פרטנר: רווח של 47 מיליון שקל ועלייה של 30% ב-EBITDA

החברה הגדילה את ההכנסה ממנוי סלולר ל-49 שקל. כל חברות הסלולר חזרו ברבעון השני לצמיחה. ולמה "הקיפאון" בטלוויזיה דווקא גורם חיוך במסדרונות החברה?

 | 
telegram

פרטנר פרטנר -0.4% פרטנר 1,987 -0.4% פרטנר בסיס:1,995 פתיחה:1,995 גבוה:2,015 נמוך:1,970 תמורה:7,900,496 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  בדוחות טובים בהמשך לדוחות פלאפון וסלקום אתמול. ההכנסה הממוצעת למנויי סלולר (ARPU) עלתה לראשונה זה 5 רבעונים והסתכמה ב-49 שקל. סך ההכנסות ברבעון בשיא של 6 שנים - 859 מיליון שקל עלייה של 2% בהשוואה ל-840 מיליון ברבעון מקביל. 

העלייה בהכנסות חשובה, אבל ההכנסה למנוי קריטית, כי היא בעצם מבטאת את יכולת החברה להכניס ולהרוויח מהמנוי ואחרי שנים של הכנסה למנוי נמוכה, זה מתחיל לעלות, גם בשל שירותים נוספים של חברות הסלולר וגם בשלב ירידה מסוימת בתחרות בשוק. 

החברה הרוויחה 47 מיליון שקל לעומת 38 מיליון ברבעון המקביל. ה-Adjusted EBITDA בשיא של 7 שנים והסתכם ב-276 מיליון שקל, עלייה של 30% לעומת רבעון מקביל.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

עיקר הכנסות החברה הוא  ההכנסות משירותים - 706 מיליון שקל עלייה של 9% בהשוואה ל-649 מיליון שקל ברבעון המקביל וזאת הודות לעלייה בהכנסות משירותי נדידה ומצמיחה במנויי סלולר וסיבים אופטיים.

ההכנסות מציוד ירדו ב-20% ל-153 מיליון שקל, כשגם פלאפון מדווחת על ירידה חדה במכירות הציוד לצד עלייה בשירותים. 

העתיד בסיבים האופטיים
בסיס מנויי הסלולר של החברה הסתכם בכ-3.1 מיליון מנויים, עלייה של 32 אלף מנויים ברבעון השני. נתח השוק הסלולרי של החברה מוערך ב-28%, בהשוואה ל-27% בסוף הרבעון השני לשנת 2021. משקי בית בבניינים מחוברים לתשתית הסיבים האופטיים (Homes Connected) הסתכמו ב-837 אלף, עלייה של 67 אלף ברבעון השני. נכון למועד פרסום הדו"חות, לפרטנר 866 אלף משקי בית בבניינים מחוברים לתשתית הסיבים האופטיים.

בסיס מנויי סיבים אופטיים הסתכם ב-250 אלף מנויים, עלייה של 17 אלף מנויים ברבעון השני. נכון למועד פרסום הדו"חות, לפרטנר 258 אלף מנויי סיבים אופטיים. בסיס מנויי אינטרנט מבוסס תשתית הסתכם ב-395 אלף מנויים, עלייה של 8,000 מנויים ברבעון השני.

הסטגנציה בטלוויזיה ויתרונותיה
נתון מעניין עולה בדוחות בנוגע לשירות הטלוויזיה של פרטנר. למרות שהחלה בהעלאת מחירים כבר בתחילת השנה, החברה איבדה ברבעון השני של השנה רק 1,000 לקוחות, ומספרם עמד על 224 אלף, מול 225 אלף בסוף הרבעון השני. יש לציין כי ברבעון השני של 2021 היא מחקה כ-21 אלף מנויי טלוויזיה.

החברה העלתה מחירים בכל המסלולים - טריפלים וחבילת הטלוויזיה בלבד, דבר שמתכתב עם האסטרטגיה שלה למעבר מנתח שוק לרווחיות. אפשר גם להעריך שבחברה חששו מנטישה גדולה שיותר של מנויים, ואפשר להעריך עוד יותר כי מצב שבו מספר המנויים שלך נותר בסך הכל אותו דבר, אבל ההכנסה למנויי זינקה בעשרות אחוזים - דווקא מעלה חיוך על פניהם של אנשי החברה. 

ובכלל, שוק הטלוויזיה נמצא בשלב הזה בסטגנציה: אחרי ההשקה של סלקוםTV בסוף 2014 ושל פרטנר TV ב-2017, התבצע שינוי עמוק בשוק הטלוויזיה הרב-ערוצית, כאשר הענקיות הוותיקות HOT ו-yes, שגבו עד אותה עת סכומים גבוהים עבור חבילות שמנות ולא תמיד אטרקטיביות, החלו לאבד לקוחות עבור חברות שהציעו שירותי טלוויזיה רזים הרבה יותר - ובמחירים נמוכים משמעותית. ואולם כבר לפני כמה רבעונים הפסיקו שירותי הטלוויזיה הרזים לגדול, והגדולות לקטון, וחלה התייצבות יחסית בכל הנוגע במספר המנויים בכל חברה. זה גם הוביל את פרטנר להחלטה להעלות מחירים - כדי להגדיל הכנסה מכל לקוח ולמעשה להגדיל הכנסות בכלל - בלי גידול במספר הלקוחות. 

אבי גבאי, המנכ"ל החדש של קבוצת פרטנר: "אנו שמחים על התוצאות הטובות המשקפות יציבות וצמיחה. נמשיך להשקיע בתשתיות ושירותי סיבים ודור 5 בכדי לתת ללקוחות שלנו יותר ערך".

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות