כבר אין מכרז: ישראייר מתקרבת לרכישת חברת התעופה הצ'כית סמארטווינגס
פרסום ראשון:
לביזפורטל נודע כי חברת התעופה ישראייר
ישראייר גרופ
0%
ישראייר גרופ
183.1
0%
בסיס:183.1
פתיחה:0
גבוה:0
נמוך:0
תמורה:--
לעמוד ציטוט
חדשות
גרפים
פרופיל חברה
המלצות
כתבות נוספות בנושא:
נמצאת בשלבים האחרונים של סגירת פרטי העסקה לרכישת חברת התעופה הצ'כית סמארטווינגס (Smartwings). בדיווחים קודמים אמרה ישראייר שמאחר שמדובר במכרז וחברת הבת של ישראייר היא לא היחידה שהגישה הצעות "אין בידי חברת הבת היכולת להעריך את סיכויי ההצלחה של הצעת הרכישה". כעת ישראייר נותרה לבד במירוץ ובעצם כבר אין הליך של מכרז.
עוד נודע לביזפורטל שישראייר כבר סיכמה את פרטי העסקה עם מי שמחזיקים ב-51% ממניות חברת התעופה, רומן ויק ואיזי שימאני, וכי החברה מתקדמת עם סגירת התנאים גם מול ממשלת סין, שמחזיקה ב-49% הזכויות (דרך משרד הכלכלה).
למעשה, הרכישה תקפיץ את מספר המטוסים שברשות ישראייר. לישראייר עצמה יש 6 מטוסים ועוד 3 שאותם היא חוכרת (2 מטוסים מסמארטווינגס ומטוס נוסף מחברה אחרת). לסמארטווינגס יש 40 מטוסים, עם בסיסי פעילות בוורשה (פולין), פריז (צרפת), בודפשט (הונגריה) ברטיסלבה (סלובקיה). היא הטיסה בשנת 2022 יותר מ-6 מיליון נוסעים, יש לה יותר מ-400 טייסים וההתמחות שלה היא החכרת מטוסים על צוותיהם לחברות תעופה בעולם.
בישראל סמארטווינגס גם מפעילה 3 מטוסים עבור אל על ועוד אחד עבור ארקיע.
מדובר בחברה רווחית ככל הנראה ונזכיר שבנובמבר ישראייר הגישה הצעה לרכוש את סמארטווינגס תמורת 8 מיליון אירו פלוס 12 מיליון אירו לפירעון חלקי של הלוואת בעלים. על פי אותו דיווח, שווי העסקה הוא 44 מיליון אירו, כולל יתרות הלוואות הבעלים לפירעון עתידי בהיקף של 24 מיליון אירו. השאלה היא האם ישראייר העלתה את ההצעה כדי להשלים את הרכישה, ואם כן בכמה.
לכאורה, מדובר על חברה גדולה, דומה לגודל של אל על, אבל אם כך למה ישראייר צפויה לקנות אותה בזול? הסיבה היא שיש לחברת התעופה הצ'כית גם חוב פיננסי גדול של יותר מ-100 מיליון דולר, יותר מכל השווי של ישראייר.
בישראייר רוצים-מקווים להשביח את החברה ולייעל אותה. ככל הנראה, בשלב הראשון ישראייר לא תשנה את הפעילות של החברה הנרכשת אלא תנסה לסדר ולשפר את הפעילות וממילא גם התוצאות שלה ישתפרו.
ישראייר רוצה לטוס גם למזרח
בחודש שעבר נחשף בביזפורטל כי גם ישראייר צפויה ליהנות מההיתר של עומאן לחברות ישראליות לטוס מעל שטחן. לביזפורטל נודע שישראייר שוקלת לפתוח טיסות לערים מומבאי וגואה - לקראת החורף. מדובר על קיצור משמעותי של 2.5 שעות בזמן הטיסה, כשהמשמעות היא חיסכון בזמן של טייסים ודיילים וכמובן גם חיסכון משמעותי בדלק (להרחבה).
ישראייר פועלת בצורה של מכירות חופשות כוללות, ולא רק טיסות, ובצורה כזו היא תוכל לשווק עוד יעדים רבים במזרח, שלא נמצאים כיום בתוכניות שלה - ולהגדיל את הכנסותיה.
"מגמת השיפור העסקי צפויה להימשך" אמר אורי סירקיס, מנכ"ל החברה, בראיון לביזפורטל, אחרי הדוחות הכספיים לרבעון השלישי של 2022 שבו הוא התייחס לתוכניות החברה להמשך. ישראייר כבר חזרה להכנסות של טרום הקורונה, חזרה לרווחיות והיא צופה הכנסות של 345-350 מיליון דולר בשנת 2022 ו-EBITDA של 12-14 מיליון דולר. הרווח הגולמי של החברה ב-2022 צפוי לנוע בין 47-49 מיליון דולר והרווח הנקי צפוי לעמוד על כ-14-17 מילון דולר, כך על פי תוצאות מקדמיות שפרסמה החברה.
ישראייר מוחזקת ב-60.2% ע"י שי אודם ורמי לוי המהווים את דבוקת השליטה. מתחילת השנה עלתה מניית ישראייר ב-5% והיא נסחרת במחיר של 1.034 שקלים ושווי שוק של 258 מיליון שקל. מכפיל הרווח - 4.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
4.שיהיה בהצלחה, הצלחתם = עוד מיסים למדינה (ל"ת)אנונימי 26/03/2023 11:07הגב לתגובה זו0 0סגור
-
3.מספר 1 אתה טועה בגדול ואסביר לך למהקרי 23/03/2023 00:29הגב לתגובה זו1 0לישראייר יש את הנוסחה המנצחת לניהול חברת תעופה, מכלום, מחברה קטנה הם עושים 20 מיליון דולר רווח שנתי שזה מכפיל 4. הם יביאו את סמארטווינגס לרווחים של 100 מיליון דולר בשנה אחת וייסגרו את החוב מהר. ישראייר הופכת להיות החברה הכי כדאית להשקעה בבורסה בארץ. במידה ותיסגר עסקת סמארטווינגס אני רואה אפסייד של 1000 אחוז ואני לא מגזים. ישראייר תהיה שווה מיליארדי שקליםסגור
-
2.40 מטוסים ב-140 מיליון $ ? בחינם כל מטוס ב-3.5 מיליון $דש 22/03/2023 07:33הגב לתגובה זו1 0כל מטוס במחיר של דירה בת"א ? עסקה מעולה אני מאמין שתוך 3 שנים הם ישלמו את החובסגור
-
רישיון תעופה של האיחוד האירופאי זאת הבוננזה האמיתית כאן (ל"ת)ר 29/03/2023 06:34הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.100 מיליון דולר חוב בעולם של ריביות עולות?יריב 22/03/2023 00:00הגב לתגובה זו1 2לא פלא שאף אחד לא רוצה לרכוש את סמארטווינגס. הרכישה הזו תביא לנפילת ישראייר. הריבית לא תרד בקרוב ובעלי המניות הישראלים לא מבינים למה הם נכנסים.סגור