"הפגיעה בשרשראות האספקה היא התקלה הגדולה ביותר של הקורונה"

פולירם דיווחה על רכישת MCT הגרמנית באמצעותה תוסיף החברה מפעל נוסף ותגביר את כושר היצור לצד הגדלת גיוון המוצרים והלקוחות. בראיון לביזפורטל מספר המנכ"ל על סינרגטיות הרכישה, כיצד השפיע משבר הקורונה על העסק ומה הן התוכניות קדימה "הביקושים בארה"ב יוצאי דופן והמפעל החדש שם אפשר לעמוד בהם"
 | 
telegram
(1)

"אחד מיעדי החברה זה להשיג דריסת רגל משמעותית בגרמניה, שם יש לא מעט חברות Tier-One מסוג OEM (יצרן ציוד מקורי) שעובדים ישירות עם החברות להן מסופק בסופו של דבר הציוד. הייחוד ב-MCT הוא שהיא מצליחה להשיג את כל הדברים האלו", כך אומר מנכ"ל פולירם -0.16% פולירם 1,256 -0.16% פולירם בסיס:1,258 פתיחה:1,279 גבוה:1,279 נמוך:1,240 תמורה:2,455,195 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: יובל פלג בראיון לביזפורטל. 

ביום חמישי האחרון דיווחה פולירם לבורסה על כך שהשלימה את רכישת חברת MCT הגרמנית תמורת 25 מיליון יורו. MCT פועלת בשוק הרכב, ומייצרת בעיקר ללקוחות כמו BMW ומרצדס. הרכישה נועדה להשיג את דריסת הרגל המדוברת של החברה בגרמניה לצד הגדלת כושר הייצור, וכמו כן לשים יד על מוצריה של MCT עצמה. 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

"פולירם היא יצרנית של חומרי גלם לתעשיית הפלסטיק והחל מה-1 למרץ יהיו ברשותנו 6 אתרים. החברה מחזיקה ב-9 חברות בנות מתוכן 8 מוחזקות בשיעור של 100% וחברה נוספת בשיעור של 51% ולחברה שלוש חטיבות בבעלותנו", מספר מנכ"ל החברה ומוסיף כי "עיקר תחומי הייצור שלנו הם בתעשיות הפלסטיק המהונדס (E.P), הבונדירמים - תרכובת שנועדה להגביר את תכונות ההידבקות של הפלסטיק - והפוליטרם, אשר מסייע להפחתת המשקל ועלות המוצרים"  

פלג מרחיב על פילוח הלקוחות של החברה, ומסביר כיצד היא מייצרת גרגירי פלסטיק באופן התואם את בקשת הלקוח וכי לה מספר רב של לקוחות קבועים. עוד מוסיף כיצד מכירות החברה מתפרשות על פני מספר סקטורים, ביניהם ענפי הרכב, המים, החקלאות, המזון ועוד. 

מה הייתה מטרת הרכישה של MCT? 

"זמן רב שאנחנו מחפשים חברה גרמנית דוברת השפה ושמכירה את הלקוחות המקומיים ו-MCT עושה בדיוק את זה. בהיותה אחת מהחברות הגדולות בשוק המקומי היא מייצרת מוצרים שדומים מאוד למוצרים שלנו, אך בנוסף הם מחזיקים בפס ייצור של גומי טרמופלסטי - סוג מסויים של פלסטיק שמיועד לחומרים הרכים שהולכים לרוב תעשיות הרכב בעולם." 

המנכ"ל מסביר כיצד החל מהשלמת העסקה, תתחיל לפעול MCT כשלוחה של פולירם בגרמניה שתאפשר כמה דברים בו זמנית - מכירה של מוצרי החברה באירופה (כאשר MCT מפיצה גם למדינות נוספות ביבשת כמו הולנד וצרפת), מכירה של מוצרי MCT כאן בארץ וביבשות נוספות ברחבי העולם על ידי מערך ההפצה של פולירם, וכן המשך פעילות פס היצור המקורי של MCT כך שפעילותה לא תפגע.

אתה מציין של-MCT מוצר שלא היה לכם בעבר - איזה שוק הוא פותח?

"משבר הקורונה לצד משבר האקלים העולמי הובילו להתפתחות של כמה מגמות מעניינות. הראשונה היא שעלויות השינוע התייקרו פלאים, והשנייה היא שהחברות מחפשות כיצד יוכלו לצמצם את היקפי הפליטה וכמו גזי החממה שהן מייצרות כדי להיחשב ל-"ירוקות" יותר, הן בפני הלקוחות והן בפני המשקיעים", אומר פלג ומסביר כי "החברות מעוניינות להפוך לשחקן לוקאלי יותר מבעבר. המוצר ש-MCT מייצרת מאפשר לנו להקטין באופן משמעותי את משקל הסחורות ובכך לשנע במאסות גדולות יותר ובתדירות נמוכה יותר. ככה אנחנו מקטינים את ה-Carbon Footprint שלנו והחברות אוהבות את זה ובוחרות בשירות שלנו." 

ואם כבר מדברים על הפגיעה בשרשראות האספקה - כיצד היא השפיעה עליכם?

"בעיניי הפגיעה בשרשראות האספקה היא התקלה הגדולה ביותר של הקורונה, שים לב כיצד שנתיים אחרי המגפה אפילו את היקפי התחלואה הצלחנו לצמצם באמצעות החיסונים והתרופות אבל את זה לא. קיימות סיבות רבות לעובדה שהבעיה לא נפתרה עד עכשיו - עליות הביקושים לסחורות, הגבלות משמעותיות על חופש התנועה, מספר נמוך של עובדים בתחומי השינוע והמחסור בנהגי המשאיות - ברור שעל חלקן אין לנו דרך להשפיע אבל אין לי ספק שהפגיעה עדיין קיימת כי יש גורמים שמאפשרים לפגיעה הזאת להמשיך על מנת ליהנות מהקופון שהם גוזרים עליו." 

"בגלל שהחברה לא תלויה באף אחד - קונה מכולם ומוכרת לכולם - ואנחנו לא תלויים בספק ספציפי, עוד טרם המשבר היה לנו מספר רב מאוד של ספקים ולקוחות בהרבה מאוד תחומים, דבר שעזר לנו להימנע מפגיעה משמעותית בעקבות הקורונה. מעבר לירידה קלה בשורות ברבעון השני של 2020 הפעילות שלנו כמעט לא נפגעה וחזרה לעצמה מאוד מהר." 

בארץ ממתינים 6-8 לקבל רכב חדש, בגרמניה זה כבר שנה 

מנגד מסביר פלג כיצד עלויות השילוח עצמם פגעו בפעילות החברה, כאשר מחירי השינוע של הסחורות עלו במאות אחוזים, דבר שבלאת ברירה הוביל לכך שהחברה גלגלה את העלויות אל הצרכן. המנכ"ל מציין כיצד עבור רוב לקוחות החברה חשוב היה יותר לעמוד בדרישה למלאים מאשר להוזיל את העלויות ולכן הצליחה לשמור על תוצאות טובות במהלך המשבר. 

"הלקוחות שלנו לא רוצים לעמוד במקום ולא לעבוד ולכן ממשיכים להזמין חרף עליית המחירים. בשוק הרכב הנוכחי זמן ההמתנה לרכב חדש בארץ עומד על בין 6-8 חודשים, בגרמניה זמן ההמתנה עולה כבר לשנה. לחברות הרכב יש באקלוג (רישום של כלל ההזמנות) חסר תקדים והן יודעות שאם יפתחו את השאלטר ביום אחד הן לא יצליחו לעמוד בביקושים, אז הם ממשיכות לקנות. אנחנו מנגד מצליחים לעמוד בביקושים מצד הלקוחות שלנו על ידי כך שאנחנו קונים מכל היבשות ומכל השווקים, זה לא משהו שהתעשייה עשתה בעבר."

אתה מדבר על עליית ביקושים אצל הלקוחות שלכם - איך אתם מרגישים את זה בשטח?

"יש לנו כמה אתרים ברחבי העולם, שני מפעלים בארץ - אחד ברם און ואחד בעפולה, מפעל אחד בארצות הברית, מפעל נוסף בסין ומפעל מחזור אחד בבריטניה שנועד להגדיל את יכולת הייצור שלנו על ידי רכישה של מוצרים קיימים ולמחזר אותם, וזה לא משנה אם מדובר במוצרים פוסט-אינדסטריאל (היו בשימוש בתעשייה) או פוסט-קונסיומר (היו בשימוש אצל הצרכן הפרטי). לרוב המפעלים האלו כבר הוספנו קווי ייצור אבל התוודנו בסופו של דבר הביקושים עולים על הרמות שצפינו ולכן אנחנו עובדים כעת על הוספה של פסים חדשים בכל המפעלים שלנו, זאת לצד הרכישה של MCT שתוסיף גם מפעל שלם."  

למיטב הבנתנו אתם מתכננים להקים מפעל חדש גם בארצות הברית?

"ארצות הברית זה שוק מיוחד. הביקוש למוצרי פלסטיק שם הוא חסר תקדים וזה שוק אסטרטגי מאוד עבורנו. כדי למכור בארצות הברית אתה צריך לדעת לדבר את השפה שלהם ועל זה אנחנו עובדים. עיקר הלקוחות שם מעוניינים לקנות בכמויות גדולות, דבר שהרכישה של MCT מאפשרת לנו לספק כרגע, והדירקטוריון כבר אישר הקמה של מפעל חדש שם. אנחנו מקווים שהמפעל הקיים שלנו אפשר לנו ללמוד את השוק כמו שצריך וככה ההקמה של המפעל החדש תאפשר לנו לפרוץ שם מהר יותר - אם נצליח שם אז השמיים הם הגבול." 

"השוק הסיני לא מקבל חברות מבחוץ בכזו קלות - זאת בעיה"

לחברה מפעל גם בסין, שם לדברי המנכ"ל החברה מתקשה יותר לעבוד עם החברות המקומיות ולכן עובדת בעיקר עם הלקוחות הגרמניות שמוכרות את הרכבים שלהן שם. "הסיפור בסין לא פשוט וקשה לנו מאוד להתחרות עם הסינים כי אנחנו לא מכירים את השפה שלהם. באופן כללי השוק הסיני לא מקבל חברות מבחוץ כזו קלות וזאת בעיה עבורנו. לכן אנחנו מעדיפים למכור דווקא לחברות שכבר מכירות אותנו - כמו מרסדס, BMW, יגואר ולאנד רובר, איתם יש לנו כבר יחסים טובים ואנחנו מייצרים להם שם חומרים לכריות אוויר עם אישורים שכבר הבאנו מגרמניה." 

לראייתך התחרות הסינית קשה יותר מאשר בשאר העולם? 

"מפעל שיודע לייצר פלסטיק לתעשייה כמו שאנחנו עושים יש בכל מדינה, זה נכס שאף מדינה לא יכולה להרשות לעצמה לוותר עליו. בסין לעומת זאת התחרות קשה יותר כי אם אתה לא יצרן מקומי אתה תתקשה הרבה יותר. בשאר העולם התחרות הזאת קשה פחות כי הניסיון שלנו לא פעם מאפשר לנו לייצר ברמה גבוהה יותר ממה שהמדינה יודעת לעשות, תוך כדי הוזלת המוצרים בגלל הפעילות הגלובאלית." 

מה היא אבן הדרך הבאה?

"אנחנו לא נוטים לתת תחזיות קדימה, אבל במידה ונצליח להוציא לפועל את כל האסטרטגיות שלנו אני מאמין שנוכל להאיץ את הצמיחה שלנו באופן משמעותי."

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הפגיעה - של ההסתדרות ע"י עיקוב פריקת אניות בנמלים
    לילי 22/02/2022 13:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאבק ההסתדרות על מונופול בפריקת אניות בנמלים פוגע באוכלוסייה של הפועלים . כמובן שלפועלי הנמל שמרוויחים 50,000 ש"ח לחודש זה לא מזיז . פגיעה
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות