אל על צופה לצמוח ב-15% בשנה במשך חמש השנים הבאות
הביצועים החשבונאיים של אל על אל על +1.51% אל על 807.9 +1.51% בסיס:795.9 פתיחה:796 גבוה:813 נמוך:796 תמורה:36,696,174 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ב-2022 טובים מאלו של 2019. אבל, אלמלא רווח חד פעמי גדול, התוצאות היו פושרות. נתחיל בתוצאות השנתיות: הכנסות החברה בשנת 2022 הסתכמו בכ-2 מיליארד דולר; הרווח התפעולי הסתכם בכ-113 מיליון דולר; הרווח הנקי ב-2022 הסתכם בכ-109 מיליון דולר (בתוספת הכנסת מס חד פעמית של כ-112 מיליון דולר). במילים אחרות, הרווח בשורה התחתונה היה סביב האפס, אולי כמה עשרות בודדות של מיליוני דולרים בלי ההכנסה החד פעמית.
לאל על יש 283 מיליון דולר בקופה נכון לסוף השנה והתוצאות ברבעון הרביעי אכן טובות מרבעונים מקבילים בעבר. אלו חדשות טובות. הכנסות הרבעון הסתכמו בכ-561 מיליון ולראשונה חצו את הכנסות 2019 (כ-518 מיליון דולר ב-2019). הרווח הנקי ברבעון הסתכם בכ-8 מיליון דולר, לעומת הפסד של כ-31 מיליון דולר ברבעון הרביעי של שנת 2019, בנוסף, זהו הרבעון הרביעי הרווחי היחיד מאז 2015.
הפעילות ברבעון הרביעי היתה בכושר ייצור של 81% בלבד ביחס לרבעון המקביל בשנת 2019. כלומר, יש פוטנציאל צמיחה גבוה או ליתר דיור - אפשרות צמיחה גבוהה. השאלה אם אל על תדע למלא את הבקבוק עד הסוף.
הנהלת אל על משיקה את Rising above & Beyond - תכנית אסטרטגית חדשה ל-5 השנים הבאות. היא מציבה את היעדים הבאים עד שנת 2028: יעד הכנסות של 3.5 מיליארד דולר; היקף נוסעים שנתי בהיקף של 7.5 מיליון איש; העלאת היקף ההכנסות של השירותים הנלווים והפעילות הלא תעופתית, ל-10% מכלל ההכנסות, כגון: תיירות, פיננסים, תוכן ומדיה. תחזית מרשימה.
נכון שאין כאן התייחסות לרווחים, אבל אל על מצפה לגדול בהכנסות ב-15% בשנה במשך 5 השנים הבאות. זה מה שמרשים. זה מתאפשר הודות לקורונה. התפתחות הנגיף חייבה את החברה לצמצם עובדים במקביל להלוואות ומענקים ממשלתיים. אחרת, העובדים היו עדיין הבוס הגדול בחברה. עדיין, לעובדים ובעיקר לטייסים יש כוח רב בחברה, אבל זה כבר לא כמו לפני עידן הנגיף. אז הם היו השליטים.
במובן מסוים אל על חייבת את חייה לקורונה שבזמן אמת חייבה את החברה והמדינה לקבל החלטה. לא בטוח שהריסה ובנייה מחדש לא היתה נכונה יותר. הכספים שהמדינה הזרימה היו יכולים לסבסד אלפי חברות ועסקים קטנים שנפלו במהלך הקורונה.
כך או אחרת, אל על החדשה מכוונת לצמיחה מרשימה בהמשך ודינה בן-טל גננסיה, מנכ"לית אל על מסבירה כי החברה בכיוון "לעבר אופק פיננסי משופר, אנו שמים מאחורינו את משבר הקורונה תוך שאנו שומרים על ההתייעלות וממשיכים להתנהל באופן זהיר ומחושב. פתיחת הנתיב המהיר לטיסה מעל שמי סעודיה ועומאן היא נדבך נוסף בהסכמי אברהם, שמייצר לנו הזדמנויות ופוטנציאל צמיחה משמעותי. הביקושים הגבוהים וחזרתו של שוק התעופה והתיירות לחיים, יחד הסדרת יחסי העבודה בחברה, מטוסי הדרימליינר החדשים, היעדים האטרקטיביים ושעות הטיסה הנוחות ביותר, וקבלת פרס חמישה כוכבי שירות של APEX , מציבים אותנו בחזית עולם התעופה העולמי.
"השקנו היום את התכנית האסטרטגית של אל על לחמש השנים הקרובות Rising Above & beyond במרכזה חיזוק פעילות הליבה שלנו, התרחבות לעולם התיירות, ולבסוף מינוף המותג, יחד עם הדאטה האדיר שלנו לטובת פעילות מניבה מעבר לפעילות הליבה. אני מאמינה באסטרטגיה הזו שתביא ליציבות פיננסית, ואני מאמינה בהון האנושי המצוין שלנו שבזכותו נמשיך להמריא אל על".
איציק אליאב, סמנכ"ל הכספים היוצא באל על: "בשנת 2022 באו לידי ביטוי המהלכים התפעוליים והפיננסים שביצענו בחברה בשנתיים האחרונות, אשר הביאו לכך שסיימנו את השנה עם רווח נקי משמעותי וייצרנו תזרים מזומנים מפעילות שוטפת של 313 מיליון דולר. במהלך השנה ביצענו מספר מהלכים אשר חיזקו את האיתנות הפיננסית של אל על והפחיתו את החשיפה של החברה לעליית הריבית במשק, תוך יצירת חוסן פיננסי שיאפשר לחברה להתמודד עם אתגרי העתיד. בימים אלה אני מסיים את תפקידי כסמנכ"ל הכספים של החברה בתחושת סיפוק רבה, וזאת לאחר שצלחנו את המשבר שנגרם לענף התעופה בשל מגיפת הקורונה והבאנו את אל על למקום המאפשר לה להמשיך ולצמוח ולהיות חברה מובילה בשוק התעופה העולמי"
בחזרה לתוצאות:
הרווח הנקי בשנת 2022 הסתכם בכ-109 מיליון דולר, לעומת הפסד של כ-413 מיליון דולר בשנת 2021 והפסד של כ-60 מיליון דולר בשנת 2019. הרווח הנקי הושפע כאמור של החברה הושפע מהכנסת מס חד פעמית בסך של כ-112 מיליון דולר בגין מכירת פעילות מועדון הנוסע המתמיד לחברה בת. ברבעון הרביעי לשנת 2022 הסתכם הרווח הנקי של החברה בכ-8 מיליון דולר לעומת הפסד של כ-110 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד והפסד של כ-31 מיליון דולר ברבעון הרביעי של שנת 2019. זוהי הפעם הראשונה מאז שנת 2015 בו רושמת החברה רבעון רביעי חיובי עם רווח נקי.
הרווח התפעולי בשנת 2022 הסתכם כאמור בכ-113 מיליון דולר לעומת הפסד תפעולי של כ-320 מיליון דולר בשנת 2021 ורווח תפעולי של כ-4 מיליון דולר בשנת 2019. ברבעון הרביעי לשנת 2022 הסתכם הרווח התפעולי בכ-46 מיליון דולר לעומת הפסד תפעולי של
כ-77 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד והפסד תפעולי של כ-20 מיליון דולר ברבעון הרביעי לשנת 2019.
מכירות החברה (Booking) – הביקושים ממשיכים לעלות. ההיקף הזמנות החזוי לחודשים דצמבר 22 – פברואר 23 מסתכם בכ-643 מיליון דולר, המהווה שיעור מכירות של 113% ביחס לתקופה המקבילה בשנת 2019.
תזרים המזומנים של הקבוצה מפעילות שוטפת לשנה שהסתיימה ביום 31 בדצמבר 2022 הסתכם בכ-313 מיליון דולר. השיפור בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת לשנת 2022 לעומת התקופה המקבילה בשנת 2019, בסך של כ-19 מיליון דולר, נובע בעיקר משיפור בתוצאה העסקית בהשוואה ל-2019. תזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת ברבעון הרביעי לשנת 2022 הסתכם בכ-72 מיליון דולר לעומת כ-57 מיליון דולר ברבעון השלישי לשנת 2022, וזאת כחלק מהמשך מגמת היציבות במכירות החברה גם לתקופות עתידיות.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
19.קני רוזנברגיוספה 21/04/2023 13:54הגב לתגובה זו0 0תבקש דחוף מאבא שלך גיוס של 200k דולר לפחות כי החברה מוחרמת ותוחרם ביתר שאת , אחרת תסגור את החברה שירדה לשפל המדרגה ברמת השירות והפכה לחברה פוליטית בלי שירות ומלאה בזלזול בנוסעיה . ממש גועל נפשסגור
-
18.לאל על חובות של 3 מיליארד דולר. 3,000,000,000 $123 05/03/2023 11:23הגב לתגובה זו3 0לאל על חובות של 3 מיליארד דולר. 3,000,000,000 $. מי הטיפש שרוצה להשקיע באל על. החובות עוד יגדלו בעתיד.סגור
-
17.קני רוזנברג תברח מאל על , יגנבו לך כל הכסף.123 05/03/2023 10:58הגב לתגובה זו1 0קני רוזנברג תברח מאל על , יגנבו לך כל הכסף. אל תסמוך על תחמנים.סגור
-
16.אל על הייתה מושחתת ותישאר מושחתתתמים 05/03/2023 10:55הגב לתגובה זו1 0אל על הייתה מושחתת ותישאר מושחתת. אין לה עתיד כי היא מושחתת.סגור
-
15.עלו על מסלול ההצלחה , לכן שינו את מחיר הרכישהיוסי 05/03/2023 08:34הגב לתגובה זו0 3של המניות מ 380 ל400 . אני רואה את הבעלים מציע בהמשך 450 .סגור
- טען עוד
-
14.כל הכבוד לאעל עלו והצליחו ותפתחו עוד קווים (ל"ת)ציוני 02/03/2023 18:07הגב לתגובה זו0 3סגור
-
13.אלעלחעבסז 02/03/2023 14:14הגב לתגובה זו3 1אל על יש לה שם הכי גרוע מי שיטוס זה רק הדתייםסגור
-
12.אחלה חברה. אפשר לסמוך עליה שלא נגיע בזמןקצוצי כנפיים 02/03/2023 13:49הגב לתגובה זו3 2ואחר כל הטירטור מתחיל טירטור הפיצויים. מנהלים משא ומתן סרק במשך חודשים. מציע: 1. אם אפשר לא לטוס אל על 2. לא להכנס למשא ומתן (גם קבוצות שהתארגנו).ישר עו"ד שיטפל בתביעה. 3. לא להאמין לשום דבר שאינו סיכום כתוב על נייר רישמי עם חתימות ושמות.הם אלופים בלא להתחייב.תמיד "יש עוד גורם" שצריך לאשר.סגור
-
11.מחיר המניה טוב (ל"ת)דמוסטנס 02/03/2023 11:53הגב לתגובה זו1 3סגור
-
10.חברה של תחמנים וגנבים. חברה מושחתת לחלוטין.אחד 02/03/2023 11:04הגב לתגובה זו5 6קני רוזנברג תיברח מאל על מהר, יגנבו לך כל הכסף. כבר גנבו לך 250,000,000 $. אל על מושחתת וגנבת.סגור
-
9.קשה לחזות ביצועי חברה שעברה טלטלות ושביתותשבתאי 02/03/2023 10:59הגב לתגובה זו5 4כה רבות. סיכון רב.סגור
-
8.שמירת השבת המוחלטת היא הברכהשומר שבת 02/03/2023 10:42הגב לתגובה זו5 2זה קרה מאז ששמירת השבת היא מוחלטת כולל סן דורסגור
-
7.אין מניה בשוק זולה כמו אל על (ל"ת)אנונימי 02/03/2023 10:25הגב לתגובה זו4 4סגור
-
6.הנהלה אמינה אםשר לסמוך עליהתעלה בגדול 02/03/2023 10:25הגב לתגובה זו4 6תעלה בגדולסגור
-
5.אל על זולה ביותר כדאית להשקעה (ל"ת)אנונימי 02/03/2023 10:24הגב לתגובה זו2 5סגור
-
4.לפי הרווח לפחות תשלש את עצמה (ל"ת)אנונימי 02/03/2023 10:24הגב לתגובה זו3 5סגור
-
3.חברה חזקה עם התיעלות מצויינתתזנק בגדול 02/03/2023 10:23הגב לתגובה זו2 5תזנק בגדולסגור
-
2.אל על תהיה מנית השנה של 2023אנונימי 02/03/2023 10:23הגב לתגובה זו2 5זולה ביותר עדיין במחיר של תקופת הקורונה, הזדמנות ענקיתסגור
-
1.בהחלט מרשים. כדאי להיכנס להשקעהמפריח השערוריות 02/03/2023 10:18הגב לתגובה זו2 5באלעל יחד עם יונייטד,דלתא,לופטהנזה.סגור
-
לאל על יש חוב של 3 מיליארד דולר.סתם אחד 05/03/2023 11:01הגב לתגובה זו2 0לאל על יש חוב של 3 מיליארד דולר.סגור