שמפתחת כבישים המטעינים רכבים בעת הנסיעה עליהם, ירון יעקובי חוזר לחברה. הוא הכניס אותה בדלת האחורית דרך מיזוג לשלד, גרם מיליונים ואז מכר את המניות שלו. כעת, החברה מדווחת כי הוא ירכוש 200 אלף מניות מחברת הון הטבע, המחזיקה ב-11.2% ממניות החברה, בשווי של 42.5 מיליון שקל. 

לכאורה, ניתן לחשוב שהוא רוכש את המניות במחיר של 212.5 שקל למניה, כלומר כאילו מדובר באפסייד משמעותי של יותר מ-35% על שער הבסיס שעמד הבוקר על 156.8 שקלים למניה. אתם יודעים, הבעת אמון וכאלה.

אבל רק לכאורה. בפועל, הוא מקבל אופציות לרכוש במשך 90 יום יותר מפי 2 מניות מאלה שהוא רוכש (444,184 אופציות) במחיר מימוש של 162.9 שקלים. כלומר - ממש לא מדובר כאן על איזה אפסייד גדול. אבל בהחלט נוצר כאן תעתוע למשקיעים, שחושבים שהוא נכנס באפסייד גבוה והמניה אכן מזנקת כעת במסחר ב-12%. כדאי לשים לב שהון הטבע מתחייבת לא למכור מניות נוספות או לבצע חלוקה בעין בתקופה הזו. 

אבל מעבר לכך - בהנחה שהוא יממש את האופציה לרכישת המניות ממנה, הון הטבע גם מתחייבת שלא לבצע הקטנת פוזיציה (דיספוזיציה) ביתרת המניות שלה במשך 18 חודשים, או מועד הרישום למסחר (המוקדם מביניהם) אם החברה תלך למיזוג על חברת ספאק בחו"ל, והנה ככה בדרך אגב גילינו שהחברה מתכננת להנפיק בוול סטריט. אלא של-SPAC יצא בתקופה האחרונה שם לא כל כך טוב בשוק, כאשר החברות שהתמזגו עם חברות ספאק נפלו בעשרות אחוזים מאז החלו להיסחר (ספאק- חברות עם מזומנים ללא פעילות שמוקמות כדי להתמזג עם חברות ולהיכנס לבורסה בדלת האחורית).

יצוין כי בינתיים אלקטריאון ממשיכה למכור חלומות, כשהמודל הכלכלי של החברה לא ממש ברור: כדי להפוך את החברה לכדאית צריך למעשה להחליף את כל תשתיות הכבישים, שכן הרכבים אמורים להיטען דרך חיבור אלחוטי הנטען באמצעות המערכת שתהיה פרוסה מתחת לכבישים.

לצורך המחשה, אלקטריאון דיווחה בשבוע שעבר כי אוטובוס חשמלי נטען שלה יחל לפעול במסגרת פרויקט מבחן בעיר ויסבי באי גוטלנד בשבדיה, כאשר האוטובוס ייטען לאורך מקטע כביש של 1.6 קילומטר, בכביש שמחבר בין שדה התעופה לעיר. אז ייתכן שזה יעבוד - אבל עלויות החלפת התשתיות הן גדולות מאוד והשאלה אם זה בכלל כלכלי. חברות חלום יכולות להצליח, השאלה אם אלקטריאון תהיה חברת חלום כזו.

ברבעון השני החברה דיווחה על העמקת ההפסד ל-9.4 מיליון שקל לעומת 1.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הסיבה לכך היא עלייה בהוצאות המחקר והפיתוח שכמעט הוכפלו מ-5.4 מיליון שקל ל-9.6 מיליון שקל. גם ההפסד התפעולי קפץ מרמה של 1.2 מיליון שקל לפני שנה ל-11 מיליון שקל בתקופת הדוח. הוצאות שיווק והנהלה וכלליות הוכפלו ויותר מ-1.6 מיליון שקל ל-3.7 מיליון שקל

קיראו עוד ב"שוק ההון"

אלקטריאון נסחרת לפי שווי של 1.52 מיליארד שקל (לפני הזינוק הבוקר) אחרי ירידה של יותר מ-40% מתחילת השנה. לפני כשנה, כשעוד נסחרה לפי שווי של 2.7 מיליארד שקל כתבנו באתר על הערכת השווי המנותקת מהתוצאות. אלקטריאון היא חברת חלום שבונה על סיכוי גדול עם המעבר לתחבורה נקייה יותר - כפי שמצוין בדוח הנוכחי עם התייחסויות למצב החקיקה הן בארץ והן בחו"ל.

בשלב זה היא עורכת פיילוטים בשכונת רמת אביב בישראל, בגרמניה, בשוודיה ובאיטליה. הרעיון מאחורי הטכנולוגיה, שמיועד בעיקר לתחבורה ציבורית, הוא צמצום של הזמן הדרוש לטעינה בעמדות טעינה, דרך הטענת הרכב תוך כדי נסיעה, ולמשל בעצירות מזדמנות בתחנות הורדת נוסעים. באחרונה, בצעד עליו מתחנו בביזפורטל ביקורת, הפך נשיא המדינה לשעבר ראובן (רובי) ריבלין להיות הנשיא של החברה.

תגובות לכתבה(15):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 14.
    דודאברהםandjelכהן 25/10/2021 07:46
    הגב לתגובה זו
    אתה מנסה ליצור מניפולציות ולעצב דעת משקיעים , shane on you יש קרמה והיא שבה אל העושה , חוק ניוטון השלישי אינו מוכר לך כי אולי תמיד היית פרובוקטור, .
  • 13.
    מי שלא רוצה שלא יקנה (ל"ת)
    דן 24/10/2021 17:46
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    yanivm 24/10/2021 16:16
    הגב לתגובה זו
    כל האתרים האחרים מפרגים רק ביז לא אל תקנו נתעשר לבד
  • 11.
    כל הכבוד לביזפורטל 24/10/2021 13:22
    הגב לתגובה זו
    כשיבוא יום הדין והוא יבוא, לא יגיען לגיהנום
  • 10.
    זה עצוב ומצחיק 24/10/2021 13:20
    הגב לתגובה זו
    בלי הכנסות כמעט רוצה כעת להתמזג עם ספאק. אלא שזה סוף העונה בספאקים
  • 9.
    אהבתי את הכותרת 24/10/2021 13:08
    הגב לתגובה זו
    לא כותבים ככה על עזריאלי או צ׳ק פוינט. מספיק לקרוא את הכותרת ומבינים מה חושב על החברה, הקונה והמוכר
  • שמעון לביא 24/10/2021 17:31
    הגב לתגובה זו
    אבל אין סיבה לכתוב ככה על עזריאלי ולא על צ'ק פוינט ולכן לא כותבים ככה. מה אתה רוצה מהם? שירקדו לצלילי החליל והחלום של אלקטריאון?
  • 8.
    מהנדס חשמל 24/10/2021 12:58
    הגב לתגובה זו
    אבל בטוח שמהנדסים יפה את המניה זה ייגמר בבכי מישהו כאן יאכל אותה חזק
  • 7.
    dw 24/10/2021 12:41
    הגב לתגובה זו
    מסכים לגמרי שמדובר בנייר חלום אבל... לאחרונה הודיעו על התקנת תשתית טעינה חשמלית אלחוטית במסופי אוטובוסים. מתחילים עם סבידור ת"א ויהיו עוד. זה דווקא משהו שיותר מקושר לשטח ומה שאותי יותר מעניין אצלם.
  • 6.
    אחת שיודעת 24/10/2021 12:32
    הגב לתגובה זו
    שעומדות מאחורי החברה הזו ובהתנהלות שלה כולל בעניין הזה. חובה להיזהר מאוד כאן
  • 5.
    ויש מי ש"קונה" זאת. יש מי שמפמפם תוך יחצנות רבה. (ל"ת)
    אלון 24/10/2021 12:20
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אלקטרון 24/10/2021 12:05
    הגב לתגובה זו
    שומר נפשו וכספו…
  • 3.
    יעקובי 24/10/2021 11:20
    הגב לתגובה זו
    איזה שטויות - זו אופציית PUT שהיתה להון הטבע עוד מדצמבר שנה שעברה והם נתנו לו הנחה ! הוא התחייב לקנות ב250 ההנחה זה כנראה כי הם רוצים להנזיל עוד סחורה
  • 2.
    אנונימי 24/10/2021 11:19
    הגב לתגובה זו
    מה יש לחפש במנייה פח אשפה כזו.אני לא מביןןןןןןןן פשוט הרצה תהיו זהירים לא להיות אלו שמכבים את האור
  • 1.
    תמרונים ויחסי ציבור 24/10/2021 11:10
    הגב לתגובה זו
    כעת בעצם הוא קונה באפ ושומר לעצמן הזכות ל״פיצוי״ לקנות בדאון. ומינוי ריבלין הדביק וחסר המושג, וראיונות לעיתון ומה שעשו עם דן. אבל הכביש בשוודיה? שקט ודממה.