אלקטריאון התקינה מקטע כביש באיטליה - האם המודל אפשרי?

החברה השלימה התקנת מקטע כביש חשמלי באורך 1 קילומטר, במסלול ייעודי צמוד לכביש האגרה A35 בחבל לומברדי שבצפון איטליה, והפעילה אותו באמצעות המערכת שלה. אבל להחליף את כל הכבישים בעולם - מדובר בעלויות גבוהות מאוד
 | 

חברת  אלקטריאון +0.36% אלקטריאון 19,270 +0.36% אלקטריאון בסיס:19,200 פתיחה:19,270 גבוה:0 נמוך:0 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: המפתחת כבישים המטעינים רכבים בעת הנסיעה עליהם, השלימה התקנת מקטע כביש חשמלי באורך 1,050 מטרים, במסלול ייעודי צמוד לכביש האגרה A35 בחבל לומברדי שבצפון איטליה בזמן של 16 שעות, והפעילה אותו באמצעות מערכת התוכנה מבוססת הענן פרי-פיתוחה של החברה המאפשרת יכולת ניטור מדדים (פרמטרים) כמו טעינת הרכב וניטור האנרגיה המועברת מהכביש.

במסגרת הפרויקט ביצעה החברה בשיתוף פעולה עם יצרניות הרכבים אינטגרציה מלאה של רכיבי צד הרכב לטעינה אלחוטית בשני רכבים חשמליים, פיאט 500 של קונצרן סטלאנטיס (Stellantis) , ואוטובוס חשמלי E-WAY  12 מטר של קונצרן IVECO. האוטובוס נטען אלחוטית תוך כדי נסיעה מהכביש החשמלי בכ-60 קילוואט בממוצע משלושה מקלטים והרכב הפרטי באופן סטטי ובהמשך ייבדק בטעינה דינאמית. הכביש שהותקן, בנוי מארבעה סוגי אספלט שונים לבדיקת ביצועים והטמנה מהירה, זוהי הפעם הראשונה שרכב פרטי נטען בצורה אלחוטית סטטית מחוץ למתקן הפיתוח שלה בבית ינאי.

התקנת המקטע בוצעה במסגרת פרויקט "זירת העתיד" (Arena del Futuro), שנרכש על-ידי חברת כבישי האגרה האיטלקית ברבמי (Brebemi), כולל שיתוף פעולה עם יצרנית הרכב האירופית סטלאנטיס ואת יצרנית הרכבים הכבדים IVECO לרבות אינטגרציה עם רכבים מתוצרתן.  

כותרת ראשית

- כל הכותרות

אורן עזר, מנכ"ל ומייסד שותף בחברת אלקטריאון: "פרויקט "זירת העתיד" הינו אחד ממיזמי התחבורה החדשניים והחשובים ביותר בעולם, ואנו גאים מאוד לקחת בו חלק".

מניית אלקטריאון נסחרת לפי שווי של 2 מיליארד שקל אחרי ירידה שנתית של 29%. לפני כשנה, כשעוד נסחרה לפי שווי של 2.7 מיליארד שקל כתבנו על הערכת השווי המנותקת מהתוצאות. אלקטריאון היא חברת חלום שהרעיון עליו היא מבוססת הוא הטענת רכבים חשמליים באמצעות הכביש עליו הם נוסעים - אלא שכדי לקיים את החלום של החברה, יש צורך בהחלפת כל כבישי העולם, רעיון די מנותק מהמציאות: מדובר בעלויות עצומות, יכולות לוגיסטיות אדירות, אישורים רבים ועוד בירוקרטיה אינסופית שהופכות את האג'נדה של החברה לחלום שאולי קצת גדול על מימדי החברה, ואולי בכלל על העולם.

תגובות לכתבה(10):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    לא צריך להחליף את כל הכבישים. הבעיה של אלקטריאון היא
    דור 07/12/2021 14:45
    הגב לתגובה זו
    4 3
    המתחרים. בניסוי בשוודיה מצאו שהתשתית של אלקטריאון יקרה פי 2 מהמתחרים והמקלט של אלקטריאון חלש פי 10 מהמתחרים. יש סיכוי סביר שהטכנולוגיה של כביש חשמלי תיכנס לשימוש, אבל כנראה זו לא תהיה אלקטריאון היקרה והלא-יעילה, אלא הטכנולוגיה המתחרה. עוד ייתרון לטכנולוגיה המתחרה היא שהמתחרים מסוגלים להיות תואמים אחד לתשתית של השני. תארו לכם הייתם מנויים של טלפון סלולרי ולא הייתם יכולים לעשות "רואומינג" לתשתית של חברות אחרות. אלקטריאון כרגע בונים על להיות ספק יחיד של הטכנולוגיה שלהם, בעוד המתחרים מכירים בצורך לריבוי ספקים ומקימים סטנדרט שיאפשר שימוש בטכנולוגיה של המתחרים.
    סגור
  • 8.
    שנותנים "לכתב " מנותק מהמציאות או חסר שכל לכתוב כתבה
    אחד 07/12/2021 14:39
    הגב לתגובה זו
    3 2
    אף אחד לא מדבר על החלפת כל הכבישים בעולם ,מדובר על מקטעים שיטעינו רכבים כבדים ופרטים ,העתיד יהיה נטול זהב שחור שנותן את הכוח לאנשים מטומטמים שלובשים גלביה וצועקים אללה הוא עכבר
    סגור
  • 7.
    נראה שהכתב פתח פוזיציית שורט (ל"ת)
    אנונימי 06/12/2021 10:25
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • זו פשוט האמת יקר ולא מעביר מספיק אנרגיה בנסיעה
    יצחק 08/02/2022 12:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שרלטנות על גבול ההונאה העיק שלקחו ממשקיעים שני מיליארד שקל
    סגור
  • 6.
    כתבה מגמתית - המול העסקי בכלל לא מתיימר להחליף את כל הכבישים בעולם
    אנונימי 06/12/2021 10:24
    הגב לתגובה זו
    7 1
    חבל שהכתב מנסה לשמור על האג'נדה שלו גם כאשר יש קבלות , כתבה מגמתית לייצר אנטי , כבישים שבהם תחבורה ציבורית ידועים מראש ואף במסלול מיוחד משלהם. בנוסף יש מקומות כמו שדות תעופה , נמלים שבהם משאיות כבדות מעבירות סחורות בנתיב ידוע מראש. אחלה חברה עם פוטנציאל ענק גאווה ישראלית בהצלחה
    סגור
  • טען עוד
  • 5.
    מודל חברה לא הגיוני לאורך זמן-- אין הגיון כלכלי
    אורן 06/12/2021 09:43
    הגב לתגובה זו
    5 4
    אף אחד לא יכנס להשקעות מטורפות של החלפת כבישים. ושלא לדבר על תחזוקה של כבישים כאלו. תוך שנתיים-שלוש רוב הרכבים החשמליים יאפשרו ממוצע גבוה של 600-1000 קילומטר בין טעינות ולחלופים טעינות מהירות של דקות בודדות...
    סגור
  • 4.
    מפנטזים???
    יהויכין 06/12/2021 08:39
    הגב לתגובה זו
    0 2
    את שלושת התשובות רשם יחצן של אלקטריאון
    סגור
  • 3.
    אין ולא היה צורך בהחלפת כל הכבישים בעולם
    לרכבי משא ונוסעים שהם מהמזהמים ביותר יש דרך קבועה 05/12/2021 19:57
    הגב לתגובה זו
    5 2
    לרכבי משא ונוסעים שהם מהמזהמים ביותר יש דרך קבועה ושרירותית ששם הטכנולוגיה של אלקטריאון עובדת , מחצית מהדרך מספיקה להטענה .
    סגור
  • 2.
    לא צריך להחליף את "כל " הכבישים, מה שכן
    רון 05/12/2021 15:07
    הגב לתגובה זו
    4 2
    כבישים מסויימים עם תעבורה גבוהה ישודרגו, חלקם במסגרת שיפוץ רגיל, ובעלות לא מאוד גבוהה
    סגור
  • 1.
    אפשר פשוט לכתוב טעינו במקום ההסבר המסורבל
    אבי 05/12/2021 14:44
    הגב לתגובה זו
    6 2
    אם הייתם בודקים עוד טיפה הייתם יודעים ומדווחים לקוראים שאין צורך להחליף את כל כבישי העולם (טענה מגוכחת ואבסורדית) אוטובוסים שהם המזהמים הגדולים נוסעים במסלול קבוע וידוע מראש, מספיק לחשמל נתיבים מהירים שהרי אין כוונה להיפתר להיפתר מהסוללות רק להקטין אותן לכדי כ 20% מגודלן היום
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות