האם מניית ישראייר צפויה לטוס? "מגמת השיפור העסקי צפויה להימשך"
חברת התעופה ישראייר ישראייר גרופ +1.04% ישראייר גרופ 185 +1.04% בסיס:183.1 פתיחה:184.9 גבוה:185 נמוך:184.9 תמורה:102,715 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: פרסמה אתמול את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי בהם המשיכה להציג תוצאות טובות. החברה חוזרת לתוצאות של טרום הקורונה עם הכנסות ברבעון השלישי של 124 מיליון דולר ורווח של 11.9 מיליון דולר ברבעון השלישי שהוא עונתית הרבעון החזק בשנה.
נתח השוק של ישראייר מתוך הטיסות בנתב"ג נמצא במגמת עלייה. כעת מדובר על 4.57% מכלל הנפח בנתב"ג לעומת 3.12% בשנת 2019. מתחילת השנה מציגה ישראייר עליה בהכנסות ואלה עמדו על 265 מיליון דולר, לעומת 235 מיליון בתקופה המקבילה בשנת 2019. ה-EBITDA בנטרול IFRS, הסתכמה ב-17 מיליון דולר, לעומת 15 מיליון דולר בתקופה המקבילה בשנת 2019. הרווח הנקי הסתכם ב-18.2 מיליון דולר, בהשוואה 4.5 מיליון דולר בתשעת החודשים הראשונים של 2019.
המניה נסחרת במחיר של 1.2 שקלים ושווי שוק של 297 מיליון שקל. בראיון לביזפורטל מדבר מנכ"ל החברה אורי סירקיס על פעילות החברה, ההתייעלות ופוטנציאל הצמיחה הגבוה.
מה הם הדגשים שלך לרבעון החולף?
"קודם כל הרבעון החולף היה נקודת ציון מהותית בציר הזמן משום שישראייר שמה את הקורונה מאחוריה. החברה הטיסה יותר נוסעים מ-2019 גם בשני הרבעונים הראשונים אך הרבעון השלישי הוא הרבעון המשמעותי ביותר בענף התיירות והתעופה והגידול מ-2019 זה מהווה בבחינת נקודת ציון עבורנו. נקודה משמעותית נוספת היא הטמעת מערכת AI שאפשרה לנו למצות פוטנציאל קיים בשוק ולהגדיל את הרווחים שלנו פר כרטיס טיסה".
מה יהיה ברבעון הבא?
"המגמה צפויה להימשך - שיפור ביחס לשנה שעברה ואף טוב מכך. אנחנו מעריכים כי ההכנסות תסתכמנה לכ-50-70 מיליון דולר. לגבי שנת 23' זה טיפה טריקי כי אם מסתכלים על פרמטרים מרכזיים אז הדלק למשל משפיע מאוד והוא לא יציב. מחירי הדלק כרגע נוחים יותר מאשר מה שהיה לכל אורך השנה ואם המחירים ישארו ברמתם הנוכחית אז אנחנו נוכל להקטין את ההוצאות שלנו ב-10 מיליון דולר.
"כרגע אנחנו לא מוכרים מספיק מזוודות מכיוון שאנשים חוששים מאיבוד המזוודה שלהם אך כאשר המערכות בנתב"ג תפעלנה בצורה טובה יותר ואנשים יחזרו לטוס עם מזוודות אנחנו יכולים לראות גידול של עד 4 מיליון דולר. קיים שיפור של 20 מיליון דולר ב-EBITDA משנה לשנה ומנגד היה שינוי דרמטי של התחזקות הדולר ואנחנו לא צופים שיהיה שינוי דרמטי בנושא בשנה הבאה. אני מניח ששנה הבאה אנחנו אמורים לשפר את התוצאה שלנו בעוד כמה מיליונים בודדים וצריך לזכור שאנחנו לפני זכייה פוטנציאלית במכרז לרכישת חברת התעופה הצ'כית סמארט ווינגס".
האם השוק מעריך את המניה בחסר, אתם במכפיל רווח של 5-6
"אני לא יודע להגיד אבל אנחנו הנפקנו בתקופה מאוד קשה. צריך לזכור שאין הרבה מניות חופשיות בידי הציבור, כי יש בעלי שליטה שמחזיקים את המניות או אנשים שקנו את המניה ו'יושבים עליה' כי הם מאמינים בחברה וביכולת שלה להשיא ערך לאורך זמן, כך שהיצע המניות הוא נמוך יחסית. אנחנו מקווים שברבעון הראשון בשנה הבאה נאמן האג"ח שמחזיק כ-20% מהמניות ימכור את חלקן למוסדיים ולסוחרים ויגדיל את פוטנציאל הצמיחה במניה".
איך נראית תכנית ההתייעלות של החברה?
"ישראייר ביצעה שינויים מרחיקי לכת בתקופת הקורונה שהתבטאו בעיקר בשינויי טכנולוגיה - גם תפעולית פנימית וגם לתפעול מול הלקוחות. הדברים הללו כמובן עם פעולות נוספות משפרות את הביצועים. סיימנו את הרבעון עם כ-400 עובדים ו-60 טייסים, באותה תקופה ב-2019 היו לנו כ-550 עובדים וכ-65 טייסים והפעלנו מטוס איירבאס אחד פחות. כלומר עם פחות עובדים הצלחנו להגדיל את הפעילות".
כיצד מתבטא השינוי בצי המטוסים?
"מרגע שנסגר שדה דב התייתר השימוש במטוסי ה-ATR מכיוון שהשימוש בהם בנתב"ג מסורבל מאוד והוא תופס מקום בשדה שנועד להכיל מטוסים בעלי נוסעים רבים. היה לו יתרון בשדה התעופה בחיפה אך הפעילות בשדה התעופה בחיפה נפגעה ויש שם הרבה בעיות טכניות ולוגיסטיות. במקום 3 מטוסי ה-ATR שמכילים 70 מקומות בכל אחד נקלוט 2 מטוסי איירבאס A320 בעלי 180 מושבים כל אחד. מטוסים אלו יהיו מספר 6 ו-7 בצי כשיש תכנון להביא גם מטוס שמיני בתוך שנתיים מהיום. אם תהיה הזדמנות עסקית אולי נביא דגם חדשני וחסכוני של A320neo ובכל מקרה אין כוונה להביא מטוסים רחבי גוף. חברת סמארט ווינגס שאנחנו במשא ומתן עימה מפעילה 40 מטוסים ואם נזכה במכרז לרכישתה הפעילות שלנו תגדל משמעותית וזה יהיה גיים-צ'יינג'ר רציני".
אתם תומכים בבניית שדה משלים לנתב"ג?
"כן. באופן כללי צריך לשדרג את תשתיות התעופה בישראל כי הן לא מספיק טובות ולא מספיק חזקות כדי לתת מענה לרף הביקושים הגבוה שיש בתחום. היה צריך לפתח את נתב"ג באמצעות טכנולוגיות שתאפשרנה לנוסעים זרימה יותר מהירה ועד הכשרה ובנייה של שדה תעופה חלופי באזור חיפה. אזור נבטים פחות עדיף".
איפה אתה רואה את ישראייר בעוד שנתיים?
"בעוד חודש נדע מה קורה עם המכרז של סמארט ווינגס ואם זה ייצא לפועל אנחנו כאמור נגדל משמעותית בכל הרמות. אני מעריך שסיכויי הזכייה נמוכים מ-50% מכיוון שזה הליך מורכב ויש גם סכסוך בין השותפים כך שבסוף אחד מהם יכול להחליט שהוא לא רוצה למכור והכל ייעצר".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.חברה מעולהnav 30/11/2022 12:38הגב לתגובה זו0 2אורי סירקיס בן אדם רציני בניהולו ישראייר גודלת ברווחיםסגור
-
1.היאתהיה שווה פי 2 עוד שנה, רמי לוי עשה עסקה טובה (ל"ת)שמעון 30/11/2022 09:07הגב לתגובה זו1 0סגור
-
ישראייר מציאהישראייר מציאה 30/11/2022 12:07הגב לתגובה זו2 0עכשיו היא צריכה להיות שווה פי 2 בשקט. שנה הבאה תהיה בשער 500 פי 4.סגור