הבוסט שחיכו לו באל על: עומאן התירה לחברות ישראליות לעבור בשטחה

משך הטיסה לתאילנד צפוי להתקצר בכ-2.5 שעות; אילו עוד קווים עשויים להיפתח והאם יחד עם הגזר מגיע גם המקל כאשר חברות תעופה זרות תפתחנה עכשיו קווים חדשים למזרח ותתחרנה באל על? ראש הממשלה נתניהו: "תוצאה של הביקור בעומאן ב-2018 ועוד מאמצים רבים, כולל בחודשים האחרונים"
 | 
telegram
(2)

ענף התעופה הישראלי יכול לנשום לרווחה. האישור לו חיכו חודשים ארוכים - לעבור במרחב האווירי של עומאן - התקבל באופן רשמי.

עומאן, בדומה לסעודיה, לא אמרה כי היא מאשרת לחברות התעופה הישראליות לעבור בשטחה אלא "לכלל חברות התעופה". עם זאת צריך להדגיש כי ההחלטה אינה משפיעה על משך הטיסות לקוריאה, יפן וסין (מלבד דרום סין) שכן הטיסות ליעדים אלו יוצאות מישראל לכיוון צפון דרך טורקיה.

אל על: המרוויחה הראשונה והמיידית מהאירוע הזה היא אל על אל על 0% אל על 807.9 0% אל על בסיס:807.9 פתיחה:0 גבוה:0 נמוך:0 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: שצפויה לקצר את זמן הטיסה לתאילנד (בנגקוק ופוקט) ל-8 שעות - קיצור של כ-2.5 שעות. בנוסף אל על אמרה כי היא מחכה לאישור על מנת להשיק קו טיסה ישיר למלבורן שבאוסטרליה. לפני הקורונה אל על גם הפעילה קו טיסות ישיר למומבאי שבהודו באמצעות מטוסי הבואינג 777 (רחבי-הגוף), אך לא חזרה לפהעיל את הקו כנראה מחוסר כדאיות שנוצר עם התחרות של הקונקשנים באמירויות. כעת החברה עשויה לחזור להפעיל את הקו וכנראה שלא תצטרך את מטוסי ה-777 אלא תוכל להפעיל את הקו ע"י שימוש במטוסים צרי גוף דוגמת ה-737 שכן זמן הטיסה צפוי לעמוד על כ-4.5 שעות בלבד.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

מאל על נמסר: ״חברת אל על מברכת את  ממשלת ישראל על ההישג הגדול והמשמעותי עבור עם ישראל וחברות התעופה הישראליות. הסכמי אברהם ממשיכים להביא בשורות מצוינות ואנו שמחים להיות חברת התעופה שתישא את דגל ישראל מעל שמי סעודיה ועומאן. מתן קבלת האישור ממדינת עומאן, יאפשר לחברה, לקצר חלק מנתיבי הטיסה למזרח הרחוק וכן יאפשרו לחברה לבחון פתיחת נתיבים חדשים כגון אוסטרליה, ואף לשוב ולטוס להודו״.

בהודעה לבורסה אומרת אל על כי "לקיצור נתיבי הטיסה לחלק מהיעדים במזרח הרחוק, ופתיחת נתיבים חדשים, עשויה להיות השפעה מהותית חיובית על פעילותה של החברה כאשר להערכת החברה צדדים שלישיים עשויים למתן את ההשפעה, בין היתר, על רקע התגברות התחרות".

ארקיע: גם חברת התעופה ארקיע הפעילה קווי טיסות ישירים לפני הקורונה לקוצ'ין ולגואה שבהודו ותכננה לחזור להפעיל אותם בחודש ספטמבר האחרון אך חזרה בה מכשלא התקבל האישור לעבור במרחב האווירי של עומאן. עכשיו היא מעדכנת כי היא חוזרת תלהפעיל את הקווים ושוקלת להוסיף גם ק למומבאי ולסרי לנקה.

גם החברות הזרות הולכות לחגוג
חברת אייר אינדיה ההודית היא היחידה שקיבלה לפני כ-5 שנים אישור חריג להפעיל קו טיסה בין נתב"ג לדלהי דרך המרחב האווירי של עומאן. החברה רצתה לרחיב את פעילותה בישראל עם קווים למומבאי ולבנגלור, גם הם דרך המרחב האווירי העומאני, אך טרם פתחה את הקווים בשל אי מתן האישור לכך בדומה לקו שהיא מפעילה לדלהי.

גם חברות התעופה הזרות של סינגפור, תאילנד, הפיליפינים, וייטנאם ועוד צפויות להפעיל קווים. סינגפור והפיליפינים כבר ניסו בעבר לקבל אישור דומה לזה שקיבלה "אייר אינדיה" אך ללא הצלחה. יודגש כי סינגפור גם מסורבת להפעיל טיסה לישראל ע"י השלטונות במלזיה שלא מאפשרים לטיסה שכזו לעבור בשטחה (כל הטיסות מ/אל סינגפור עוברות בהכרח במרחב האווירי המלזי). האישור הנוכחי עשוי לרכך גם את המלזים ויתכן מאוד שנראה כאן את חברת התעופה המקומית שבמשך שנים מדורגת בטופ 5 העולמי.

חברת קת'אי פסיפיק המפעילה קו ישיר להונג קונג קיבלה לפני כשלושה חודשים אישור לעבור במרחב העומאני בקווים לישראל אל לא מישראל - דבר שצפוי להשתנות.


המכשול של אל על?
אל על בוודאי מברכת על האישור המיוחל אך יודעת כי היא צפויה כעת להתמודד עם תחרות מוגברת של חברות התעופה הזרות מהמזרח שמתכננות שנים רבות לפתוח קווים מישראל ומעתה צפויות לעשות כן. החברה תצטרך לגבש אסטרטגיה חדשה על מנת לא לאבד נתח שוק שכן אותן חברות תעופה זוכות פעמים רבים בפרים יוקרתיים ונחשבות לאיכותיות מאוד.

מה יקרה למחירים?
המשמעות של קיצור משך הטיסות מזרחה בכשעתיים וחצי היא שחברות התעופה תשלמנה פחות על דלק, פחות לעובדים שיעבדו פחות שעות והמטוסים יהיו פנויים ליותר שעות. כלומר, ההוצאות של החברות צפויות להיות קטנות יותר משמעותית וכך הנוסעים ישלמו פחות כסף.

בנוסף להקטנת ההוצאות, עצם העובדה שחברות חדשות תכנסנה לקווים לישראל, התחרות ביניהן תגדל – דבר נוסף שיהווה סיבה לירידת מחירים.

קיצור זמן השימוש במטוסים עשוי אפילו להוריד את המחירים בקווים לאירופה. מטוס שחוזר מהר יותר מטיסה למזרח ומקצר את הזמן בכ-5 שעות (שעתיים וחצי לכל כיוון) יכול לצאת לטיסה נוספת לאירופה ולהוסיף להורדת המחירים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מיהר לברך על האישור ואמר: "המזרח הרחוק הוא לא כל כך רחוק, והשמיים הם כבר לא הגבול. זהו יום של בשורה גדולה לתעופת ישראל. ישראל הופכת בעצם להיות נקודת מעבר מרכזית בין אסיה לבין אירופה. אנחנו פעלנו לפתוח את המרחב האווירי, תחילה מעל ערב הסעודית. מ-2018 כשביקרתי בעומאן, גם להוסיף את עומאן, כדי שנוכל לטוס ישירות להודו, אח"כ לאסיה ואח"כ לאוסטרליה. הדבר הזה הושג היום, אחרי מאמצים רבים, כולל בחודשים האחרונים. אז יש בשורה גדולה - ישראל נפתחת למזרח בהיקף חסר תקדים".

תגובות לכתבה(2):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    החברות מעל עומאן
    שלי 26/02/2023 14:37
    הגב לתגובה זו
    1 0
    החברות חוסכות 30%בדלק. האם תוריד מחיקי הטיסות??
    סגור
  • 1.
    ושוב תודה לביבי!. (ל"ת)
    מפריח השערוריות 24/02/2023 22:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות